Czechman (druhej poloviční Ironman do mý skromný sbírky)

nahled43-czechman_2013_02

Loni byl pro mě střední triatlon neboli poloviční Ironman nebo teda, jestli chcete, 1,9km plavání, 90km na kole a 21km běhu vrcholem sezóny. Letos už to mělo bejt jenom testování formy a sbírání zkušeností na Ironmana v létě. Takže žádný vylehávání formy jako před loňskym Doksymanem v srpnu, letos pěkně hned prvního června z plný palby na Czechmana do Pardubic.

A že to tam bude velký, bylo jasný hned od začátku. Lidí dvakrát tolik a pohled do výsledků říkal, že mejch 5:15, s kterejma jsem byl na Mácháči kolem třetiny, by v Pardubicích zdaleka nestačilo ani na půlku.

V pátek po práci jsem teda hodil silničku, novej neoprén a spoustu dalších krámů do auta a vyrazil do Dolan u Pardubic. Ještě večer prezentace, sraz s Víťou Chocholoušem, polepit kolo, helmu, nachystat číslo, oblečení i dobroty na zejtra, krátce pokecat a v deset spát.

Ráno místo včerejšího azura šedá obloha a v devět už začíná krápat. Víťa je rozhodnutej, když bude zima a bude lejt, nenastoupit, já do toho jdu za každou cenu s tim, že holt si dám v depu na čas a pořádně se oblíknu. Nebude mě zajímat celkovej čas, ale splity jednotlivejch disciplín.

Krápání se postupně mění v chcanec, takže mi Víťa pučuje neoprenovou čepici a svojí bednu do depa a vůbec se o mě celej zbytek dne stará. Dvanáctá se kvapem blíží, takže hurá do neoprenu a trošku se vycachtat. Vzduch má dvanáct stupňů a voda šestnáct, takže je v ní překvapivě příjemně, jenom holý nohy trošku mrznou.

czechman_2013_01

Přes čtyři sta lidí v neoprenech a modrejch čepičkách už netrpělivě podupává na pláži, vrtulník nám krouží nad hlavama, takže to nezdržujem a troubíme start. Nikam se nehrnu, nechci dostat hned na začátku pěstí, případně kopanec a moc dobře o sobě vim, jakej jsem plavec. Na druhou stranu jsem s tim plavánim přes zimu přeci jenom trošku pohnul a novej neopren je skvělej, takže si v klidu a bez nějaký paniky plavu to svý někde kolem dvou třetin startovního pole. Nohy se taky nějak zahřály, hlava v neoprenový čapce v suchu, je mi hej. Dokonce, když je potřeba bejt u bójky rychlejc a vyhnout se nějaký větší mele, udělám si pár rychlejch temp. Je to jako v bazénu, akorát nevidíš dlaždičky.

czechman_2013_02

Kolem dvou třetin se do mě přeci jenom už maličko dává chlad kolem ramenou a, když otáčíme kolem poslední bójky směr břeh, začíná se mi chtít chcát. Po zkušenostech z loňska už vim, že při kraulu to prostě nejde, takže pár tempíček prsama, hotovo a můžu si to pádlovat dál ke břehu.

czechman_2013_03

Jsem venku a jak jsem si předsevzal, v prvnim depu nikam nespěchám, neopren a plavky dolu, natáhnout suchou triatlonku, nahoru dlouhou moiru, a bundu, ponožky, návleky na kolena i přes tretry, rukavice, pod helmu čepičku a jdu na to.

czechman_2013_04

Prvních pár kiláků na srovnání, na zahřátí, něco vypít a něco sníst a pak už se mi jede docela příjemně. Jsem sice v mokru, ale v teple. Pár lidí se taky oblíklo, ale většina jede jenom v triatlonce. Postupně se prokousávám dopředu, ale rozhodně to neni nějaký masový předjíždění jako loni na Doksymanovi.

