EtBikez Camp a varskej půlmaraton

nahled44-pulmarkv_05

Na varskej půlmaraton se chystal skoro celej náš Witte Bike Team, kluci to brali jako velkou událost, kde se všichni sejdem a v domácim prostředí se předvedem. Já ne. Po pražskym maratonu jsem měl běhání po asfaltu ažaž a těšil jsem se, že si jeden víkend odpočinu od závodění a svezu se s klukama na nejdeckejch trailech v rámci znovuzrozenýho EtBikez campu.

V pátek odpoledne jsem zrovna v lehkym dešti pobíhal po kopcích u mě za barákem, když mi najednou volá Ája, že Radek Fišer potřebuje udat číslo na půlmaraton. Říkám, že ne, díky, že už mam něco jinýho. Pak mi to ale vrtá hlavou a když už sedim pěkně suchej v teple, volám zpátky, že si to teda odběhnu. V rámci tréninku na Ironmana si dám po sobotnim kole ještě běh. Na mym plánu na víkend se teda nic nemění, večer po běhání jdu ještě do bazénu, v sobotu se svezu na trailech, večer půlmaraton a v neděli snad zase traily, když počasí dovolí.

V sobotu na desátou teda dorážim na parkoviště nad Hamrama, zima jak v ruskym filmu, ale navzdory předpovědi zatim neprší, takže se nás tu slejzá asi patnáct kousků a vyrážíme do místních kopců. EtBikez Camp nebo taky HammerCamp je akce s víc než desetiletou tradicí, kdy jsme se každý jaro nechávali vozit autobusem z Novejch Hamrů na kopec a brousili místní traily. Jenže kluci už vyrostli a nejsou líný si to i na kopec vyšlápnout po svejch, takže letos poprvý tahle akce v enduro duchu „odmakej si svuj sjezd“.

DSC_0111_resize

Takže stoupáme přes horní Hamry na Perninskej vrch, klasickej zahřívací vejšlap, co chvíli někdo stojí u cesty a sundavá svršky. Nahoře jsme cobydup a začínáme nestárnoucí klasikou Boubínem, snad prvnim trailem, co jsem na svazích Pajndlu, kdy jel. Boubín navazuje na Čelist, dlouhej šlapavější trail, ze kterýho v půlce uhejbáme a dáváme si ještě Ztracenej trail, krásnej traverz, kterej jsem jel snad jenom jednou a hrozně mě to tu dneska baví.

DSC_0215_resize

Další výjezd na kopec a po hřebeni Vlčince jedeme na Vancouver trail, kterýmu tu ale nikde neřekne jinak než Moravákovo. Tady se trošku zasekáváme, protože napřed Mates a pak Antík prorážej, takže je aspoň čas najet a naskákat všechny záludnosti. Pak už přesun na Ztracenej potok, nejtechničtější věc, co tu kluci maj, trochu obrousit převodníky, přehazky a kotouče o šutry, někdo i vykoupat v potoce a hurá na Sopku vykroužit tisíc a jednu klopenku.

DSC_0245_resize

Krátce se zastavujem na dráze a pumptracku, ale čas je neúprosnej, takže šlapeme na Kukačku na oběd. Cpeme si pupky a protože se blíží třetí hodina a já v šest startuju, nechávám kluky pokračovat na další traily a šlapu si do Hamrů pro auto a hurá domů.

Sprcha, rychlej strečink, protože jsem na Ztracenym trailu spadnul a trochu si hnul se zádama, sezobnout ještě nějakej banán, posbírat věci a hurá do Varů. V půl šestý fasuju od Radka číslo, fotíme s klukama a holkama z Witte hromadnou a jdeme na start.

pulmarKV_01

Je tu fakt moře známejch. Z Witte běží oba Jirkové, Vavry, Ondra, Suchoš, Venca, Hoťa a Kačka, ale i bejvalí kolegové Filip nebo Oťas i s Aničkou. Krom toho třeba lyžaři Jiskřič, Náva nebo Toša. Další známý z místních bežeckejch závodů ani nepočítám. Podle čísla fasuju poslední sektor D, takže osvědčená finta z Prahy a šup přes plot do Béčka.

pulmarKV_02

Prásk, start a pomalu cupitáme na startovní čáru, na lajně mačkám stopky a chci se rozeběhnout, ale je tu mnohem víc těsno, než bylo v Praze. Jsem z toho nervózní, rozdělení startovních čísel úplně nechápu, jsou tu vepředu lidi, který si vyloženě pomalu klušou, tak beru pravou stranu a těsně podél mlíka se tlačim dopředu.

