Přeběh Krušnejch

Prekrus_2018

Loňskej víkendovej přeběh Šumavy byl naprostá pecka a jednoznačnej highlight roku 2017. Kluci mi ukázali místa, kde jsem v životě nebyl a já musel chtě nechtě uznat, že Šumava je větší, vyšší a divočejší než moje milovaný Krušky. Letos ale vyšla řada právě na Krušný a já měl možnost klukům ukázat, že i u nás se daj najít nekonečný pláně, daleký výhledy, pěšinky po pás borůvčím a pořádný kopce.

Sestava nakonec zůstala hodně podobná a já vyrazil v pátek po poledni vlakem do Chomutova s Václavkou, Dejvem, Hrachym a Jirkou Němečkem. Pak ještě busem nahoru na Výsluní a lehce po pátý se můžem pustit do prvních metrů.

Plán je oběhnout Přísečnici přes Jelení horu, Velkej Špičák a Mědník a skončit na Měděnci. Na všech těch kopcích už jsem kdysi byl a ze všech je parádní výhled, ale pamatuju si, že mezi nima vedou spíš šotoliny a lesácký asfaltky, tak pár tejdnů před akcí ležim v leteckejch mapách a koukám, kudy by se to dalo udělat pěkný. Nakonec se to, myslim, podařilo. Hned prvních pět kiláků lesem kolem rybníků a přes koleje je parádních a kluci to tam přirovnávaj ke Skandinávii. Já nevim, tam jsem nikdy nebyl, ale jsem nadšenej a rád, že plánování od stolu tentokrát klaplo.

Pár set metrů po lesní asfaltce, ale hned zas průsekem mezi oplocenkama a pak už pomalu na Jelení horu, před kterou si musim poprvý odskočit do křoví. Na Jelení hoře parádní výhled na Přísečnici tak, jak jsem si ho pamatoval.

Prekrus_2018_01

Prekrus_2018_02

V seběhu bohužel druhej vejlet do křoví a po oběhnutí části přehrady po silnici další, takže už radši beru od Dejva černý uhlí. Snad jen následek tří ovocnejch birelů ve vlaku a ne úžeh ze sluníčka.

Motáme se k Velkýmu Špičáku a parádní, pro mě novou, pěšinkou z východní strany nahoru. Nahoře zase luxusní výhled a já jsem rád, že si můžu na chvilku sednout.

Prekrus_2018_03

Pokračujeme zarostlym průsekem, pak kus po asfaltový cyklostezce a nakonec po otevřený pastvině k Mědníku, na kterym chytáme nádhernej západ slunce.

Prekrus_2018_04

Exif_JPEG_420

S pětadvaceti kilákama v nohách sbíháme dolu do městečka k penzionu Sport, kde dostáváme pivo, hrnec knedlíčkový polívky a kus masa s chlebem (ať už nemusíme škrábat brambory). Po chvilce sezení venku jen ve spocenym triku a trenkách se do nás dává docela zima, pocit poslední dva měsíce nepoznanej, tak to kolem jedenáctý balíme a jdeme na kutě.

Snídaně v podobnym stylu jako večeře, kuchař se na nic neptá, ale po chvilce před každym přistane výbornej hemenex. Prostě si tu na nic nehrajou a člověk si připadá jako doma. Ale my musíme dál. První dva bohužel po asfaltu, ale pak už zas lesem. Podle cedulí tu snad v zimě natahujou nějaký stopy.

Prekrus_2018_06

Napojujem se na asfaltovou cyklostezku, ale po chvíli z ní uhejbáme poctivym vejšlapem na Křížovou horu. Pod Meluzínou začíná chcát a my se na ní drápeme smrčkama a pak po kamení nahoru. Déšť je příjemný osvěžení, ale člověk se musí hejbat, tak se na Meluzíně nezdržujem a hrneme to lyžařskejma stopama a Dámskou sjezdovkou na Klínovec.

