Víkendovej kurz jógy u Čáryse

nahled30-joga-2014-kurz-12

Jóga je teď veliká móda. Když si občas přečete nějakej článek o tom, co vás zajímá, zjistíte, že triatloňáci cvičej jógu, ultra běžci cvičej jógu, cyklisti cvičej jógu, v každym druhym americkym filmu chlapi balej ženský na kurzech jógy. Co na tom všichni maj? Když začnu cvičit jógu, zaběhnu půlmaraton za hodinu a čtvrt a vyjedu na kopec rychleji? Pochybuju. Tak co z toho? Je třeba tomu přijít na kloub.

Někdy v květnu mě začala při běhání bolet kyčel a na kole záda. Pan google poradil, že mam slabý jádro a pan doktor doplnil, že mam slabej a zablokovanej nějakej sval kolem prdele na jedný straně a dodal, abych se naučil nějaký jógový pozice na uvolnění těhle částí.

Motivace by teda byla. Začal jsem po ránu cvičit výdrže na posílení jádra a po tréninku (fuj nemam to slovo rád) se důsledněji protahovat. Jenže jak začít s tou zatracenou jógou? Knížek jsou tuny, článků, obrázků a videí na netu giga, ale stejně si myslim, že do úplnýho začátku neni nad to, když ti někdo trošku řekne co a jak.

Ale mě se nechtělo jezdit po odpolednech třeba do Varů k nějakýmu hipíkovi v batikovanym tričku, co kolem tebe bude máchat vonnejma tyčinkama, prát do tebe meditační hudbu a vyprávět o indickym náboženství. Takže, když Čárys vymyslel víkendovej kurz v Liberci, bylo jasno. Kurz od člověka, kterej celej život sportuje, by měl bejt, doufám, tou správnou kombinací posilovny a protažení. Navíc sliboval, že když tomu obětuju jeden víkend, nebudu muset už na žádný další kurzy chodit a to je přesně to, co já chci.

Chvíli jsem teda váhal, jestli se uprostřed léta na víkend zavřít do tělocvičny, takovej listopad by byl mnohem lepší, ale nakonec to vyšlo tejden před Ironmana, kdy už jsem stejně nehodlal celej víkend lítat venku, ale spíš odpočívat.

Takže vyrážíme v sobotu ráno z Nejdku s Carlosem a za tři hoďky už jsme v Osečný. Je tu Čárys, kterýho jsem neviděl asi dva roky, Maňas, kterýho jsem neviděl ještě dýl, Teta, kterou znám jenom s Čárysovejch článků, Svatka, kterou znám zase z jejích kanadskejch článků, Andyho žena Alice a pak spousta novejch lidí, který jsem nikdy neviděl.

Jdem teda hned na to. Teorie dejchání, což třeba mě osobně dost zajímá, protože moje bránice by mohla vyprávět, kolik bolesti si při mejch posledních dvou půlironmanech nebo dřív při bězích do vrchu vytrpěla. Pak už jednotlivý pozice. Napřed jednoduchoučký, pak složitější, některý protahovací, některý silovější. Jasně, tohle všechno si můžeš na internetu nakoukat taky, ale nikdo ti při tom neřekne, co děláš blbě. Navíc Čárys k tomu trousí furt nějaký poznámky, takže všechno do sebe začíná pěkně zapadat.

joga-2014-kurz-4

Po tom, co nás straší, co všechno nás čeká odpoledne, si každej nechává zajít chuť na smažák nebo gulášek se šesti a baštíme si jenom lehkou sváču venku na trávě.

joga-2014-kurz-25

Odpoledne přecházíme od jógy spíš ke core cvičení na posílení jádra, ale ta hranice je tak tenká, že nejde říct, teď cvičim jógu, teď posiluju. Zase pár zjištění, co mi jde a co ne a tudíž, kde jsem slabej a na co se teda doma zaměřit.

