Půlmaraton Vary

nahled32-kv_pul_14_05

Už jsem se asi párkrát nechal slyšet, že běhání po městě a po asfaltu mě nebaví. Proto mě většina městskejch závodů nechává klidnym. Loni jsem se do varskýho půlmaratonu nechal uvrtat vlastně náhodou, večer před závodem, když Ája potřebovala udat něčí číslo. A ta atmosféra mě naprosto nadchla. Tim, že to bylo doma, bylo na každym kroku spousta známejch a, když už na tebe někdo nekřičel jménem, křičel aspoň „Witte“. Takže letos už jsem o tom moc nepřemejšlel a automaticky se už někdy na podzim přihlásil zas.

I přístup k závodu jsem letos zvolil jinej. Loni jsem ještě večer před závodem běhal po kopcích a dopoledne probajkoval. Letos jsem se chtěl na závod „připravit“ a doufal, že si loňskejch 1:31 o nějakou minutku vylepšim. Nemělo by to bejt nic těžkýho, loni jsem před závodem nestíhal, pozdě se nažral a poslední třetinu musel běžet pomalu a sem tam chviličku jít, abych se neposral. Takže stačí běžet nějakejch čtyři na kilák a je to doma.

 

Start závodu v šest večer je hroznej. Od rána jsem nervózní, celej den se doma kopu do prdele a snažim se zabít čas a, když už mam ve čtyři dokoukanej další film, píšu Suchošovi, že nebudu čekat, až mě vyzvedne a jedu do Varů sám nebo mi doma jebne. Aspoň pokecám s Jiřím, kterej přijel z Plzně.

KV_pul_14_01

Chvilku zabíjíme nudu na parkovišti a pak už k Lázním, kde se schází početná Witte skvadra. Kromě úplnejch marodů jsou tu všichni, Venca nebo Suchoš maj naběháno prdlačku, Vavry zahodil po operaci před pár tejdnama berle, Děbi byl dopoledne v Praze na duatlonu, ale tohle si nenechá ujít nikdo.

KV_pul_14_02

Většina z nás má nízký číslo, takže hned první koridor. Klasický předstartovní kecy a poplácávání a jdem na to. Mam radost, že letos se nemusim přes nikoho tlačit a běžim jak smyslů zbavenej. Mrknu na hodinky a tam nějakejch 3:40. No, počkat, takhle by to nešlo. Snažim se trošku zpomalit, ale tou kolonádou s davama lidí okolo to běží samo.

KV_pul_14_03

Pak to přecejenom ustaluju na těch čtyřech na kilák a někde kolem třetího kiláku u Letňáku mě předbíhá Karyk. Přemejšlim, jestli se ho držet, ale přijde mi to moc rychlý, tak si jdu svý. Druhej den mi říká, že, když mě předbíhal, mi chtěl říct, že to mam za to, že nežeru maso, ale zapomněl na to.

 

Na čtvrtym kiláku otočka, zdravim se se všema, co běžej proti a libuju si, že jsem tak vepředu a nemusim se mačkat. Běžim si schovanej za Pelcíkem s Oťasem, který výborně šlapou vedle sebe a nechávám se táhnout. Na šestym zas na kolonádě je nechávám trochu cuknout, otočim se a za mnou pár metrů Ondra. Kejvnu na něj, docvakne mě a běžíme si spolu. Pro mě nejhezčí část závodu. Probíháme za Thermalem, kolem Tržky a nad dolňákem, kde bubnujou nějaký bubeníci, furt vedle sebe, baví mě to.

KV_pul_14_04

Na konci rovinky nad Dolňákem, kolem devátýho, to najednou přichází . Nenapádně. Jen to, že se zařazuju za Ondru místo, abych si ťapal vedle něj. U KV Areny, těsně předtim, než se k němu asi na padesát metrů přidává Ester a fandí mu, mi najednou cuká. Ani jsem se nestih rozloučit.

 

Rovinka kolem závodiště už je špatná. Začínám se vařit a ze čtyř na kilák je najednou 4:10 a pak 4:20. Na třináctym mě předbíhá Jirka Šilhan jak nic. „Dobrý?“, ptá se. „Ani ne“, jsem stručnej nějak nemam sílu to rozvádět. Předbíhá mě čim dál víc lidí, začínaj mě bolet lejtka a klenba a už nejsem schopnej to udržet na bříškách a začínám v tom dupat, čimž mě bolej nohy ještě víc. Voni ty moje minimalistický krosky na ten asfalt asi taky nic moc.

KV_pul_14_05

Na občerstvovačce na patnáctym konečně přicházim na to dát si za krk mokrou houbičku. Neskutečně to pomáhá, ale asi jsem na to přišel pozdě. Mam žízeň, kašlu na svý pravidlo pít po malejch doušcích, aby mě nebolela bránice a žaludek a piju, co hrdlo ráčí. Ale na to už je asi taky pozdě.

 

Konec už nějak dotrpim. Na devátym kiláku na mě a Ondru Michal nadšeně pokřikoval, teď na sedumnáctym na Masaryčce už jenom konejšivě říká „tak poď Tomáši, ještě kousek“. To je to na mě tak moc vidět? Kilák před cílem mě předbíhá i Děbi. Proběhne kolem, kousek přede mnou zařve „jau, křeč a jsem v prdeli“, ale běží dál, ani nezpomalí.

KV_pul_14_07

Pár stovek metrů před cílem ještě probíháme tunel pod Thermálem, kde je vlhko a dusno, když koukám, že přede mnou jde chlapík a motá se dva metry doprava, dva metry doleva, beru ho za ruku a zkoušim s nim kousek běžet, ale je úplně mimo, tak běžim k policajtce, která stojí pár metrů před náma a křičim na ní, ať na něj mrkne.

 

Teď už jenom, abych to sám nějak doťapal, cílová rovka a mam to za sebou. 1:32. Jakmile zastavim, spadne to ze mě a začíná se mi taky motat hlava. Tak rychle medaili na krk, alobal kolem ramen a nalejt do sebe nějaký pití.

KV_pul_14_08

Když už je po všem, jsem až na ty bolavý nohy docela v pohodě, chodim v cíli od jednoho k druhýmu a valíme na sebe zážitky z trati. Když pak ale vyhlížíme s Olu a Vlaďkou Jirku, začíná se mi pod tou stříbrnou plachtou uprostřed davu dělat nějak blbě a jdu rychle někam na vzduch. Vavrymu už nejsem schopnej nic moc souvisle říct, jen vnímám, že mi říká, že jsem děsně bílej. Jo, to mi nemusíš povídat. Konečně je Jirka taky v cíli a jdeme k jeho autu a hází mě na Horňák, kam bych sám nedošel, ani nevim, jak jsem to odřídil domů, doma, jak jsem, rovnou do postele a pod peřinou se klepu v zimnici, než konečně usínám. O půlnoci se probudim, sprcha, jíst, pít a spát dál.

KV_pul_14_09

To jsem tomu zase dal. Z nějakýho důvodu jsem si myslel, že umim rychle běhat. Blbost. Když na to přijde, umim docela rychle vyběhnout na kopec, což ale nemá s opravdovym běhánim až tak moc společnýho. Na běhání po městě jsem nezanevřel úplně, Vary příští rok zas, ale pomalu, tempem, který dokážu udržet celou dobu a užít si tu atmosféru. A hlavně, když je vedro, tak pít, chladit a na palici čepici.

 

Fotky Hanka, VÍťas a Olu. Díky.

 

Zanechat Odpověď

