Krušnoman – dlouhej duatlon na Klínech

nahled10_kliny_02

Vlastně vůbec nevim, proč jsem tady nebyl už dávno. Klíny slibujou přesně to, co mam rád. Kopce na kole a kopce na běhu. Ani letos jsem o nich nějak neuvažoval, ale začátkem července čekáme narození malýho Perouše, takže plány na léto jsou jasný, budu se motat po malejch závodech kolem baráku. Takže čas na něco většího je teď na jaře.

Na poslední chvíli se rozhodl i Ciprouš, že se mnou dá půlku, tak se aspoň z Plzně po objížďkách motáme ve dvou a já nemam při průjezdu Chánovem takovej strach. Na Klínech blesková prezentace, luxus pendl mikrobus mezi parkovištěm a depem, chvilku řešíme, co na sebe a v depu se potkáváme s Jirkou a Děbim od nás z týmu.

 

Nakonec beru přes triatlonku ještě cyklodres, sluníčko svítí, ale na hřebeni to občas pěkně foukne a aspoň bude kam nacpat dobroty na ten dnešní vejlet. Kluci mě ve startovnim špalíru ještě seznamujou s tratí a pak už vyrážíme po sjezdovce dolu. Mam v úmyslu to nehrotit, spíš okouknout pětikilometrový kolečko, který nás pak čeká ještě třikrát po tom, co budeme osumdesát kiláků točit klikama.

Kliny_01

Takže dolu, ale hned zas nahoru nakonec asi nejhoršim táhlym asfaltovym stoupáním, na otočku, asfalt zas dolu a chvíli motanice po sjezdovce furt dolu a pak pomalu vykroužit po bikeparkovejch singlíkách zpátky do depa. No, tady dostanou stehna po tom kole asi zabrat, možná i trochu chodit se bude, uvidíme.

 

Po běhu jsem asi padesátej, ale hned v prvnim táhlym kopečku z depa si předjíždim poměrně dost lidí a pak se celý kolo pohybuju mezi třicátym a čtyřicátym místem. Z draftingu a rozhodčích na motorkách mam dycky strach, ale překvapivě brzo se to tu nadělilo a natáhlo, takže neni vůbec problém. Pár lidí si předjedu, pár se jich přežene přese mě a pak už si frčíme víceméně každej sám po hřebeni a dolu na Fláje. Od přehrady ještě furt dolu, až si říkám, kde jsou ty slibovaný kopce. No, přišly z Jiřetína nahoru na otočku v Německu.

Kliny_02

Nasazuju lehkej převod, pěkně frekvenčně točit nohama, nikam to nervat, i tak předjíždim nahoru několik lidí. Otočka, zalehnout a zas dolu. Pak v Německu zas dlouho po rovině, nic moc se neděje, přede mnou nikdo, za mnou nikdo, fouká protivítr, moc mě to nebaví a navíc si říkám, jestli jsem někde blbě neodbočil. Pak mě někdo předjíždí, tak na něj křičim, jestli jedem dobře, ale jen se na mě zubí. Buďto cizinec nebo mě v tom větru neslyší.

 

Dojíždíme do něměcký vesnice, ostrá levá a silnice se konečně zvedá. Před sebou vidim asi dva lidi a říkám si, doufám, že je ten kopec dost dlouhej, abych je stihnul předjet. Vymotáme se z vesnice a já vidim daleko nahoře ve svahu před sebou srovnaný další a další lidi. OK, na předjíždění bude času dost. Kopec má nakonec pět kiláků a já přidávám ještě pár zářezů.

 

Nahoře na hřebeni se furt ještě vlníme nahoru dolu, spíš teda nahoru než dolu a konečně sjíždíme do depa na Klínech. Vyměnim bidon, na zbytek nějak neni čas, aspoň ten banán jsem si moh vzít, ale to už jsem z občerstvovačky venku a říkám si, ještě že jsem si aspoň ráno narval kapsy svym. Začíná bejt vedro a já se bojim, abych to nepodcenil, tak na kopci slupnu gel a pak i nějakou tyčku a snažim se hodně pít.

Kliny_03

Druhý kolo už vim, do čeho jdu, zhučet dolu kolem přehrady, profrčet občerstvovačkou v Jiřetíně, kde na mě trochu pozdě zakřičí, že maj i štrůdl (sakra štrůdl!), vyťapat už o něco pomaleji na otočku a přetrpět roviny proti větru. Podruhý zpátky na hřeben už to bolí o dost víc, předjíždim míň a pomleji, ale předjíždim. Ale taky se třeba odněkuď přižene kluk a v kopci mi mizí.

 

Začínaj mě bolet záda, prdel a stehna, čim dál častěji na kole vstávám a protahuju se a při sjezdu do Klínů už se sakra těšim, až z toho slezu a trochu se proběhnu.

Kliny_04

V depu mě zdraví Ciprouš, kterej už má svojí kratší verzi za sebou, sundavám dres, beru botky a čepici a jdu na to. Pod startem nepohrdnu kolou a spíkr hlásí, že právě vybíhá první žena, ohlídnu se a už se Němka žene se mnou dolu z kopce. Moje ego se na chvilku nepokojně zavrtí, že bych měl závodit s holkou, ale pak si říkám, že je prostě asi dobrá a že jí k tomu vítězství aspoň trochu pomůžu.

Kliny_05

Dvě kola běžíme spolu, ona výborně po rovinkách, ale z kopce se to bojí pustit a do kopce jsem taky trochu silnější a jednou mi utíká, když musim chcát. V poslednim kole už neni na co se šetřit. Kousnu se a dneska už počtvrtý vyťapu táhlej asfalt, nahoře na obrátce ještě naposledy zatleskám Němce, která už začíná ztrácet, pustim to dolu, co mi unavený nohy stačí a už to motám lesem. Tyhle singlíky mě hrozně baví, zapomínám na únavu a rozbíhám to naplno kolem zástupů lidí, který maj na sobě teprve jednu nebo dvě šňůrky.

Kliny_06

V posledních klopenkách na sjezdovce předbíhám ještě jednoho, kterej už má tři jako já a jde do cíle. „S tebou už závodit nebudu“ říká mi, ale pak navzdory svýmu slibu mě přesprintuje v krátký cílový rovince. To už je mi ale buřt, směju se, jsem maximálně spokojenej, sedlo to, bavilo mě to, po kole, který už ke konci začínalo dost bolet, jsem se bál křečí při běhu sjezdovkou, ale já vlastně křeče nikdy neměl a ani dneska ne. Jasně, že v posledních kopcích už dost bolely stehna, zas mě začínala brát bránice a nebylo mi úplně dobře a v seběhu jsem si dokonce maličko ublink. Ale, kdyby to bylo úplně zadarmo, tak by to přece nikoho nebavilo.

Kliny_07

Za necelý čtyři a půl hoďky jsem si vysloužil pětatřicátej flek ze stošedesáti lidí na mistrovství republiky v dlouhym duatlonu a to beru. V kategorii osmej, holt když nemusim plavat a připraví mi do cesty nějakej ten kopec, tak to docela jde.

Kliny_08

2 thoughts on “Krušnoman – dlouhej duatlon na Klínech

  1. Až budeš příští rok plánovat cesty na tyhle závody, rád se přidám… Vypadá to jako ne úplně lehký a to mě láká 🙂

Zanechat Odpověď

