Czechman 2014

nahled31-czechman-14-04

Už jsem se asi párkrát nechal slyšet, že běhání a ježdění po placatym asfaltu neni zrovna muj koníček. Ale sen o Ironmanu je v tý mojí nečesaný hlavě pořád hluboko zašitej a tak neni od věci si občas zkusit půlku.

Loňskej Czechman komplet propršel, vzduch měl dvanáct stupňů a voda šestnáct, takže jsme se do ní všichni těšili, že se vohřejem. Letos, když jsme už čtvrt hodiny na břehu čekali na vrtulník s kamerou a v pravý poledne se navlečený v černý gumě grilovali ve třicetistupňovym vedru, jsme se do ní těšili ještě víc. Poslední high five s Jirkou a vrháme se do čistejch vod místní pískovny. Oproti našemu Lesíku, kde jsem v tejdnu zkoušel neopren, příjemná změna pozorovat třeba hejno rybek, který se prohání pár metrů pod tebou.

czechman 14 01

Ale na to zezačátku neni úplně čas. Do vody se nás vrhá pět set, a tak se snažim hlavně nedostat kopanec do držky. Naštěstí je to k první bójce 750 metrů, takže dost času, aby se to roztrhalo a nebyla zbytečná mela. Postupně se propadám, kam ve vodě patřim, snažim se to moc nehnat a dvakrát si dělám pauzu na chcaní. Ke konci už je to docela dlouhý. 1,9 km za 38 minut a průběžný 281. místo ze čtyř set chlapů asi takovej muj standard, já dycky začínám závodit až na suchu.

czechman 14 02

I přes snahu moc to nehnat, jsem v prvnim depu jak praštěnej, lehce se mi motá hlava a lítám sem tam, než najdu svuj flek. Jsem myslel, že tyhle stavy po plavání už mam za sebou. Konečně teda naskakuju, začínám točit klikama, piju, žeru a je mi líp.

czechman 14 05

Ze zákazu draftingu jsem byl na těhle závodech dycky dost vyplašenej a až úzkostlivě si na to dával pozor a dycky sebou trhnul, když jsem za sebou uslyšel motorku s rozhodčím. Letos už mi to vůbec nepřišlo. Zezačátku jde předjíždění jak po másle. Obětí, který uměj plavat, ale nejedou tak rychle je spousta. Později už se to ustaluje a předjíždim hlavně v kopečkách.

czechman 14 03

Letos poprvý jsem na řidítka hodil hrazdu a ta pohoda je neskutečná. S vědomim, že kolem to dneska nekončí, to radši nikam silově neženu, v podstatě příjemně točim nohama a valim pětatřicet za hodinu. Devade na kole za 2:33 a 106. čas, spokojenost.

czechman 14 04

Zato běh. Na terénnim triatlonu nemam problém vystřelit z depa jak na startu pětikilometrovýho krosu. Nikdy jsem po kole neměl tak často zmiňovaný problémy s tuhejma nohama. Když jsem tady takhle vypálil loni, okamžitě mě zastavila bolest bránice.

 

Letos poučenej si beru hodinky, odhodlanej držet vejletní tempo kousek nad pět minut na kilák s tim, že až se v tom zapracuju, zrychlim. Jo prdlačku. Bránice bolí za chvilku zas a protože už vim, že když nezpomalim, nebudu se moct za chvilku ani nadechnout, zpomaluju na nějakejch 5:30. Ale nepomáhá ani to a za chvilku už se šourám kolem šesti a lidi se kolem mě ženou jeden za druhym. Aspoň nemusim do chůze jako loni.

 

Kolem sedmýho to konečně přestává a já můžu hodně opatrně zrychlovat a začít trošku předbíhat. Jakmile to zkusim trochu rychleji, bolí to zas. Vedro nakonec neni problém, vzal jsem kšiltovku, každý tři kiláky se zleju vodou a vypiju nějakej ionťák a je to v pohodě. I když jsem měl pocit, že jsem to letos rozeběh dřív než loni a nemusel jsem úplně zastavit, je běh za 1:56 bezkonkurenčně muj nejhorší a řadí mě přesně do půlky.

czechman 14 06

Celkem teda nakonec za 5:12, takže o tři minutky líp než loni a předloni. Jirka při svý půlironmanský premiéře luxusně za 4:54, takže už mě v cíli nějakou chvilku vyhlížel.

 

Jo a kvůli tomuhle mam rád na závodech hezký počasí. Dokaď člověk maká, je mu jedno, že na něj padaj hovna s hákama a klepe kosu, ale vycachtat se potom ve vodě, dát si nějakou dobrotu, promenádovat se po zázemí do půl těla s finišerkou na krku a pokecat s ostatníma je mnohem příjemnější než se brodit po kotníky v bahně, naházet zasraný věci do auta a rychle odjet.

czechman 14 07

Zanechat Odpověď

