Letňák a Strašidla

nahled35-letnak-a-strasidla-02

Rozhod jsem se letos to závodění tolik nehrotit, pečlivě si vybírat pěkný a zajímavý závody, bejt co nejvíc venku a hlavně se bavit. Takže když se mě v sobotu večer na grilovačce Brozák ptá „A je ti jasný, že kdybys s náma nebyl ráno na trailech a nejel pak do Varů na kole, že bys to třeba zajel líp?“, bez váhání odpovídám „To jo, ale co bych dělal celej zbytek dne?“.

V sobotu odpoledne měl varskej XC seriál Bahno na programu už třetí závod na Letnim kině. Na Letňák jsem chtěl hodně. Je to čistokrevný XC, jak to má podle mě vypadat. Nahoru, dolu, nic mezi tim. Navíc spousta hravejch technickejch pasáží. Jenže na sobotu přijel i Kubajsz s partou s Prahy a nejdecký lokálové s nima jeli na celej den na traily. A to jsem chtěl taky.

 

No, rozpůlit se neumim, tak jsem přijel lehce po devátý ke Stokládům před barák a dal si to s klukama aspoň jednou na kopec. Po áčku nahoru, shučet nestárnoucí klasiku Boubín a ještě kousek vejš na Pajndl. Tady ale klucka začínaj svačit a mě tlačí čas, tak vypínám propedal, sedlo dolu a drncám si Špičku, Myší díru a Black Box dolu sám.

 

Doma tak akorát sprcha, rychlej strečink, než se uvaří čočka k obědu a půl hodinky to nechat slehnout a už to mažu k Witte, kde máme sraz s Jirkou a valíme jí nejkratší cestou do Varů. Na startu spousta známejch ksichtů – Děbi od nás z WBT, Šewi s berlema, Rádlík, Lukáš, Mavit z Radyně, kluci a holky pořadatelský a další a další.

letnak a strasidla 01

Jdem teda na to. První krátkou rovinku a začátek nekonečnýho kopce na Karlovku všichni letí, ale já vim, že ho pojedem ještě třikrát a neni kam spěchat. Usazuju se ve svym tempu a pomalu se prokousávám přes Lukáše i oba týmový parťáky Jirku a Děbiho a už je tu první sjezdík. Je neskutečný sucho a hrozně to klouže. Sem tam ještě hromada listí na schování kořenů nebo volnýho kamení, aby to nebylo tak jednoduchý.

letnak a strasidla 02

Dolu nahoru a zase dolu kolem stanice lanovky, kde pokřikuju na Příbu, ať nečumí a fandí, a už krásný serpentýny až ke slavnýmu Velbloudovi. Krátkej sešup, uprostřed hrb, když přejíždíš pěšinu, další sešup a dole zabrzdit na cestě a v nule otočit o devade doleva, jinak letíš dolu k řece.

letnak a strasidla 03

Za tim ještě pár hravejch pasáží a pak serpentýny nahoru ke Skalce básníků. Jak ti to na tom listí jednou podjede, jdeš nohou na zem a už se jen tak nerozjedeš. Ještě kousek motanice a cíl.

 

V druhym kole předjíždim v kopci na Karlovku Rádlíka a tak nějak se usazujeme v trojičce s Mavitem a ještě jednim týpkem (Pepa z MTB Nežichov). Kluci mi do kopce dycky trochu ujedou, já si je zase sjedu v serpentýnách k Velbloudovi a pak jedem zas kus spolu. Je mi jasný, že jak vyjedeme v poslednim kole na Skalku básníků, tak už si to dojedeme i do cíle. Navíc mi střílí řetěz na velkym převodníku, takže do případnýho špurtu do cíle jsem mimo. Tak to teda na Martina před vejšlapem na Skalku ještě párkrát zkoušim, ale nedá se a naopak jde přede mě i Pepa.

letnak a strasidla 04

Do cíle dorážíme v rozmezí jedenácti vteřin a protože před náma byli jenom tři eliťáci a jeden klučina z dvacátníků, berem všichni tři bednu mezi třicátníkama. Pepa byl vůbec výbornej, celej závod si s náma povídal a chválil nás, jak pěkně jedeme. Martin ho za to zas vytahal na všechny kopce.

letnak a strasidla 05

Jirka i Děbi, kterej tři kola jezdil kousek za náma, bohužel oba s defektem. Takže sfouknem vyhlášení a za Jirkovo pokřiku „děti doma brečí“ jí valíme zas do Nejdku. Jirkovi to jedno kolo očividně chybělo a ještě cestou domů, kdy bych radši jen tak vyťapával, mě vůbec nešetří.

 

Doma sprcha, převlíknout, do baťohu dvě piva a nějaký dobroty, přes rameno kempovací židličku a šlapu si to na pumptrack na grilovačku, kde muj nenásilnej přerod ve vegetariána zase dostává na prdel.

letnak a strasidla 06

 

Nedělní ráno je trošku víc zamračený, než by se mi líbilo, ale déšť nehlásej ani Norové ani Němci, takže hážu do baťohu věci na lezení a šlapu si to na kole na Strašidla za Suchošem a Hankou. Plán je hlavně se projet, dát si jednu dvě cesty, opíct na vohni hermelína a zase to vzít někudy domů.

 

Vono totiž to moje lezení.. Lezení mam hrozně rád, mam rád ten pohyb, tu kultůru a ty lidi kolem, ale popravdě to pro mě nikdy nebyla taková vášeň jako kolo nebo běhání nebo přes zimu běžky nebo třeba kdysi snowboarding. Přes zimu rád lezu vevnitř, protože to je větší zábava než posilovna, ale v létě se ven na skálu dostanu jednou dvakrát za rok a beru to spíš jako takovou společenskou událost, jako možnost bejt venku a přitom si odpočinout.

 

Takže dorážim na Strašidla a tady už se po skále i pod ní rojí asi devět dospělejch kousků a dvě neposedný děti. Sotva sundavám tretry a obouvám lezečky, už mě ženou do nějakýho převisu. Spousta trápení a nadávání, ale nakonec ho nějak předrápu a teprve nahoře vidim schovanou Hanku, která mě při tom fotila.

letnak a strasidla 07

letnak a strasidla 08

Nakonec si lezu asi čtyři cesty, opejkám si oběd a koukám na ostatní, jak se to dělá, kluci, to jsou páni lezci a k mýmu překvapení tam i holky na jistotu na prvnim práskaj cesty, kde já na druhym sedim.

letnak a strasidla 09

letnak a strasidla 10

Pohodovej den venku utek jak voda, někdo musí domů a někdo se ještě přesouvá na skalky vedle, tak beru mapu, koukám kudy domů a nakonec se rozhoduju pro trasu Krušnýho seběhu a Chaloupeckej trail, házim svejch pět švestek na záda a šlapu si to domů.

letnak a strasidla 11

Fotky z Bahen Tukan Bobo a Tukan Pepíno, z grilovačky asi 200kláda, ze Strašidel Hanka. Díky.

One thought on “Letňák a Strašidla

Zanechat Odpověď

