Bahno poprvý běhací

nahled22-img_9808

S klukama z AM Bajku se znám už od dob malýho Artíka, což byly akce, kdy člověk na čtyři dny zmizel z civilizace a celej den neslez z kola a když, tak jenom, aby si dolil pulitr z pípy, která byla naražená od rána do večera. Večer u vohně, aby byla změna, se pivo prokládalo absinthem. A do tohodle jsme tenkrát se Šwejkem vlítli, když nám bylo osumnáct. Pak kluci začali dělat ve Varech bajkovej maraton a časem i jarní a podzimní XC seriál Bahno.

Nějaký Bahno jsem si sem tam zajel, ale letos se to na jaře sešlo tak blbě, že jsem prodal starý kolo a ještě čekal na nový. Naštěstí ale kluci přišli s nápadem, že bysme si to mohli zaběhnout po svejch a tak nebylo co řešit. První dva závody – Linhart a Tři kříže – jsem nedal, protože jsem závodil v Plzni, ale ty nejhezčí tratě – Letňák a Čankov – už jsem si nenechal ujít.

K Letňáku jsme ráno s Vlaďkou dorazili mezi prvníma, ale pak se to začlo pomalu scházet – asi osumnáct kluků a pět holek. Vlaďka přes tejden marodila a odpo máme v plánu ještě běžky, tak do toho jdu dneska sám. Před startem se ještě dozvídáme, že jedno čtyřkilometrový kolečko by bylo málo, tak poběžíme dvě.

Do úvodní rovinky nás vyvádí klasicky Michal Landiga, kterej má vždycky po startu nejvíc sil. Já se nikam neženu, vim, že rovinka má tak tři sta metrů, ale hned od prvních metrů následujícího kilometrovýho kopce se cpu dopředu připravenej ukázat ostatním, že na kopce jsem tady machr já. Chytá se jenom jeden klučina a kluše si vedle mě, to mě maličko děsí, tak přidávám ještě víc a jdu si sám. (V cíli jsem se dozvěděl, že klučina je cyklista Radek Krumer. S jeho tátou jsem jel předloni Ostrovskou stovku.)

IMG_9297

Na kopci už mam trochu náskok na Radka, Jindru a Děbiho a ještě plnej sil si užívám seběh kamením a přes kořeny, pak zase nahoru na mezistanici lanovky, kde jdu málem k zemi na zamrzlý kaluži, kus po cestě a pak už dolu serpentýnama přes Velblouda.. Kořeny jsou schovaný pod hromadou listí, takže tu jdu pomalejš a odpočívám na další klikatící se výběh na Skalku básníků. Kousek před cílem mě fotí Vlaďka a půlku mam za sebou.

20150404_102049

Noční můra (výběh na Karlovku) i Skalka básníků napodruhý bolí už mnohem víc, ale na druhou stranu už mam docela náskok, takže neni potřeba úplně vyplivnout plíce. Jedno kolo by asi stačilo, ne že by se to druhý už nedalo, ale technický pasáže už si tolik neužívám jako v tom prvnim, spíš už šetřim silama.

IMG_9321

Náskok z kopců v prvnim kole mi naštěstí vydržel, takže dostávám krásnou hliněnou medaili s jedničkou a můžem jet nahoru užít si ještě jedny z posledních letošních běžek.

IMG_9394

To za tejden na Čankově už po zimě ani památky, takže trenky triko a jdem na to, tentokrát už oba s Vlaďkou. Čankovská tratička si co do kopců a technickejch pasáží s Letňákem v ničem nezadá a mě dokonce baví asi ještě víc. Tady seriál odjakživa končí a dycky se to jede jako časovka. Na bajku to chápu, protože hned od začátku se jezdí po ouzkejch singlíkách, ale v běhu mi to přišlo maličko jako nesmysl. Nicméně zkusit se má všechno, řadíme se teda tak nějak od pomalejších po rychlejší a postupně se do toho pouštíme.

IMG_9789

Pár set metrů po louce a už hup do podmáčenýho lesa a pak hned první krpál ke Křížku, kde hned předbíhám asi tři chlapy. Za mnou startuje Radek Sedněv, což je kluk nevyzpytatelnej a vim, že si potřebuju do kopce udělat co největší náskok. Nahoře předbíhám dalších pár lidí a už se ženu klikatící se pěšinou a pak korytem dolu. Metr rovinka a hned zas do kopce. Tady předbíhám všechny holky a horko těžko i Vítka Zatloukala a nahoře na rovince podél pole dobíhám i jeho synka Kryštofa.

Vypadá, jako by šel na vycházku po kolonádě, říká mi čau a hned se mě chytá. Přichází pro mě nejhezčí úsek trati – uzoučkej vrstevnicovej singlík Parapet. Dá se to tu docela hnát, ale je to spíš taková hra než nějaká dřina, navíc Krýša letí tři metry za mnou, abych náhodou nechtěl zpomalit. Po kotníky v nakypřenym jehlíčí seběhneme Arschloch a hrneme to do posledního kopce, kde je potřeba zas trochu máknout a já mu konečně utíkám. Radka za sebou nikde nevidim, ale pro jistotu to cpu ještě celou cílovou rovinku po louce.

IMG_9808

Intervalovej start nakonec nebyl blbej nápad, naopak bylo furt koho předbíhat a třeba i se kousek s někym svízt, aniž by člověk měl strach, že ho pak parťák přesprintuje do cíle. Muj výkon stačil na další hliněnou placku s výřezem ve tvaru jedničky a stejnou radost si udělala i Vlaďka, když předběhla všechny holky.

20150411_113825

Ze zbytku Witte Bike Teamu Ondra doběh v naší kategorii třetí a Děbi stejně jako všechny tři předchozí závody nedal nikomu šanci ve čtyřicátníkách.

Zanechat Odpověď

