Pilsen Trail Krkavec

nahled13_12970628_1241087595919950_1366092446_o

Ostrý jarní sluníčko se dere skrz žaluzie a Óčko zrovna začíná hrát Xindla X. „To ať si máš dneska co zpívat“ směje se mi Vlaďka. Už ví, že při delších závodech si vždycky zpívám a taky, že tohodle tlusťocha nesnášim. „A do prdele“, skáču po ovladači, vypínám telku a, než za sebou zabouchneme dveře a vyrazíme na Bolevák, vosolim tam aspoň jednu Holku od Kittchen.

Na Boleváku dneska startuje Pilsen Trail – loni dvoudílnej, letos už třídílnej seriál delších běhů v přírodě v okolí Plzně. Maratonci vyrazili už ráno v půl desátý, my půlmaratonci na to jdeme v jedenáct. Tenhle nápad se mi líbí, kluci a holky z dlouhý se nenechaj vybláznit divočákama, co běží jenom půlku, víš s kym závodíš, neni problém, když jedna trasa odbočuje jinam než druhá.

Rozhoduju se vzít jenom trenky a tílko, stejně jsem si toho optimisticky o moc víc nevzal, pití ani gel neberu, jedno pití bude a kdyby byl náhodou hlad, zobnu tam i nějakou rozinku. Takže start a ven z areálu kempu, chvilku se motáme po pěšinách kolem rybníka, sbíháme prudce k Berounce a na druhý straně už hurá na první kopec.

DSC_4685

Pod Chlum přibíháme v asi čtyřčlenný skupince s Lukášem Friedlem, Lukášem Hůlkou, kterej mi utek na obou loňskejch Pilsentrailech a ještě s někym. Před náma jsou určitě Bystrouš s Tomem Eismanem, Krsáka i Dejva Lukáše vidim, ale kdo je tam dál, nevim, protože po startu se nikdy neženu moc dopředu, mě to chvilku trvá, než se rozběhnu.

Teď je tady ale kopec a v těch já závodim vždycky. Hrnu se teda dopředu a nahoře už mam kus za sebou jenom Lukáše Friedla. Seběh singlíkem do Bukovce a další krátkej ale prudkej výběh, kde si stahuju Krsáka a Dejva na dostřel. Jenže v seběhu mi zase cukaj. Sbíháme nad řeku na vyhlídku a motáme se dolu pěšinou, kde jsem nikdy nebyl a pak zas nahoru na trailík, kterej mam na kole projetej stokrát, ale nikdy neomrzí.

12980833_1241084499253593_1881921616_o

Sluníčko prosvítá korunama stromů, pod nohama se ti klikatí trail, dole se blejská Berounka, sil spousty, s Lukášem pomalu dobíháme Krsáka, nemůže bejt líp. Nechávám se tou parádou trochu vyhecovat a místo, abych za nim odpočíval, jdu dopředu a táhnu kluky na občerstvovačku na Dolanskej most.

12970628_1241087595919950_1366092446_o

Lukáš nezastavuje a hned se vrhá do dalšího prudkýho výběhu. Na moje pokřikování, jestli nebude pít, mi jenom zamává flaškou v ruce. Hodim do sebe jeden kelímek a uhánim za nim, protože do kopce mě nikdo utíkat nebude, to teda ne. Serpentýny se klikatí svahem, skoro by bylo lepší přejít do chůze, ale je to krátký, tak se kousnu a vybíhám to.

Na kopci už před sebou vidíme Dejva, sluníčko peče, tak sundavám triko a cpu ho za trenky. Přebíháme pole, holka na posedu hlásí, že jsem šestej a sbíháme přes kořeny zas k vodě a okolo hradu zas parádnim úsekem, kterej neznám. Kousek mezi zahrádkama a pak zas kopec nahoru, kde předbíhám Lukáše i Dejva, kterej toho má očividně plný brejle.

Tohle vypadá dobře, ale furt máme asi devět do cíle a tohle byl poslední kopec a já vim, že to bude ještě boj to po rovině udržet. Mastíme spolu teda s Lukášem po druhý straně řeky po dalšim nádhernym a mě dobře známym trailu a já si na něj podle jeho funění docela věřim. Pak ale najednou říká „jsou kus za náma, nevim, jestli to vydržim, ale zkusíme jim cuknout“. Jenže já se nechytám, takže cuká tak leda mě a já se radši nevotáčim, kdo že je to kus za náma.

12959543_1241081849253858_55283113_o

Čekám Dejva, ale na konci trailu je mi v patách Krsák. Vybíháme na širokou cestu, Lukáše máme už zase na dostřel a Krsák povidá „seberem ho, ten je zvadlej“. Jenže já jsem zvadlej ještě víc a po rovině už nejsem schopnej zrychlit, takže ho sbírá sám a mě nechává napospas posledním čtyřem nezáživnejm kilometrům.

Konec si teda maličko rezignovaně odtrpim, neschopnej kluky dohnat, dokonce se mi zdá, že za sebou občas někoho zaslechnu, ale bojim se otočit a do cíle nakonec dobíhám sám. Šestej celkově, v kategorii zas brambora, letos ze tří závodů druhá. První dva mi dali čtvrt hodiny, to je jiná liga, ale půl minuta na třetího trošku zamrzela, moh jsem bejt na pět vteřin slavnej.

DSC_4920

Zamrzela ale jenom na chvilku, do cíle dobíhaj další známý, opalujem se s Vlaďkou na zahrádce, slavíme Ciproušovo první maraton. Jo a dneska jsem si výjmečně nic nezpíval.

6 thoughts on “Pilsen Trail Krkavec

Zanechat Odpověď

