Plzeňskej jarní víkend vol.1 (Norbiho dvanáctka aneb Krkavec je kopec)

nahled58-norbi201205

Když klucí plzeňský přijeli minulej rok k nám do Ostrova na Xterru, aby bez jakýhokoliv tréninku inkasovali nehoráznej vejprask, řek jsem si, že jim musim návštěvu někdy oplatit. Jenže většinou se mi kvůli půl dni nechtělo jezdit sto kiláků tam a sto zpátky a tak jsem Jirkovo pozvánky na všelijaký akce od krosů přes triatlony až po hod oštěpem trpělivě odmítal. To se změnilo až začátkem letošního jara, kdy se v Plzni sešli hned dvě akce během jednoho víkendu. V sobotu kros „Norbiho dvanáctka aneb Krkavec je kopec“ a v neděli pohodová vyjížďka po trailech pořádaná klukama z Brd a z Prahe.

Protože přeci jenom bydlim kousek pod horama, tak jsem do minulý soboty běžkoval, v tejdnu jsem se byl třikrát na hoďku proběhnout, v pátek jsem setřel z kola prach, namazal, co šlo a projel se na půl hoďky v lese za barákem a tim byla příprava hotová. V sobotu ráno už jsem se soukal z auta v Plzni na Košutce a mžoural do sluníčka, který se chtělo po zimě sakra předvíst.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prezentace, pokec se známejma tvářema – jsou tu kluci z práce Jirka a Míra, plzeňská atletka Aneta a nakonec dorážej i tři zářící plzeňský hvězdy: Jiří s celou rodinou, Jarda alias Brandon Walsh alias Cukřík a Ondra v péřový bundě a s dekou kolem krku. Trochu rozhejbání a jdem odstartovat tu srandu.

norbi201202

Lidí je tu poměrně dost a bojim se, aby na pěšinkách v lese nebyla tlačenice, tak využívám toho, že začátek je kousíček do kopce a snažim se procpat trochu dopředu. Po chvilce ale mizíme v lese a cesta se narovnává a já mám co dělat natahovat ty svoje krátký nožičky, aby mi všichni neutekli. Dobíhá mě Aneta, chvilku kecáme, ale pak mi začíná utíkat. Což vo to, nechávám jí kousek před sebou a chvilku se kochám, ale pak mi utíká nějak moc a já se s tim hrozně peru. První třetina je víceméně po rovině nebo z kopce a to mi vůbec nejde.

norbi201203
Tři plzeňští králové se ještě smějou

Když jsem na pokraji sil a vidim ceduli s trojkou, říkám si, jestli si ze mě někdo nedělá prdel. Sem tam někdo stojí u cesty v hlubokym předklonu – ne každej očividně po zimě odhad svojí formu. Pak už konečně začínáme stoupat na Krkavec a já stahuju zpátky lidi, co mě předběhli dole. Tepovka letí nahoru a žaludek by nejradši poslal snídani ven, ale vim, že kopec je moje jediná šance a tak se snažim běžet i tam, kde většina lidí jde a pomalu se prokousávám přes nějakou menší skupinku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nahoře kelímek vody nebo ionťáku a pelášíme dolu. Jsme v půlce a já si nenastudoval profil a domnívám se, že odteďka už to bude jenom z kopce, z čehož teda asi jako jedinej nemam radost. K mýmu překvapení ale každou chvilku trať uhejbá pěšinou na nějakej kopeček nebo hřebínek a celkově je druhá půlka mnohem zábavnější. Fakt si to užívám, je to nahoru dolu doprava doleva, baví mě to. V jednom takovym krátkym výběhu předbíhám zpátky Anetu, říkám jí „poď lenochu“ a moje ego si může zase jednou oddechnout, že mě nepředběhla holka (no vlastně jedna jo).

Cesta se dál vlní přes kořeny a borový šišky a když si myslim, že přichází poslední dokopec před cílem, trochu si nastupuju, abych si udělal náskok, před závěrečnym seběhem po louce. Jenže do cíle je ještě asi kilák a skupinka vlčáků stíhačů za mnou mě zase pěkně dotahuje. Vybíháme z lesa na panelku, natahuju nohy, co to jde a čekám, jak se přese mě převalí jeden za druhym. Ale nic takovýho se nekoná a já vyhrávám svuj malej boj v hloubi startovního pole.

norbi201205

Konečně to mam za sebou. Olu mě fotí v cíli a hudruje, že teda neví, ale že ten její Jířa pořád nějak neběží. „Dej mu ještě chvilku“ říkám jí a jdu se vyklusat k autu a oblíknout se.

Když dobíhaj kluci, nikam nepospícháme, je krásně, takže se válíme na sluníčku, žvejkáme dobroty od organizátorů, trumfujeme se zážitkama z trati a koukáme na vyhlášení.

norbi201206
Aspoň někdo z rodiny Ciprů dostal medaili

Řečí čísel to bylo v mym podání 12,2km / 350 vejškovejch metrů za 0:55:13, čimž jsem si vysloužil 11. flek z 38 chlapů třicetiletejch a 25. Flek ze 110 sportovců a sportovkyň celkově. Kluci zvítězil každej po svym: Jirka to natřel zbytku plzeňský partičky, Ondra se ve svym polárnickym obleku neuvařil a Jarda porazil tři starší paní, i když mu došel cukřík.

Fotky od Oldřišky a od jakéhosi Martina. Děkuji a o pokračování plzeňskýho víkendu vám povim zas příště.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3 thoughts on “Plzeňskej jarní víkend vol.1 (Norbiho dvanáctka aneb Krkavec je kopec)

  1. Ondra: Sorry, ale ten tvuj vohoz mě fakt dostal 🙂 Furt jsem si myslel, že je to nějaká prdel..Jiří: Ještě že máš ty děti..

Zanechat Odpověď

