Po devíti letech na Bahnech

nahled46-bahno_letnak_2013_03

XC seriál Bahno má ve Varech obrovskou tradici. Už nejmíň dvanáctou sezónu tu v březnu otevírá sezónu pro všechny závoďáky nedočkavce a naopak v listopadu jí končí pro všechny, co toho za celej rok ještě nemaj plný tretry. I já jsem si kdysi v roce 2004 jeden závod jarního Bahna zajel. V tý době jsem na kole ještě víc skákal, než jezdil, takže jsem si místo svýho dirťáka pučil tátovo Cubéčko a hrozně ho domrvil, protože jsem už od druhýho kola neměl sílu přeskakovat odvodňováky. Skončil jsem tenkrát dvanáctej z patnácti a předjel mě dokonce Šwejk.

bahno_letnak_2013_01

Od tý doby mě tenhle seriál nechával poměrně chladnym. Jednak jsem nebejval závoďák a druhak i teď radši dokonce března honim běžky a tim pádem mívam v době jarních Bahen najeto nula. Poslední dva roky jsem si zajel aspoň podzimní časovku, kde ale bejvá účast mizerná a navíc to neni to vono jako hromadnej start, takže jsem se letos hecnul, sednul dvakrát na bajka a asi třikrát na silnici a vyrazil na třetí závod, na Letňák.

bahno_letnak_2013_02

Trať je to nádherná, pro mě jak dělaná, buďto prudkej kopec nahoru nebo technický hravý sjezdy, sotva pár šlápnutí po rovině. Na startovní rovince kontroluju zadní pozice, vono se to v prvnim kopci vytříbí. A taky že jo. První kopec začíná po pár stech metrech a měří celej kilák. Ale dá se celkem příjemně celou dobu šlapat, bude horší. Ale to předbíhám.

bahno_letnak_2013_03

Takže se maličko prokousávám dopředu, občas se někdo zblázní a už v prvnim kole nastoupí, udělá pár zběsilejch temp a zase se usadí třeba čtyři metry přede mnou. Jsme na kopci u rozhledny, pár šlápnutí na vydejchání, přehození a vypnutí propedálu a už první sjezdík, kde si každej vybere tu svojí stopu. Ale kořeny pod listím jsou zchovaný všude, takže je to skoro jedno.

bahno_letnak_2013_04

Pak traverz, kterej na chvilku přechází do rychlýho sjezdu, ale hned prudká levá, kde jsem v prnim kole projel rovně a už zas nahoru. Přejet lanovku, kde Příba povzbuzuje slovy „kde jste?“ nebo v dalších kolech třeba „zpomaluješ“ a v poslednim už neříká radši nic a kouká jinam.

bahno_letnak_2013_05

Zas chvilku vorazit v rychlejšim sjezdu a pak už zábavný serpentiny, který tě dovedou až k pověstnýmu Velbloudovi, což je zkratka přes dvě serpentiny, takže sklouznout kopec, uprostřed sjet hup z prostřední cesty a sklouznout zbytek. Dole se zastavit a nepokračovat v kotrmelcích k řece, doleva a upalovat pryč. V prvnim kole jsem v serpentinách dojel dva týpky, jeden na velbloudu vyměk už nahoře a seskočil se slovy“tohle fakt nejde“, druhej do toho šel, tak jsem ho slušně nechal vybrat stopu a pustil se do toho vedle něj. Uprostřed to zahodil, takže jsem dál už pokračoval sám.

bahno_letnak_2013_06

Kousek singlík, dolu a nahoru a už tě vede k dalšim serpentinám, tentokrát nahoru. Do zatáčky se to chce pořádně rozjet, jinak v ní člověk zůstane. Jednu se mi nedaří projet ani jednou a dycky na pár metrů seskočim. V poslednim kole už nejsou síly a padám hned dvakrát.

bahno_letnak_2013_07

Nahoře zase rovinka sotva pár metrů, takže zas rychle přehodit, vypnout propedál a kousek se svízt dolu. A konečně kousek hravýho singlíku, dvě zatáčky a už je člověk v cíli. To celý čtyřikrát.

Postupně se to roztrhalo tak, že jsem jezdil skoro sám, jenom v serpentinách jsem občas zahlíd někoho za mnou, aby mi připomněl, že nejsem na vejletě, ale na závodech a ať koukám ještě chvilku šlapat a občas jsem zahlíd i někoho před sebou, ale rozestupy zůstávaly v každym kole víceméně stejný.

Do cíle se za mnou přijela na kole podívat Andy, která byla celá zmrzlá a tak jsme chtěli hned odjet domů na teplej čaj a vanu, ale říká mi Zdenda „je to bedna Perry, ještě chvilku vydrž“, tak jsem ještě chvilku vydržel. Nakonec druhej flek v kategorii 30-39, což neni z devíti lidí zase takovej zázrak, ale taky mohlo bejt hůř.

bahno_letnak_2013_08

Fotky jsem zcela narcisticky dal jenom svoje, všechny ostatní v několika galeriích najdete tady http://bahno.ambike.com/index.php?str=5

A výsledky tady http://bahno.ambike.com/index.php?str=4&rok=2013

Zanechat Odpověď