Tady bysme si něco dali, ale při pomyšlení na naše mokrý zadky je nám líto polstrovanejch židlí u starý lanovky, tak sbíháme o pár metrů níž do bufíku na Slalomáku. Než zbodneme čočkovku a palačinky, pomalu přestává pršet a my sbíháme přes Neklid na Božák, kde doplňujeme vodu.

Na lávkách u Božáku už začíná bejt zase vedro, tak se schováváme do lesa a hopsáme přes kořeny čim dál víc zarostlýho Blatenskýho příkopu.

Exif_JPEG_420

Tahle paráda je zábavná, když si jdeš zaběhnout desítku, ale když tam naběhneš na pětadvacátym, začne se to za chvilku zajídat.

Prekrus_2018_08

Takže jsme rádi za zástavku v pivovárku na Rejžovně a posíláme tam každej jednoho Školáka, než se vrhneme do druhý půlky Blateňáku.

Prekrus_2018_09

Pak už zbejvá vyšplhat na Blaťák, na rozhledně se podívat na okolní stromy a seběhnout podél Vlčích jam k rybníku na Blatný, kde dneska spíme na chalupě u Píďáků a Mlátilů a Stenů a Tóšů. Dneska to hodilo pětatřicet kiláků. Jsme tu celkem brzo, tak máme čas na koupačku, na první večeři u Vrány, druhou večeři u Medvěda i třetí večeři u Jindry a ještě jdeme včas spát.

Neděle ráno bolí už od prvních metrů. Naštěstí je po dešti a zataženo. Začínáme tradičně asfaltem, ale za chvilku už si rácháme kecky v mokrý trávě pastvin.

Prekrus_2018_10

Až do Chaloupek kopírujeme trasu Krušnýho Seběhu, kterej vlastně až tak seběh neni, takže úvozem na kopec, chvilku kličkování mezi smrčkama, potokem seběhnout na silnici směr Jelení a na druhý straně se pustit do nejprudšího dnešního kopce. Nahoře už je to zas běhavější, sbíháme do Chaloupek a kocháme se pohledem na moje nejoblíbenější místo na světě.

Prekrus_2018_11

Podél Rolavy na Přebuz, kde byla v plánu hospoda, ale ještě máme plný břicha od snídaně a chceme stihnout vlak ve dvě z Kraslic, tak valíme dál.

Prekrus_2018_12

No už moc nevalíme, dneska už to fakt bolí, tak bych si to před Jelení horou nejradši trochu zkrátil, ale při pohledu na krásnou mechem zarostlou cestu doleva mě Václavka nekompromisně směřuje tam – „Neměl jsi to tamtudy naklikat“.

Napojujem se na zelenou a stoupáme po ní na Špičák, kde dáváme sváču a sbíháme k Fišeráku, kterej je poprvý, co pamatuju, vyschlej a s vodou tak máme smůlu. Na Komářák už se nám taky moc nechce, ale je to poslední kopec a je to tam hezký, tak po chvilce odbočujem ze žlutý travou na kopec a pak po šutrech zas dolu.

Prekrus_2018_13

Teď už to je do Kraslic jenom z kopce. Ona to zas taková výhra neni, protože spadnout na takovym kousku o čtyři sta vejškovejch docela bolí, ale aspoň jsou cestou parádní vyhlídky.

Prekrus_2018_14

I dnešních třicet máme za sebou. Ve večerce dáváme studený pití, cachtáme se v kašně na náměstí a, protože na nádraží neni žádná hospoda, nakupujeme ještě zásoby jídla v albertu a pomalu se ubíráme vlakem do Sokolova a busem do  Plzně.

Čísla:

Den 1: Výsluní – Měděnec / 24 km / 650 m

Den 2: Měděnec – Horní Blatná / 36 km / 750 m

Den 3: Horní Blatná – Kraslice / 30 km / 660 m

Celkem: 90 km / 2060 m

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )