Norbiho dvanáctka a Plešivecká držka

nahled36-drzka-2014-02

Už ani nevim, jak jsem na Norbiho předloni přišel, ale nějak jsem si tenhle podnik oblíbil a od tý doby jezdim dycky na jaře, když se u nás ještě lyžuje, do Plzně pozdravit Jirku a zaběhnout si dvanáctku na suchym jehličí.

Vyrazil jsem teda i letos, náramně natěšenej po deseti měsících bez závodního běhání. Natěšenost byla tak veliká, že když nás pan Norbi v jedenáct vypustil do lesa, vyrazil jsem za první skupinkou jako smyslů zbavenej. Garminy se nějak nechtěly pustit, takže jsem neměl představu, jak rychle běžíme, ale běželo se mi dobře, tak jsem prostě běžel.

norbi 2014 01

Prvních pět kiláků je v podstatě po rovině a to já neumim, ale dneska to nějak šlo. Prohodíme pár slov s klukem, se kterym jsme se honili předloni u nás na Klínovci a pak mu trochu utíkám. Najednou za sebou slyšim funět nějakej vysokej hlas. To je snad nějaká holka! Nevotáčej se, budeš akorát nasranej. Ani nemusim, po chvilce se holčina vyloupla vedle mě, ani po ramena mi nebyla a upaluje si to, jako by se nechumelilo.

No, trošku mi utekla, ale pak už je tu naštěstí kopec na Krkavec a deru se dopředu. Klasika, tepovka letí nahoru, pocit, že se musim každou chvilku poblejt, ale kašlu na to, vim, že jestli mam někde šanci, tak tady v kopci. Někoho předbíhám, nahoře hlt vody a už si to kličkujeme singlíkem dolu.

norbi 2014 02

Jenže jak upalujeme z kopce, nohy se rozbíhaj tak rychle, že to přestávám udejchávat a začíná mě bolet bránice. Snažim se to nevímat, ale je to čim dál horší, tak musim zpomalit. Bolí to jako čert, že si myslim, že budu muset zastavit, ale zkoušim, jestli se to nechytne, když poběžim pomalu.

Předbíhá mě asi pět lidí (včetně holčiny i kluka z Klíňáku samozřejmě), když se konečně objevuje další kopec, ťapu si to svoje a lidi se aspoň přestávaj vzdalovat. Pak se to konečně rozbíhá a už zase trošku běžim. Už jsem nikoho nedohnal, ale konec si neskutečně užívám, skáču si to lehce přes kořeny ouzkou pěšinou, už zas nic nebolí a běží se krásně. Seběhnout panelku do cíle a je hotovo.

norbi 2014 03

Jsem na sebe trochu naštvanej, že jsem se nechal takhle vybláznit, ale nakonec i s timhle mym blbnutím o minutu lepší čas než loni.

norbi 2014 04

Odpoledne to jdem s Jirkou trochu vyplavat do bazénu a večer lehce zapít a na neděli je v plánu bajková vyjížďka. Jenomže celou noc chčije a ráno to neni lepší. Když neni počasí na vejlet, bude se holt zase závodit, rozhoduju se a vydávám se do Brd na Plešiveckou držku. Ty dvě hoďky si odhamtám klidně v dešti, když budu celou dobu makat, nemůže mi bejt zima.

Potkávám se s Danem a Fouskem a dalšíma zatim neznámejma tvářema v hospodě ve Lhotce, dáváme nějaký čaje a jdem na to. Věděl jsem, že to je malej závod, ale že až takhle? Sešlo se nás devět kluků a tři holky.

Drzka 2014 01

Startovní lok kapitána odmítám a už upalujeme za neustálýho sprchování po šotolině. Ve třech se usazujeme vepředu a jedeme si ve vláčku až do prvního kopce, kde nám Martin trošku odskakuje, já si jedu většinou druhej, Kuba mě občas dojede a trošku kecáme.

