Běh na Mědník

nahled56-mednik201207

Vždycky, když jsem někde běžel nějakej závod, sralo mě, že mě všichni, který předběhnu do kopce zase vosolej po rovině nebo z kopce. Takže jsem si našel závod pro mě. Běh na Mědník. Osum a půl kiláku, 600 metrů převýšení. Furt do kopce až na jeden krátkej seběh. Zaplatil jsem dva tejdny dopředu, abych dostal parádní funkční triko a už se jenom těšil.

Když už to vypadalo, že na závodech nebude nikdo známej, ukázalo se, že na Měděnec vyráží početná Witte-skvadra a nakonec jsem v sobotu napočítal 9 kousků od nás z firmy, když počítám i Filipa, kterej nedávno dezertoval.

mednik201201a

Prezentace je nahoře na Měděnci, kde necháváme i věci a už nás dvě narvaný karosy vezou dolu do Klášterce na start. I autobusem a z kopce se ta cesta zdá nekonečná. Dole se ambicioznější z nás rozcvičujou, ty co se nechtěj unavit, aspoň pózujou fotografům.

mednik201201

Závody pořádaj policajti, takže nesmí chybět startovní výstřel a už to hrneme lehkym stoupáním po asfaltu. Pár desítek nebo stovek metrů na roztrhání stohlavýho davu a už mizíme v lese, ještě kousek do kopce, ale hned krásnej traverzovej singlík, takže člověk už odpočívá, ještě se ani pořádně nezadejchal.

mednik201203

Jenže singlík nás vede hned pod nejprudší stoupání na trati, kde maj klášterecký bikeři, co si říkaj Hadov Trail Builders, svoje traily. Napřed nás trail jen tak zkouší a klikatí se serpentýnama polehoučku nahoru, ale pak už se rovná do poctivý kolmice, kde všichni přecházíme z běhu do chůze – vono je to stejně rychlejší. Zatím mam sil dost a je mi jasný, že trhat se to bude už tady, takže se toho nebojim a pomalu se prokousávám dopředu.

mednik201202

Prďák máme za sebou a je tu jedinej seběh dne. Snažim se natahovat nožky, ale stejně mě dost lidí předbíhá a navíc dole u potoka chytám křeč do stehna, takže se zase trošku krotim a uklidňuju se, že do kopce to bude ještě dost dlouho a času na předbíhání tudíž bude habaděj.

Dole u potoka dávám dva hlty a vydávám se stíhat skupinku před sebou. Běží se podél potoka a kopeček je mírnej, takže mi to stíhání moc nejde, ale pak se to konečně zas trochu víc zvedá a já postupně předbíhám všechny, co mě předběhli z kopce a snad i pár lidí navíc.

mednik201204

Do kopce si věřim. Jenže si většinou věřim až moc a pak nastávaj situace jako teď, že se kolem lidí celkem lehce přeženu do kopce, ale kopec nějak ne a ne skončit a mě najednou dochází dech a dostávám křeče do bránice. Takže zase trochu zvolnim, nechci tu chcípnout, že jo, a jenom si kontroluju získanej náskok.

Suneme se nahoru trailem zapadanym listím a najednou přes cestu větev. Jedna noha má sílu větev překročit, ale druhá už ne a tak chlapík za mnou dostává celkem solidní do holeně. Okamžitě z něj lítá něco o kurvách a prdelích, ale když ze sebe mezi sípáním dostanu omluvu, už je zase klidnej a že v pohodě.

mednik201205

Trailík se zase zvedá a pár zatáčkama nás dovádí na sjezdovku, kde už jsem rozhodnutej zase přejít do chůze. Jenže na začátku sjezdovky stojí Anička s Luckou, fotěj a z plnejch plic fanděj. A to prostě nejde neběžet, takže se kousnu a vybíhám ještě sjezdovku. Tim pádem zas docvakávám asi dva lidi a nahoře nad sjezdovkou u občerstvovačky si tak vyrábíme čtyřčlennou skupinku.

mednik201206

Pár loků vody a, když vybíhám jako třetí z naší skupinky z občerstvovačky, hlásí mi chlapík, že prej osmej. No tak to je paráda, mam radost, že si vedu tak dobře, ale větší radost mam po pravdě z toho, že to budem mít brzo za sebou. Už jenom dva a půl. Běžíme kus po rovině po silnici, takže skupinka mi opět spolehlivě utíká, ale naštěstí je tu hned trail dokopce a u Sfing už jsme zas všichni pěkně pohromadě.

mednik201207

Zbejvá doběhnout po silnici na Měděnec, proběhnout vesnicí a poprat se se závěrečnym stoupáním nahoru ke kapličce. Dva chlapíci ve vsi odpadávaj, ale jediná holka (!) mi utíká. Musí se nechat, že po silnici běží parádně, natahuje nohy, bere to přes špičky a muj ušmajdanej paťák jí nemůže stačit.

Jenže chlapský ego, to je děsná věc a tak i když už skoro nemůžu dejchat a bránice bolí jako čert, tak mě, holka, do kopce neutečeš. Neutekla, nějak jsem jí v tom kopci přešmajdal a jestli umim dobře počítat vpadnul jsem do cílový brány na šestym místě.

mednik201208

Pohled do výsledků říká, že počítat umim a že z toho nakonec bylo celkový šestý místo za stodeseti běžců a běžkyň, v kategorii chlapů 20-39 let pátej z třiapadesáti. Odteď už běhám jedině do kopce.

Pár fotek od Aničky, zbytek, co web SKMP Kadaň dal.

Zanechat Odpověď

