Xterra Ostrov 2015

nahled19-xterra-15-04

V červnu 2010 jsem se vydal do svýho rodnýho Ostrova na Xterru, abych zkusil svuj druhej triatlon v životě a od tý doby si jí nenechávám ujít. Šestkrát v řadě jsem na žádnym jinym závodě nebyl. Když jsem šel krátkou hobby trať potřetí, byla z toho bedna, tak jsem od příštího roku přesedlal na dlouhou. Moh bych si honit triko mezi hobíkama, co jdou jeden triatlon za rok, ale já si radši nechávám nakopat prdel od zkušenejch eliťáků.

Letos to nezačalo úplně pěkně, když nám na startu řekli, že neopreny jsou zakázaný. To znamená, že ve vodě dostanu ještě větší klepec než jindy. Takže to nepřehánim s rozplavánim, abych nezmrz a jdem na to. Od začátku úplně blbě, hlavní balík mi cuká a já si na zádech táhnu nějakou menší skupinku, takže se nemam za kym ulejvat. Už po prvních čtyř stech metrech je mi děsná kosa a tak od půlky mam regulérně chuť se na to vysrat a vlízt do lodi. Studený proudy se střídaj s teplýma místečkama a za každý jsem neskutečně vděčnej. Když obracíme od nejvzdálenější bójky zpátky, vim, že už to nějak dám. Jo, jediný pozitivum dnešního plavání – naučil jsem se chcát při kraulu. Vždycky jsem musel kvůli chcaní přejít na prsa. Ale nevim, jestli to pujde i v neoprenu. Vyzkoušim.

Xterra 15 01

Z vodu lezu jednapadesátej z jedenašedesáti. Na kole jsem zvyklej předjíždět hned od začátku, ale dneska nic. Na silnici na Vlčinec předjíždim nějakou holku, křiknu na ní „poď“, ale nejde, tak si šlapu sám, cpu do sebe gel a snažim se na sluníčku rozmrznout, než zmizíme v lese. Ve stojce na Vlčinec už je teplo a konečně někoho předjíždim. Ale poslední dva roky už jsem tady jel s Děbim a předjížděli jsme ve velkym.

Aspoň si užívám sám kořenitý singlíky a nikdo mě nebrzdí, v dalšim stoupání předjíždim Miloše a na kopci míjim Tošu, kterej nejtuje řetěz. Já bych byl v prdeli, multiklíč jsem ráno doma vyhodil, že je moc těžkej. Ještě se chvilku motáme na Vlčinci a já beru pár dalších lidí, sjíždíme dolu na silnici, kde docvakávám dva kluky, dám za nima v pohodě gel a pití a pak jim nastoupim, jeden se chytá, druhej ne.

Xterra 15 02

Konečně zas do lesa, na Velase na hrázi občerstvovačka a brácha, co se přišel mrknout a už zas nahoru dolu přes kořeny, sem tam někoho předjet, nejhorší stoupání u Liščí Díry nám letos odpustili a na louce před Hájkem docvakávám Vítka, kterej hlásí, že jel s Děbim, ale pak někde na chvilku blbě zahnul a už ho neviděl. Tak si kousek pomůžem po silnici a už vidíme Děbiho před sebou jak tlačí kopec u dálnice. „Kurva to se jezdí“, řvu na něj a dozádu na Vítka „vyjedem to a máme ho“. Jo nemáme, kopec sice vyjíždim, ale o chvilku později  a pak už je to až do Ostrova lehce z kopce po široký cestě a tam mi Děbi zas mizí.

Xterra 15 03

Kolo teda super, desátej čas. Do depa Vítek doráží, až když už vybíhám, naposledy ho plácnu, ať maká a pak už se radši neohlížim a mastim parkem. U garáží mě předbíhá Kubajs s Lubošem Truhlářem, který už běžej druhý kolo a perou se o první místo. V kopci po mostem předbíhám Šulcíka, kterej mi na startu říkal „tebe dneska nechci vidět“. „Tak jsem tady“, říkám mu a on „vem klacek a zabij mě“. Klacek nevidim, tak běžim dál a předbíhám nějaký holky.

Xterra 15 04Na konci louky jsou namotaný prudký výběhy a seběhy, kde se občas musí skoro po čtyřech a který miluju, protože tu vždycky předběhnu někoho, kdo už toho má dost a protože takhle má podle mě běh na xteřře vypadat. Tentokrát to ale v jednom seběhu přehánim, dělám opičky na kameramana a pak to pouštim zbytečně rychle dolu. Levá noha to nějak nepobírá a já cejtim jak kotník místo chodidla dopadá na zem a to asi není úplně dobře. Bolí to jak čert a dole pod mostem na mě řve Fába ať se neulejvám a já na něj, že jsem si asi zlomil nohu a on, že mam ještě jednu. Běžim teda opatrněji, ale běžim a snažim se to rozhejbat.

Xterra 15 05

Po prvnim kole dostávám barevnou šňůru na krku, loka jonťáku a jdu na druhý. Pomalu předbíhám nějakýho mlaďase a pak rychleji pár lidí, co jdou teprve první kolo. Seběhy už radši hodně opatrně a pak v parku mě mlaďas předbíhá zpátky, zjevně pošetřil do finiše, tak jdu za nim, ale zastavuje mě bránice. Už jsem si říkal, že by se dneska neozvala, naštěstí kilák do cíle už to nějak zvládnu, už ani kroupy, který začínaj padat z nebe mi nevadí, kšiltovka pomohla, vbíhám do cílový rovky, zapínám triatlonku, abych byl fešák, plácám si s Vlaďkou a jdu si pro šestou finišerskou medaili do sbírky, osumnáctej běžeckej čas a jednadvacátej flek celkově. V kategorii šestej, ale to je v pohodě, na mistrovství republiky si pro bednu nejezdim a pořád ještě je za mnou čtyřicet lidí, který budou moknout, zatímco já sedim pod střechou a nechávám si zafáčovat pomalu natejkající kotník.

Xterra 15 06

One thought on “Xterra Ostrov 2015

  1. Pingback: Xterra Ostrov 2015 | WITTE Sport Team

Zanechat Odpověď

