Xtri Ostrov 2016

nahled08_xterra_2016_02

Tradiční ostrovskou Xterru letos přejmenovali na Xtri Ostrov. No, pro mě za mě, ať se to jmenuje, jak chce, já jsem si prostě přijel do Ostrova už posedmý v řadě zaplavat, svízt se na kole a proběhnout se. Přesně před rokem jsem tady machroval, že nemam zapotřebí honit si triko mezi hobíkama, že radši pojedu průměr mezi elitou. A ejhle, letos je najednou všechno jinak. Pohárovou variantu letos udělali jako mistrovství republiky ve sprintu, tim pádem se tratě zkrátili skoro na úroveň hobby závodu. Ego se probudilo a já se s vidinou bojů o bednu po čtyřech letech zase přihlásil mezi hobíky.

Takže lezem do vody už v jedenáct, plavem jenom 400 metrů a voda je teplá, ale já jsem ve vodě zmrzlík, tak beru i na ten kousek neopren. Navíc vzduch už tak teplej neni a na kole se pak pojede líp, když člověk bude v tepelný pohodě. Při postávání ve vodě před startem si pochvaluju, že jsem dobře udělal a už jdem na to.

xterra_2016_01

Všichni se štelujou na muj vkus až moc doprava, aby měli prostor, tak si říkám, že uprostřed bude o to volnějc, nebojim se toho a jdu přímo prostřednim chumlem rovnou na první bójku. Po startu si s pár lidma přelezem po zádech, trošku se pofackujem, pokopem, taková ta klasika a už se plave celkem pohodlně. Na první bójku se snažim rychle, na druhou už trochu zvolňuju a zpátky k břehu na pohodu. Z vody lezu asi patnáctej ze sta lidí.

xterra_2016_02

Kolo jsem si postavil pěkně na konec depa, aspoň s nim pak neběžim daleko a cestou k němu se stihnu svlíknout z gumy. Sedám na kolo, prvnim krátkym úzkym singlíkem v klidu za lidma a pak už začínám předjíždět na hrázi a v prvnim kopečku. A pak už je to najednou děsněj šrumec. Trať je rychlá a na čtrnácti kilometrech neni na co čekat. Takže furt v plnym, točíš klikama, necháváš pod sebou kolo tancovat v blátě a doufáš, že někde nepujdeš k zemi.

 

Po rovině se chvilku honíme s Ondrou Paříkem (ještě o něm bude řeč) a pak mu ujíždim do kopce k oboře. Nahoře na louce už před sebou vidim rozházenou skupinku a říkám si, že s trochou štěstí to bude špic.

xterra_2016_04

Maličko se dotahuju, proletíme Hájkem Pupkaní ulicí a na silnici do Nejdy mě docvakává Jirka Šilhan od nás z Witte Bike Teamu. Trošku si pomůžem, přejedem louku k Hodináři a už tam sázim nejlehčí převody a začínáme stoupat na nejprudší kopec. Jirka seskakuje a tlačí a ještě mě stihne popostrčit do kopce. Já se udržim v sedle, takže setřesu asi tři lidi, co jedou s náma a čelo už mam na dohled.

 

Pod sjezdem pak ještě zabrat přes pole, abych kluky docvak, protože vim, že jak si tady nechám díru už je po rovině do Ostrova nechytim. Mam je a do druhýho depa přijíždíme pohromadě v pěti. Co hlásí Standa Bartůšek nestíhám vnímat, ale soudě podle toho, že posleních pár metrů jsme dojížděli celkem v poklidu si říkám, že tu asi fakt budem první.

 

Depo mam z naší pětky bohužel nejpomalejší, tak musim rychle vyrazit a kluky dohánim v parku. Sice mě to stojí spoustu sil, který pak budou chybět, ale nechci je nechat běžet samotný. V parku Vendula hlásí Dominikovi, že jsme fakt první, dva kluky z Klempexu rychle setřesem a s Dominikem na zádech pomalu ukrajujem metry náskoku Milana Oslíka.

xterra_2016_05

Předbíháme ho ve stoupání pod mostem a najednou jsem první a celkem na koni, Dominik za mnou už od depa funí jak lokomotiva, Milana jsme stáhli, věřim si. Jenže celou louku jsou kluci nalepený za mnou a já začínám bejt nervózní. Snažim se je setřást v krátkejch prudkejch kopečkách, ale tady jsem si minule udělal výron kotníku, takže o co zaberu nahoru, to se šetřim zas dolu a klukům necukám ani metr.

 

Navíc se kolem nás najednou přežene Ondra Pařík a my jenom čumíme, jak se nám pomalu vzdaluje a jde si pro vítězství. Teď už to bude jenom po rovině a já začínám mít blbý tušení, že letos ostrouhám. Finiše mi nikdy nešly, tak se snažim na staráku aspoň postupně stupňovat tempo, ale to na kluky neplatí, přinesu si je na zádech až do poslední rovky a tam oba zařaděj rychlost, kterou já nemam a jdou si přese mě pro druhej a třetí flek.

xterra_2016_06

Brambora na mě zbyla letos už poněkolikátý, ale nikdy to nebylo takhle těsně a já jsem z toho maličko špatnej. Říkám si, jestli bych neměl taky běhat ty úseky, abych měl tu rychlost do toho finiše. Říkám si to přesně do druhýho dne, kdy v dešti poskakuju v triku, trenkách a běžeckejch keckách kamennym polem na Strašidlech a vim, že nikdy nevyměnim tohle svoje pobíhání pro zábavu za opravdickej trénink jenom proto, abych byl příště druhej místo čtvrtej. To je prostě cena, kterou nejsem ochotnej platit. I na letošní xterru budu vzpomínat v dobrym. Bavilo mě závodit na špici, udělat to pro lidi snad trošku zajímavý a donutit kluky dát do toho všechno. Tak zas za rok snad už na dlouhý variantě.

xterra_2016_08

One thought on “Xtri Ostrov 2016

  1. Mluvíš mi z duše, žena mi taky dává za příklad Radku, která trénuje dle plánu od Coufiče..ono to funguje, ale to není běh, mě baví běhat a ne dřít úseky.. Člověku to musí dělat radost

Zanechat Odpověď

