Pilsen Trail

nahled20-pilsen-trail-15-02

Že běžet maraton tejden po varský asfaltový půlce, která mě vždycky zničí tak, že deset dní nemůžu ani chodit, nebude úplně nejlepší nápad, jsem tak nějak tušil. Ale nová akce Pilsen Trail se tvářila sympaticky a když nám navíc organizátoři dali na výběr ze tří tratí – 21, 33 nebo 44 km – rozhod jsem se, že tu třictítku nějak odpajdám.

Takže jsme v sobotu ráno s Vlaďkou, která běží dvacku, vyrazili a v Letkově pod Plzní vyskočili z auta do krásný průtže mračen. Pořadatelé to měli ale vychytaný na jedničku, jenom nechali zalejt trať, aby se neprášilo, přesně v deset zavlažování vypli a my šli na to.

Pilsen Trail 15 01

Všechny tratě startujou najednou a nejrychlejší čtyřicítkaři nás hned od startu vůbec neštětří. Mrknu na hodinky a křičim na Karyka „3:40, tak to mrdám“. „Až ti dojde, tak to dojde“ křičí na mě přes rameno a pomalu mizí. Hned ze začátku si to motáme krásnejma singlíkama v lese, ale lejtka bolej hned od prvních kroků, takže si to neužívám, jak bych asi moh, kdybych byl čerstvej.

Vyloupnem se z houští a chvilku si to klušeme širokou cestou ve skupince, která se pomalu začíná drobit, až je nás asi pět. Je tu první malej kopeček a já se těšim, že skupinku ještě trochu potrhám, ale lejtka bolej a necejtim svojí obvyklou lehkost do kopců. Takže sklopim uši a cupitám na druhym místě. Hravá motanice na vršku Pohodnice a zas dolu.

Najednou se na zemi objevujou obousměrný šipky a my si nejsme jistý, jestli běžíme správně, chvilku to řešíme a první nám mizí a už jsme jenom čtyři. Spolu na první občerstvovačku pod mostem, zjišťuju, že dva kluci běží jednadvacet a jeden třicet jako já, takže se snažim do dalšího kopečka na Čilinu držet těch dvou a setřást třetího.

Pilsen Trail 15 02

To se i celkem daří, nahoře dávám půlku prvního gelu (pěkně hnusnej, penco už nebrat) a frčíme dolu. Jsme někde kolem desátýho, kluci berou ostrou pravou a vrací se po svojí trati, já se s nima loučim a pokračuju rovně sám. Lejtka bolej čim dál víc a mě je jasný, že udržet tohle tempo sám nebude vůbec sranda. Zrovna je tu zas nějaká široká cesta a mě to nějak nebaví.

Je to furt dolu a u nějakejch chat mě klučina dobíhá a říká mi „teda docela mi trvalo, než jsem tě doběh“. Jo, stěžuju si na bolavý nohy a čekám, že mi za chvilku zmizí, ale buďto zvolňuje nebo se ho chytám a jdeme spolu na další občerstvovačku. Tam dvě holky vyndavaj pivo a ptaj se „nemáte otvírák?“. „Jako my? Ne to jsem s sebou nebral“, povidám. „Ale ne, to bylo támhle na fotografa“. Otvírák nemáme a pivo stejně nechceme, tak běžíme dál – na Maršál.

Pilsen Trail 15 03

Když jsme u rozcestí dva kiláky od Maršálu a furt nevidim žádnej kopec, ptám se ho, jestli to nebude do kopce a on, že už jsme na hřebeni, že většinu už jsme nastoupali dole. Já si nějak nevšim, přišlo mi, že furt běžíme po rovině. Z Maršálu naopak prudkej seběh na silnici. Nechápu, proč to neběžíme opačnym směrem, to by rozhodně prověřilo víc.

Cestou kecáme o všem možnym nebo taky dlouho mlčíme, když tu najednou uprostřed lesa týpek povídá „ty hele, kolik tak myslíš, že před náma může bejt lidí?“. Aha, takže budeme ještě závodit.

Sbíháme do Sedlece zas prudkym seběhem po asfaltu, kde už začínaj bolet celý nohy a jsme na třetí občerstvovačce. Při běhání jsem zvyklej dávat jenom gely, ale tady se trochu rozšoupnu a dávám půl banánu, když už tu ty dobroty maj. Přibíhá nějakej kluk, ale hned zas naštěstí mizí doleva na odbočku na nejdelší trať, která se tady odděluje, a my hamtáme na rotundu prvnim pořádnym kopcem.

Říkám si, že to přeci jenom na týpka ještě zkusim, v kopci jdu sice před něj, ale jinak se mě drží jak klíště. No jo, dyť je ještě menší než já, takže ani v kopcích si na něj nepřijdu. Dolu už to bolí asi oba, protože běžíme dost opatrně a na poslední občerstvovačce se dozvídáme, že je před náma jenom jeden člověk.

Nabaštit, napít a hned zas nahoru na Stradiště, v předklonu se prodíráme křovím a občas se trošku ve schíze ohlídneme, jestli někdo neni za náma, abysme ještě o tu bednu nepřišli. Při seběhu se mu rozvazuje tkanička a vzhledem k tomu, že máme asi čtyři kiláky do cíle, mě na chvilku napadá, že bych mu utek. Ale z toho bych snad ani nemoh mít radost, když jsme si to celý dali spolu, navíc klučina je místní, takže jsem v podstatě nemusel koukat po šipkách. Takže zvolňuju a pak na chvíli zastavuju, abych si aspoň v klidu srknul z camelu.

Na otevřenym poli to moc neutíká, ale pak už jsme ve vsi a najednou se před náma objevuje rybník a za nim cílová brána. „To už jsme tu?“, ptám se kolegy. „Jo.“ „Aha, mě to ukazuje teprve 31“. Skoro je mi blbý po tom, jak jsme si to spolu pěkně dali, sprintovat do cíle, ale je to o druhý místo, tak by se asi naopak kvůli ostatnim hodilo se o to aspoň trochu poprat. Tak klučinu zkusim, natáhnu krok a mastim do cíle, ale na rohu rybníka jde přede mě a tři kroky před cílem toho mam tak akorát, řeknu si „já to mrdám“ (jo, dneska už podruhý) a smiřuju se s třetim flekem.

Pilsen Trail 15 04

Vlaďka už je v cíli, ale bohužel zabloudila, neodbočila a běžela dál po delší trati. Když jí hodinky ukázaly jednadvacet, tak se uprostřed lesa zastavila, snědla Bobovi půlku proteinový tyčky a nechala se odvézt pořadatelem.

Pilsen Trail 15 05

Ještě nemůžu nezmínit moje dva spolubojovníky z Witte Bike Teamu. Jirka se proslavil tim, že zaparkoval auto tak šikovně, že do areálu nemohl vjet autobus s fotbalistama Viktorky a chudák tlustej Horvát musel padesát metrů pěšky. Bob to okomentoval, že to udělal určitě schválně, protože fotbalisty nemá rád.

Pilsen Trail 15 06

To Bob překvapil nejvíc asi sám sebe, když se přihlásil na nejdelší trať. Popral se s ní ale náramně a přiběhl si pro druhý místo ve veteránech přímo doprostřed právě probíhajícího vyhlášení, kde ho pořadatel zdálky vítal slovy, že právě přibíhá maratonec, který podal jistě veliký sportovní výkon, protože jak známo, sportovní výkon může podat jedině tělo netrénovaného jedince. Bob se neurazil, sebral ceny a Stáňu a odjel.

Pilsen Trail 15 07

One thought on “Pilsen Trail

Zanechat Odpověď

