Karel a já

nahled15_karel_2016_02

Karel je asi o deset let starší než já, ale už nějakejch pět let si tykáme. Naše kámošení ale nazačlo úplně pěkně. Poprvý jsem se na start Karlova běhu na lyžích postavil v roce 2011.

Rok po tom, co jsem začal jezdit na běžkách, na zbytečně dlouhejch lyžích a v botách na klásu. Pětatřicet kiláků jsem předtim nikdy neujel, stopa byla tenkrát zmrzlá jako šutr a já měl navíc osumatřicet horečku a angínu. Moje směšná technika tomu určitě taky nepřidala, tak jsem si svuj první závod na lyžích jaksepatří protrpěl. Ale přežil jsem, nebyl poslední a za rok stál na startu na Božáku zas.

Karel_2011

To už byl rok 2012, já už měl nový lyže a boty, něco najeto a nebál jsem se Karla nic. Jenže i skejtovou trasu protáhli z pětatřiceti na 47 kiláků a zas tu byla výzva. Navíc asi patnáct pod nulou, ale Náva mi udělal lyže a ty jely parádně i na tupym sněhu. Takhle dlouhá trasa bolela, hodně, zas to bylo víc, než co jsem kdy předtim ujel, ale předjel jsem lidi, s kterejma jsem se ještě loni bál vyjet, měl jsem ze sebe radost.

Karel_2012

O rok později už chudáčka Karla oškubali na nějakejch dvaadvacet kiláčků, do podoby v jaký se jezdí dodneška. Aspoň teda jeho sobotní skejtová varianta, nedělní klása zůstává dlouhá, ale tu já neumim. Dvacka teda už nebyla žádná výzva, co se týče vzdálenosti, naopak to byl strašně rychlej závod v intenzitě na blití.

Karel_2013

V roce 2014 žádná zima nebyla a tak nebyl ani Karel, za to o rok později už zas bylo obojí a i já stál na startu svýho čtvrtýho Karla. Zase to byla rychlá dvacka, tentokrát v krásnym jarnim počasí.

Karel_2015

No a jaký to bylo letos? V únoru zas nebyl žádnej sníh, tak Karla odložili na březen. Nikdo tomu moc nevěřil, že letos pojedem, ale něco málo nakydalo a my si mohli zazávodit. Moc se mi nechtělo, byl jsem nervózní, že se zase nebude dát předjíždět jako loni, že mi nepojedou lyže, že mi někdo ve startovní mačkanici zlomí hůlku, že mam letos hovno najeto po tom, co jsem se na podzim přestěhoval z hor do města, ale pak jsem si řek „jebat, pojedu si to užít“.

A taky že jo, bavilo mě to, i přes úzkej start se to roztrhalo překvapivě brzo, lyže chvíli jely, pak to navlhlo a už nejely, ale tak to měli asi všichni. Nikde jsem nešel do nějakejch nepříjemnejch intenzit, ale ani jsem se neflákal. Po rovině jsem se držel a do kopce předjížděl. Před i po závodě jsem pokecal s milionem lidí.

Karel_2016_01

Nejdradši se honim po loukách a lesích na lyžích, na kole i po svejch sám, ale závody jsou taková společenská událost. Baví mě to a za rok budu na startu podupávat zas a mumlat si pod fousy, že mě zas bude někdo pomalej brzdit.

Karel_2016_02

Zanechat Odpověď

