Tuatara

nahled18-tauatara-15-03

Letos se to léto, co se týče závodění, úplně nepovedlo. Po slušnym jaru přišla furt nějaká rýmička, únavový zranění palce a nakonec na ostrovský xteřře podvrtnutej kotník, takže bylo jasný, že z Krkonošmana letos nic nebude a bylo třeba hledat na léto nový výzvy. To už tu jednou bylo, co? Jo, bylo. Předloni. Tenkrát jsem svýho prvního ironmana musel o rok odložit a loupnul jsem si místo toho Sudety. Jenže Sudety jsou daleko a když nám kluci z Nevixu postavili srovnatelnou parádu za barákem, nebylo co řešit.

Takže Tuatara. 98 km na bajku, prej to bude těžký, prej to bude furt nahoru dolu, prej to bude samej singltrek, prej to bude návrat ke kořenům bajkingu. Uvidíme. Do Prunéřova jsem se vypravil sám, ale slibovali Pupkani, že tam budou taky. Nebyli, ale potkal jsem tam Káju s Milanem z malýho Artíka, takže jsem tam nebyl úplnej sirotek.

Na dlouhou trasu se nás staví jenom 19 kluků a jedna holka, všichni se toho bojí a třetinová trasa, která startuje později, je mnohem nacpanější. Pořadatel slibuje krušnohorský peklo a vypouští nás do terénu. Všichni ženou, jak zběsilí, já si ťapu pohodu a nechávám je jet, je mi jasný, že dneska to bude dlouhý. Naštěstí se trať hned zvedá a tak prvních pár těžce funících kousků i holku předjíždim už v prvnim kopci.

tauatara 15 01

Na kopci dojíždim kluka, co pomáhá stavět Sudety a Trilogy a jedeme spolu hravym singlíkem dolu a pak nekonečnym stoupáním, trochu kecáme a pak mu cukám a nahoře před sebou zahlídnu Pítrse Kopeckýho. To už jsme ale na kopci, baštim, kochám se nalevo se objevujícím výhledem na Přísečnici a zas mi mizí.

V prvnim záludnějšim sjezdu hned číhá fotograf ale taky spousta volnejch šutrů, tak jedu na jistotu, hlavně neprorazit. Dole týpek už pumpuje zadní, asi do toho nešel se stejnou taktikou jako já, později o něm ještě bude řeč.

tauatara 15 02

První občerstvovačkou jenom prolítnu, vyměnim bidon, narvu do kapsy nějaký banány a jedu dál. Když po chvilce ochutnávám, co mi dali za dobrotu, zjišťuju, že žádnej jonťák, ale čistou vodu. Ve třicetistupňovym vedru žádná hitparáda, příště si na to musim dát pozor.

Následuje další poctivej vejlšlap a dokonce pár metrů, kde nesu kolo na zádech. Na kopci zase dojíždim Pítrse, ale situace se opakuje, cpu si zobák tyčkou a ve sjezdu mi odjždí, až v dalšim vejšlapu travou a kamením na nejlehčí převod jdu pomalu před něj, ale rozhodně mi to nechce dát zadarmo.

Stoupáme podél potoka cestou, kterou znám z Hasišetjn Bajku a pak dál singlem, kterej už neznám a pak nahoře chvilku točíme klikama po rovině, ale krásnou krajinou, takže vůbec nevadí si po čtyřiceti kilometrech kopců maličko odpočinout a já se furt ohlížim, kdy mě dojede, protože tohle mi nikdy moc nešlo, ale nic a mastim si to sám dál. Až pak někde na padesátym ve sjezdu přehlídnu ostrou levou a zajíždim si asi půl kliáku ze slušnýho kopce.

Na další občerstvovačce dostávám info, že jsem desátej, takže tim zámrdem šli přede mě tři lidi. To už si nechávám dolejt kolu s vodou a cpu se kromě sladkýho i rohlíkem se salámem a sejrem. Do nějakýho pětašedesátýho se mi jede celkem pěkně, předjíždim si zpátky Pítrse a pak i kluka ze Sudet, na chvilku mě někdo dojíždí, ale zjišťuju, že to je týpek z krátký trasy a navíc mu pak v jednom z hravejch singlů z kopce mizim. Teleskopická sedlovka baví moc.

tauatara 15 03

Kolem pětasedumdesátýho přijíždíme do kempu a já se automaticky hrnu do brány k cíli. „Pocem, kam jdeš, ještě ne“, volaj na mě holky od občerstvovačky. Tak si dávám baštu, kecám s nima už o poznání víc než před čtyřma hodinama a do závěrečnejch pětadvaceti kiláků už se mi moc nechce. Prej je to tam ale hezký, říkaj. No já už bych radši něco, co až tak hezký nebude.

Ale nekecali, pozvolna stoupám singlem podél potoka, proběhne před mnou obrovská srna a pak poprvý kopec, kterej tlačim. Nohy nebolej, ale jsem z toho sluníčka nějakej vyšťavenej a nemůžu se pořádně dojíst / dopít a neni síla. Cílový motání je nekonečný furt nahoru dolu. Nahoru naštěstí už občas i po silnici a dolu krásnejma technickejma singlama, ale už neni úplně síla si je užívat.

Zastavuju u řeky a nořim do ní hlavu. Na chvilku to pomáhá, zpívám si „už jenom kousek, už jenom kousek“, ale za chvilku už se zase vařim a u studánky zastavuju zas. Konec už jenom vyťapávám a tak přese mě jde nekompromisně týpek z R2, kterýho jsem předjel někde na patnáctym v kopci. Očividně ale pošetřil líp než já, dlouho se mnou nevykecává, křikne si „levá“ a mizí.

Zato za chvilku zastavuju u kluka, co měl defekt pod prvnim kamenitym sjezdem a pak mě předjel, když jsem zakufroval. Zas fouká zadní, říká, že už asi počtvrtý, tak mu nabízim nějaký lepení a tak, ale říká, že už to jenom dofoukne. Jedu napřed a pak mě předjíždí ve výjezdu k Hasištejnu, kde trochu tápu a studuju značení a kousek se vracim.

Z Hasištejna zas kamenitej sjezdík, ale po sjezdíku vždycky následuje vejšlap. Tenhle už je naštěstí poslední, ale ten už je na mě dost. Zas kousek tlačim a pak už konečně ve sjezdu značka kilák do cíle. Zaplaťpánbu říkám si a mastim dolu do sprchy, na guláš a na kofolu.

Nekecali. Bylo to težký, bylo to dlouhý, bylo to pěkný a bylo to zábavný. Rovnejch sedum hodin, takže na vzdálenost kratší, ale na čas delší než Sudety. Nebo mě jenom sejmulo to vedro a jel jsem tak pomalu? Nevim.

Jo a ještě bych zmínil, že před takovym podnikem je celkem zásadní výběr hudby v autě cestou na závod. Je totiž jasný, že když si budeš něco prozpěvovat dalších sedum hodin sám v sedle, musí to bejt něco, z čeho nezblbneš. Kittchen se ukázal jako správná volba a jeho pecky mi to pomohly přežít. To o dva tejdny později jsem si cestou na Stonemana ráno pustil Daftpunk a když ti pak devět hodin na kole jede v hlavě nekonečný Dafunk back to the punk come on Dafunk back to the punk come on Dafunk back to the punk come on, můžeš z toho celkem snadno zmagořit. Ale o tom příště.

2 thoughts on “Tuatara

Zanechat Odpověď