Valíme to furt po šotolinách a já jsem nervózní, kdy přijdou slibovaný kopce a terén. Jeden přichází za chvilku, pak zas kus nuda a pak konečně vejšlap na Plešivec. Po mokrejch kořenech do kopce a nahoře skalní plotna. Radši nekoukám dolu, kam poletim, když uklouznu. Nahoře sněží a já začínám mít zmrzlý ruce a chvíli se peru s přesmykem a nemůžu přehodit. Než se rozkoukám, je Kuba pryč.

Drzka 2014 02

Teď už konečně ten terén, ale dolu jedu radši opatrně, jednak začínám bejt fakt zmrzlej a ruce mě přestávaj poslouchat a jednak mam plný voči bordelu a moc toho nevidim. Při průjezdu do druhýho kola začínám vážně přemejšlet, že se na to vybodnu, ale než si to stihnu rozmyslet, už zas točim nohama po šotolině a říkám si, půlku už mam za sebou, nějak to doklepnu.

Drzka 2014 03

Přestávám závodit, apaticky točim nohama a snažim se zmrzlejma rukama vydolovat z dresu soják. Nejde to, tak musim zastavit a pak ještě jednou, když mi za jízdy ulítne obal. Už se nedokážu zahřát ani do kopce a na jedný rovince mě dojíždí Dan a pak mi za kopcem mizí.

Ne, že by mi to nějak vadilo, jediný, co si teď přeju, je bejt konečně dole, mít na sobě všechno oblečení, co najdu v autě a pít něco hodně horkýho. Ruce už přestaly poslouchat úplně, za páčku od přesmyku musim brát pravou rukou a když se z kopce divim, že to nějak nebrzdí, mrknu na řidítka a místo brzdový páčky, křečovitě tisknu jenom grip.

Za normálních okolností asi docela pěknej sjezdík si vůbec neužívám, kolo se vlní ve frekvenci mejch třesoucích se rukou, samo si vybírá tu nejhorší stopu a já se poslušně nechávám mlít v kamení.

Drzka 2014 04

Konečně jsem dole, pádim k autu, ruce nejsou schopný se hejbat, takže mi Martin musí rozepnout helmu a dres, shazuju oblečení na silnici a hrnu na sebe všechno, co mam po ruce. Ještě po půl hodině v hospodě se klepu tak, že si o lžíci s drškovkou a hrnek čaje málem vymlátim zuby.

Drzka 2014 05

Za fotky z Norbiho děkuju lqfoto a kk-foto a z Držky Fouskovi a Jírovi.

Drzka 2014 06

2 thoughts on “Norbiho dvanáctka a Plešivecká držka

  1. No, moc pekne jsi to napsal, z Pavly si nic nedelej, ta je rychla i na berglaufech, navic reprezentantka vid 😉 Jinac jsem koukal do vysledku a potkali jsme se na Norbim uz i v loni, teda vlastne nepotkali ale mohli jsme kdybychom koukali kolem sebe 😀

    ohledne ndele obdiv – ja to nakonec vyhodnotil s kolem negativne (chtel jsem se projet a v ramci toho zkusit tu etapu KPO trening tourjak sme se bavili) ale nakonec z toho byla upracovana 15ka v desti, holt co nadelas…

    ..tak at to beha i jezdi, a uvidime koncem roku, snad to zase vyjde na ten Klinovec !! 😉
    (nj, loni to byla bida, nejak nebyla ani forma, ani nalada)

    „kluk z Klinovce“

    • No nestává se mi to až tak často, aby mě předběhla holka 🙂 Naposledy mě tady u nás na jednom běhu do vrchu vyškolila Sekyrová, to jsem ještě nevěděl, kdo to je. S podzimem uvidíme, chtěl bych letos poprvý zkusit Baroko maraton a s tim Klínovcem se to kreje. Tak někdy někde čau.

Zanechat Odpověď

