Jakej byl 2012

nahled48-02-snb

Začal jsem s tim minulej rok na perry.bloguje.cz, který už bohužel neexistuje, ale nevadí, zkusíme z toho i tak udělat něco jako tradici. Shrnutí celýho roku. Rok 2012. Jdeme na to.

V LEDNU jsem si pořídil nový běžky a konečně pořádný skejtový boty, k tomu docela slušně nakydalo, a rolbaři nezaháleli, takže bylo o zábavu postaráno. Z práce to mam autem do stopy čtvrt hodiny, takže jsem na lyžích stál tak čtyřikrát tejdně. Krom toho jsem se rozhod tuhle zimu vyměnit posilku za boulder, kterej otevřeli ve Varech v Masařce, a musim říct, že tenhle způsob zimní přípravy je mnohem zábavnější.

01 bezky

 

01 boulder

V ÚNORU jsem se podruhý v životě postavil na start slavnýho běžkařskýho laufu – Karlova běhu na Božáku. Oproti loňskejm 35km letošních 47 skejtem budilo respekt, ale nakonec se ukázalo, že čim dál, tim pro mě líp a spoustu lidí jsem předjížděl až ke konci. Ten samej víkend přijeli Čárys s Andym a v neděli byl na plánu vejšlap na sněžnicích za snowboardovejma freeridama. Jenže mě po Karlovi zčernal prst na noze a bolel jako čert, tak jsem v tom kluky nechal samotný a vejlet jsem si dal o tejden později sám. Krom toho jsem na konci února ještě stihnul noční běžkovej „závod světlušek“ na Božáku.

02 karel

02 snb

V BŘEZNU už jsem lyže občas proložil nějakou silničkou a byl jsem se i párkrát proběhnout, protože v půlce měsíce se přihlásilo jaro a já odjel na víkend do Plzně, kde jsem si v sobotu střihnul první letošní běhací závod (Norbiho dvanáctka aneb Krkavec je kopec) a v neděli bajkovou vyjížďku „Trail No. 1“ s klukama okolo Sprotful centra. Taky se mi podařilo se párkrát dokopat do bazénu, protože letos jsem měl v plánu nějakej delší triatlon a přes zimu jsem se na plavání úplně vybod. Jo a abych nezapomněl, na konci března klucí nejdecký z Etbikez s velikou slávou otevřeli svůj parádní novej pumptrack.

03 silnicka

03 norbi

03 plzen bike

03 pumptrack

V DUBNU na neděli velikonoční jsem vzal starý běžky a jel se ještě naposledy sklouznout na Fichtl. Sice mě párkrát zastavil zásek o hromadu štěrku pod sněhem, ale paní Zima si tuhle poslední tečku prostě zasloužila. S kolem jsem se vypravil třeba do Kraslic, kde nám Rob Trnka udělal parádní fotky na sněhu nebo na Trail No. 2 na Kokořín. Zaběhl jsem si svuj první běh do vrchu  Mědník, kde jsem se jenom ujistil v tom, že jestli mi nějaký běhání trošku jde, tak je to běhání do kopce. No a na konci dubna udělal Rob v Kraslicích svuj už tradiční Enduro závod.

04 kraslice snih

04 mednik

20120428_projizdka_ilegal_enduro_kraslice

Na začátku KVĚTNA se udělalo skoro léto, takže jsem vzal spacák, lezky a sedák, nakoupil tři balíčky sušenek a osum buřtů a odjel za Cipisem, Šwejkem a spol. na kapucínský skály trošku si zalízt. S Tošou jsme si střihli pětihodinovej MTBO závod, což je věc, která mě úplně nenadchla, protože člověk se honí hlavně po silnicích nebo širokejch cestách. Co mě naopak už loni nadchlo moc, byl mosteckej Extrém Bike Maraton, kde člověk lítá 67 kilometrů nahoru a dolu po ouzkejch singletrackách jak na tobogánu, takže jsem se tam letos vypravil zas. Hned po závodě jsme s Černochem a Jíťou naskákali do auta a odjeli na Vysočinu, abysme si tam v neděli dali s Bluem, Bredokem a spol. 75 kiláků na vytočení nohou. A v Merklíně jsem si dal další běh do vrchu na Plešivec, kde se mi konečně podařilo urvat bednu a díky tomu, že hlavní favorit v mý kategorii Aleš Ritter zabloudil, byl to hned první flek.