pulmarKV_03

Začátek je fakt nádhernej, kolonádou k Puppu a k první otočce, kde vidim Jiskřiče, jak si to valí kousek za černochama a těsně před otočkou ve Witte dresech Vavryho a Ondru s Jirkou Šilhanem, když trochu přidám, tak je musim za chvilku mít. Začátek si jdu nějakejch 4:15 na kilák a furt se mi zdá, že to běží samo, tak maličko zrychluju, až průměr padá i pod 4:10. U divadla předbíhám Jirku Krůdla s Filipem a kolem vřídla po druhym břehu k Thermálu, trošku kopeček, přes Tržnici a když sbíhám od Tržky krátkej prudkej kopeček cejtim, že se začínaj ozývat střeva. Máme za sebou teprve pět kiláků, nevěnuju tomu pozornost, to se mi občas při běhání stává a většinou se to nějak rozhejbe.

pulmarKV_04

Kilák a půl po široký silnici nad nádražím, kde fouká proti a moc to neběží, ale zas tu fandí malý cikáňata, konečně otočka mezi baráky, kde zas fandí a fotí Michal Landiga, další slabší rovinka po Moskevský a pak už Masaryčka obsypaná lidma, takže to běží úplně samo. Na kopečku Špáca o kus dál Ája, která si může vyřvat hlasivky a pak ještě hlasitější Káťa se Šárkou, Láďou a Medákem.

První kolečko ze dvou a půl mam za sebou, ta kolonáda je zábavná, furt si držim tempo, u Puppu předbíhám Suchoše a na otočce jsou kluci na dostřel, ale střeva se začínaj ozývat čim dál hlasitěji a mě je jasný, že dneska to žádná sranda nebude. Zkoušim tomu ulehčit tim, že nebudu pít a občerstvovačku na dvanáctym km za Thermalem jenom probíhám.

pulmarKV_05

Maličko jsem zpomalil, tak se na dlouhý rovný ulici nad nádražím snažim zase dostat do pravidelnýho tempa, nohy běžej samy, ale jakmile se mý střeva rozpumpujou v rychlejšim rytmu, je zle a musim zase zvolnit. Furt ale někoho předbíhám i když tady už je to dost roztrhaný a pak se chytám nějakýho klučiny, co mě docvak zezadu a běžíme spolu bok po boku celou Moskevskou. Začíná mi bejt dost vedro a v puse mam sucho, takže další občerstvovačku už nevynechávám a maličko si srknu ionťáku.

pulmarKV_06

Tady s kočárkem Káča s Filipem, o kus dál při seběhu Masaryčkou zavtipkuju se Zelím, ale jinak mi v sebězích moc do smíchu neni. Necelejch pět do cíle tou hezčí částí trati snad už nějak doklepu, ale stejně už myslim jenom na to, jak v cíli zakleknu na toitoiku. Občerstvovačku na osumnáctym u Puppu zas vynechávám, zato sleduju chlapíka přede mnou, kterej si to žene přímo k záchodu a mizí uvnitř. Na chvilku mě napadne, že obsadim ten vedlejší, ale říkám si, že teď už to snad doklepu.

pulmarKV_07

O kilák a půl dál už ale musim regulerně zastavit a přejít na chvilku do chůze, aby nedošlo k nejhoršímu. S hroznym funěnim mě dobíhá chlápek, ale jinak běží pěkně, tak se ho chytám a běžíme spolu. Naposledy tunelem za termálem, kopeček nahoru a dolu k tržce, dost lidí to tu teprve valí doprava do posledního kola, ale my už naštěstí doleva do cíle. Nohy jsou čerstvý, takže ještě trochu zrychlim na cílový rovince a už to mam za 1:31 za sebou.

Neni mi vůbec dobře, jako v mrákotách postupuju uličkou, kde mi někdo sebere čip, na krk pověsí medaili, zabalí do termo folie a nakonec vrazí do ruky tašku s pitím. Rychle gratuluju Vavrymu, Ondrovi a Jirkovi, který mi nadělili asi pět minut a konečně se prodírám k záchodu.

pulmarKV_08

Tak tohle se úplně nepovedlo. Nohy i bez jakýhokoliv odpočinku, kdy jsem celej tejden do poslední chvíle běhal, jezdil nebo plaval, v pohodě, ale ne nadarmo se říká, že výživa je půlka úspěchu. Holt ponaučení pro příště. Že jsem ani po závodě do sebe nemoh nic dostat, abych doplnil živiny a tim pádem strávil večer částečně schoulenej pod peřinou v zimnici a částečně na záchodě, to už byl jenom takovej bonus, abych si to pro příště pamatoval.

Jo a na Camp už jsem se na neděli nevrátil. Stejně kluci ráno volali, že jim v Hamrech sněží, tak to dneska vezmou zkrátka. Na konci května docela úlet.

Fotky z Campu Mates, ze závodu Hanka Kalivodová a z cíle Andymamka. Díky.

3 thoughts on “EtBikez Camp a varskej půlmaraton

Zanechat Odpověď