A pak další a další pozice, až je toho tolik, že jsme všichni rádi, když můžem k večeru zmizet do lesa a natahat dřevo na večerní oheň,

joga-2014-kurz-19

Já teda dávám rychlýho hermelína a birela a musim na večer zmizet, ale hned ráno jsem zpátky v Osečný a už jedeme venku asi půlhodinovou sestavu pod sluníčkem, který zatim nepálí, ale už pěkně hřeje, pro mě nejpříjemnější část celýho kurzu.

joga-2014-kurz-13

Pak chvilku voraz od cvičení a trocha teorie. Výživa. Začátek nic novýho pod sluncem – bílkoviny, sacharidy, tuky bla bla – zná každej. Pak ale Čárys přidává vlastní zkušenosti ze svýho experimentování s různou stravou, poměrně častym měřením a rozborama v nemocnici (jeho táta je doktor) a jeho cestě k veganství. Pak se diskuze začíná trošku zvrtávat, Čárys odráží další a další otázky, který po něm Julie střílí a všichni už začínaj bejt pod sílícim sluncem trochu smažený, tak jdem radši dovnitř zase cvičit.

joga-2014-kurz-12

Další složitější cviky. Třeba různý sestavy na jedný noze, což mě osobně baví, protože cviky na jedný noze bych měl dělat po svejch loňskejch problémech s nohou a takhle to neni nuda a cvičíš při tom i vršek.

joga-2014-kurz-1

Oběd zase venku na trávě a po obědě jedeme sestavy, kdy každej dá třeba tři pozice a pak jde dopředu někdo jinej a tak furt dokola asi půl hoďky. Je zajímavý pozorovat, jak si každej za ty dva dny oblíbil něco jinýho, někdo tam sází čistě silový pozice, někdo zas jenom protahovačku.

joga-2014-kurz-14

Nakonec jedeme ještě přechody mezi pozicema, aby to trošku vypadalo a hlavně z toho měl člověk dobrej pocit, že se z jedný pozice do druhý neskládá jak pytel brambor.

Úplně na závěr lehký naťuknutí trošku zprofanovanýho tématu meditace. Je vidět, že se do toho Čárysovi moc nechce a bere to hopem a pak už se rozjíždí diskuze, během který se lidi pomalu začínaj trousit každej, odkuď přijel a tak i já jdu pomalu nakopnout fočuse a mizíme s Carlosem na západ.

joga-2014-kurz-7

Tak, takový bylo moje první seznámení s jógou. Ne, nezbláznil jsem se, nechci hodiny meditovat zkroucenej v lotosovym květu, chci jenom lítat po kopcích na kole i po svejch další desítky let a docvaklo mi, že když chci od svýho těla, aby mi za chvilku neřeklo „seru na tebe, v tomhle už s tebou nejedu“, musim se o něj začít taky trošku starat.

Fotky ukradený od Čáryse z http://www.pimpyourlife.cz/post/128 Díky.

11 thoughts on “Víkendovej kurz jógy u Čáryse

  1. Děkuji, lépe bych ot neshrnul, tenhle víkend jsem to viděl upně stejně.
    Ono popravdě bejt po mým, a mít tam třeba, ehm – jen tebe – tak by jsme to vzali ještě mnohem důkladněji a individuálně – to ale bohužel nejde.

    Takže za mě – drž to v plným, ale doplňuj a kompenzuj.
    Za 2O let si pak třeba konečně zaběháme hodromady, protože budeme stále moc.

    A k Ironmanovi – gratulace, ještě ted, tady, veřejně, opět.

    M.

  2. Adéla : Myslím že by jsi se ještě vešla na příští víkend…jeden, dva lidi jsou možný…
    Kdyžtak prosím písni na maila.

    4: Barell : Inu, kamaráde, kdykoliv, cokoliv.

    Perry : Děkuji !

    • Hele ja se k tomu dokopávám tak dlouho, že tento kurz mi (nejspíš jsem ho klasicky vyprokrastinoval 😀 ) uniknul a na ten následující na který bych se dostal mám nahlášených přes 50 lidí na skákání z mostu a nepřijít tam tak se z mostu sám prolítnu a bez lana =) Doufám, že se tu brzy od tebe objeví v brzké době kurz další, do třetice snad už konečně =)

      • ty voe !!!
        Tak to zní zajímavě a moc !
        Kruci, kdy já si taky udělám cas ?
        Mno, mám tě v hledáčku…

        Snad se někde potkáme.

        • Hele, další akce bude určitě 30.8. (opět stropěšínská přehrada / Dalešice) Na minulý skákání tam přišlo pár lidí z prvního freedive kurzu v Chorv. Ale dlouho se plánuje i jiná lokalita. Oni jsou totiž mosty „pro lidi“ a „pro lidi“ =). Dej pár týdnu předem vědět, sestavíme rozumnou skupinu lidí a připravíme, chci tě slyšet kvičet. =)

          Stay tuned – http://www.facebook.com/sakrble

          BTW: Zvání jste i ostatní.

Zanechat Odpověď

