Pilsentrail Radeč půlmaraton

nahled02_radec

Závod, kterej jsem neměl běžet. Chtěli jsme na víkend do Krušnejch, ale když jsme se v sobotu ráno probudili a zjistili, že Tonda má rýmu, řek jsem si, že jsou důležitější věci, než mít na fejsíčku fotku z běžek z půlky listopadu a že se nehodí, aby čtyřměsíční špunt měl nos plnej nudlí celej víkend na mrazu a zůstali jsme v Plzni. A když už jsme v Plzni, zaběhnu si aspoň půlku na Radeči.

Loni jsem si tam dal maraton nebo přesněji 48 km, takže po fiasku na Pražský stovce 2011 vlastně moje první krátký ultra a to místo mě nadchlo. Od Plzně jsou to vlastně nejbližší kopce, jsou tam hluboký lesy i parádní výhledy z Radeče a Chlumu, alpskej kamennej chodník na Žďár… Hned víkend po závodě jsem si tam loni zajel v sobotu na bajku a v neděli autem si druhou půlku proběhnout na prvnim sněhu. Na bajku jsem tam byl od tý doby několikrát, v lednu jsem si na skálu na Radeči vyšláp na běžkách a v únoru tam Vlaďku požádal o ruku.

 

Letos jsem na dlouhou neměl, ale půlku si odběhnu. No, od šumavskýho Šutru běhám tak desítku jednou tejdně a nový botky jsem měl na noze dvakrát, ale voni se s tim ty nohy snad nějak poperou. Aktuální fotky ze startu pokrytýho čerstvym popraškem sněhu mě přesvědčily, že tohle dneska chci a vyrazil jsem.

 

Po výlezu z vyhřátýho auta kosa jako prase, tak rychle zaprezentit, trochu pokecat se všema známejma a zas zalízt a převlíknout se na poslední chvíli, krátký rozhejbání a jdem na to. Hned po startu mizíme v lesíku u kempu a poskakujeme přes oslizlý kořeny, zatim se nikam necpu, ale po chvilce nás to vyplivne na široký šotolině, tak je čas se na dalších dvou kilometrech trochu rozkoukat a prokousat se dopředu.

radec-2016-01-start

Vepředu mizí Mlátil, kus za nim vlaje Karýk a za nima asi osmičlenná skupinka, kterou mam na dostřel, ale nechci se teď unavovat sbíháním, až přijdou kopce, bude to stejně každej sám za sebe. Přes louku probíháme těškovskym běžkařskym areálem a mizíme v lese zas konečně na terénní pěšince, kde mě dobíhá Tom Friedl. Toho bych tu nečekal a říkám si, že asi jenom přepálil začátek a že bude stačit si počkat, až mu dojde.

radec-2016-02-teskov

Šotolina a pak úzká pěšina se konečně začíná zvedat do kopce a já se postupně začínám prokousávat přes obra v bílym triku, Krsáka, kluka ze Sušice, Honzu Paška i Toma dopředu a nechávám je za sebou. Krátkym prudkym krpálem po schodech z kořenů na zříceninu už pochoduju za Karýkem a spolu opatrně přebíháme skálu pokrytou sněhem, před náma už jsou jenom tři lidi.

radec-2016-03-zricenina

Jenže přechody z kopců do seběhů mi nejdou a začíná mě chytat bránice, tak musim na kořenech zpomalit a Karýk mi cuká. Na hřebeni ho mam furt na dostřel, ale pak následuje kamenitej seběh k Bílý skále a tam mi mizí. Ještě předloni po několika pobíhání v Alpách jsem si tyhle pasáže užíval, ale od loňskýho výronu kotníku jsem v technickejch sebězích posranej a tak mě předbíhá i kluk ze Sušice.

 

Obíháme spolu vyhlídku na Bílý skále a mastíme dolu k občerstvovačce, kde mě postupně dobíhá Friedlák, Krsák i obr v bílym. Na technický tancovačce po kořenech podél příkopu si cuknu před ně a snažim se je nepustit před sebe a pak už se to zas zvedá na Rumpál, kde všechny setřesu kromě Toma, kterej mě hned v dalšim seběhu zase má.

 

Tak mě aspoň táhne z kopce a po rovinách a já mu na oplátku hlásim odbočky, který si pamatuju z loni. Na Hradišti spolu klopýtáme po valu z volnýho kamení a pak už je to v podstatě jenom dolu. Teda kromě jednoho malýho brdku, kde jdu symbolicky ještě před něj, ale už nemam na to, abych mu víc cuknul a v závěrečnejch rovinách se poslušně řadim za něj.

radec-2016-04

Tyhle poslední tři kiláky mě nebavěj a jsem sakra rád, že na to nejsem sám, čumim na Tomovo boty, makám a snažim se nepřemejšlet. Občas mrknu kus dopředu, kde máme na dostřel Karýka, ale už ho asi nedoženem ani ve dvou. Naopak cesta se láme ještě víc z kopce a Tom se mi začíná vzdalovat, já mrknu přes rameno, jestli za mnou klid a rezignuju a konec si doklušu sám na šestym místě.

radec-2016-05

Čísla: 21,4 km / + 630 m, 1:37:41, 5/52 v kategorii, 6/126 celkově.

One thought on “Pilsentrail Radeč půlmaraton

  1. Po Rakousku je tohle další závod, co mě štve, že jsem musel vynechat.. Snad na přes rok se k tobě přidám..dík za pěkný čtení, hned jsem měl před očima celou trasu..

Zanechat Odpověď