05 skaly

05 Most

05 Plesivec

V ČERVNU jsem se konečně dočkal prvního letošního triatlonu, Xterry v mym rodnym Ostrově, kde jsem se úspěšně neutopil na Velase, vzal za to na kole a při běhu se nechal předběhnout jenom Krňávkem, takže z toho bylo třetí místo na hobby trati v mojí kategorii. Nu a na konci června jsme si s Andy udělali dovolenou a odjeli do Rakouska do kopců.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

V ČERVENCI jsme se probudili ve Slovinsku v kempu u řeky Soči, kde pokračoval náš vejlet, zajeli jsme se na chvilku vohřát do Chorvatska, kde na nás ale bylo moc vedro, tak jsme zase utekli zpátky do Rakouska do hor. Běhy do vrchu mě začaly bavit, takže jsem si v červenci dal ten nejdelší u nás, 18km z Perštejna na Klínovec. Dál jsme si zajeli pohoupat se na Singl pod Smrkem a já si dal svůj první silniční triatlon Železný dědek v Mariáských Lázních, což jsem zjistil, že je oproti Xteřře děsná nuda.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

07 Perstejn Klinovec

Naštěstí hned první víkend v SRPNU byl na programu Kiwák, což je tradiční varská xterra, kde jsem si spravil náladu i když jenom nepopulární bramborovou medailí. Ale aspoň jsem vyhrál hobbíky, kam jsem se přihlásil a což mi bylo hned druhej den na facebooku řádně do ksichtu vmeteno. Příště už to neudělám. Tejden na to Doksyman, silniční triatlon na půlironmanskejch distancích, to už byla jimá káva a spousta novejch zkušeností. Po tradičně katastrofálnim plavání ale moje ocelová silnička letěla jako vítr a běh byl taky lehce nadprůměrnej, takže umístění kolem třetiny startovního pole a veliká spokojenost. Nabitej srpen uzavřel Enduro Race v úmornym vedru v kopcích nad Mikulovem u Teplic a nebo vejlet přes celou republiku a kus Polska na Rychlebský stezky.

08 Kiwak

08 Doksyman

08 Teplice

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ZÁŘÍ začlo horskym během na Klínovci. Stačilo rychle se vyšplhat na kopec a pak už jenom pelášit a nenechat se nikym předběhnout. To se mi podařilo a byl z toho diplom za třetí místo. Tejden na to jsem okusil MTB maraton, kterej se holedbá tim, že je údajně nejtěžší v republice – Rallye Sudety. 115 kilometrů a přes 3000 vejškovejch metrů bylo opravdu poctivejch a nevzpomínám si, že bych si kdy jindy na kole takhle hrábnul. Zároveň ale nádherný sjezdy i výjezdy v Adršpašskejch skalách. Na podzim se u nás klasicky běhá spousta krosů a já si vybral ten v Abertamech, kterej na mě byl děsně běhavej a moc mi nesed. Naopak v Jáchymově na Panorámě je dlouhej kopec, takže se zase jednou podařila bedna. V září jsem moh klukům pražskejm a brdskejm taky oplatit všechny parádní vyjížďky a protáh jsem je trochu u nás po Kruškách na Trail No. 6.

09 Sudety

09 Panorama

09 Trail krusky

V ŘÍJNU završil trilogii našich soukromejch krušnohorskejch enduro závodů ten v Nejdku. V technickejch sjezdech jsem už čim dál opatrnější a tudíž pomalejší, takže jsem i tady spolehlivě uzavíral startovní pole. Taky jsme se s klukama z Witte Bike Teamu, za kterej jsem nově začal jezdit, běhat a plavat, zajeli podívat do Kadaně na zbrusu novej Trailpůlmaraton. Jeden z nejhezčích závodů, co jsem kdy bežel a navíc první místo v kategorii. Sezónu enduro ježdění v západních Krušnejch jsme na čerstvý sněhový nadílce zakončili taky už pomalu tradičnim West Style Ride Outrem na trailech v Nejdku, Sokolově a Kraslicích.

10 Enduro Nejdek

10 Doupov

10 Outro

V LISTOPADU se mi konečně podařilo dostat se do pražský Šárky na dneska už skoro kultovní běh ŠUTR-54. Závod s přátelskou atmosférou, kde si každej může vybrat kolik 18tikilometrovejch koleček si naloží. Jedno, dvě nebo tři. Já s Jirkou jsme si vybrali dvě. 36 km stačilo, stejně to bylo dál než, co jsem kdy předtim běžel. No a tečku za letošnim závoděnim, se kterym se letos nějak roztrh pytel, jsem udělal v půlce listopadu na sobotní MTB Bahno časovce a nedělnim Karlovarskym krosu.

11 SUTR

11 Bahno

11 KV kros

Na začátku PROSINCE konečně navalila hromada sněhu, takže jsem hned prvního zas skočil na běžky a během měsíce nalyžoval přes 400 kiláků. A tim vlastně končim tam, kde jsem začal.

12 bezky

12 bezky 2

No a jak jste se celej rok měli vy?

 

One thought on “Jakej byl 2012

Zanechat Odpověď