czechman_2013_05

Na co si zatim nějak nemůžu zvyknout, je zákaz hákování. Předjet někoho, kdo jede jenom o málo pomalejš, dá děsnou práci. Nebo naopak někdo předjede tebe, zařadí se metr před tebe a očividně zvolní, ale ty musíš zpomalit, protože už je u tebe rozhodčí na motorce a vypadá to, že se vezeš. Naštěstí je tu i pár kopců a to pak o předjíždění neni nouze. Voni tyhle triatloňáci totiž uměj zalehnout do hrazdy a rvát to po rovině hlava nehlava, ale jak přijde kopec, tak jim to většinou moc nejede. To samý trošku vostřejší zatáčka na mokrym asfaltu, každej je hned až přehnaně opatrnej. No a když pak v jedný vesnici přijdou dlažební kostky, to je teprv sranda.

czechman_2013_06

Kolo se jede na dvě kola, baví mě to moc, jsem nabalenej, v teplíčku, podle časomíry průměr 34km/h, i když jsem tu skoro jedinej bez hrazdy. Déšť nepřestává a ke konci už jsem tak durch, že přemejšlim, jestli zastavit na chcaní nebo to pustit do gatí, protože, popravdě, vono by se až tak moc nezměnilo. Poznámka na příště: i když chčije a je zima, v depu se nepřevlíkat, maximálně něco hodit přes to, stejně je ve finále za chvilku všechno mokrý.

czechman_2013_07

Před koncem kola už si trochu zvolňuju a začínám se chystat na běh. V depu shodit většinu oblečení, nechat jen triatlonku a moiru a pro jistotu vzít suchý ponožky, aby nebyly puchejře. Jak je mym starym blbym zvykem, po kole na běh dycky děsně vypálim. Ani tady nedělám vyjímku a mastim jí do prvního ze dvou kol. Hned za depem je první občerstvovačka a já do sebe leju dvě deci koly.

czechman_2013_08

A to jsem asi neměl dělat. Nevim, jestli to bylo tim nebo jenom rychlej přechod z kola do běhu, každopádně mě po pár stech metrech začíná píchat bránice. A nelepší se to, musim běžet čim dál pomalejš, zkoušim sundat vršek triatlonky, měnit rytmus dechu, dejchat zhluboka, ale nic nepomáhá. Je to čim dál horší, až musim občas přejít do chůze a mezitim běžet fakt pomaličku.

czechman_2013_09

Z nejhoršího jsem snad venku, ale běžim radši furt pomalu a na občerstvovačkách piju jenom maličko nebo vůbec. Kolem osmýho kiláku to konečně začíná bejt dobrý a já se usazuju do tempa, který konečně trošku připomíná běh. Lidi mě přestávaj předbíhat a začínám předbíhat já.

To, že jsem začátek musel běžet pomalu má i svoje výhody, nohy jsou naprosto svěží a druhý kolo si vyloženě užívám, furt zrychluju, vtipkuju s lidma na občerstvovačkách a do cíle skoro sprintuju. Ne že by pár vteřin hrálo roli, ale tak, pro ten dobrej pocit. V cílový rovince si plácnout s Víťou a pak už s finisherskou medailí rychle do sucha.

czechman_2013_10

Tak. A nakonec pár čísel. Bohužel pořadatelům nějak vypadla jedna časomíra, takže nejsou všechny splity. Každopádně celkovej čas 5:14:49, což je víceméně to samý jako loni na Mácháči, ale když vezmu, kolik času jsem strávil v depech, nějaký zlepšení tam určitě bude i přes ten mizernej běh. Tady to stačilo na 52. místo ze 77 v kategorii a 188. ze 367 celkově. Plavání plus první depo 0:45:21 (61. resp. 258. místo), kolo 2:39:19 (42. resp. 148.) a druhý depo plus běh 1:50:07 (45. resp. 186.).

 

Ilustrační všehochuť fotek je stažená z Facebooku, rajčete a stránek Czechmana.

2 thoughts on “Czechman (druhej poloviční Ironman do mý skromný sbírky)

Zanechat Odpověď

