Karel 2012

nahled60-karel1204

Podruhý na božídarskym běžkařskym laufu – tentokrát bez angíny


Po loňskym prvnim kroku do neznáma byl letošní Karel už tak nějak samozřejmostí. Ne že bych byl nějakej nadšenec, co jezdí po republice a objíždí závody, ale když už má člověk krásnej závod za barákem a trochu se těm lyžím věnuje, byl by hřích sedět doma nebo se plácat sám o kousek vedle. Jednou za zimu se hecnout, vyždímat, poměřit síly s kámošema.

Pravda letošní porce 47 kiláků mi maličko naháněla hrůzu – takovej kus jsem na lyžích ještě nikdy nejel. Ale vono je potřeba se neustále posouvat dopředu, vyvíjet se, nezakrnět.

Po loňskym utrpení, kdy jsem závod objel s vosumatřicítkou horečkou, jsem se letos před Karlem snažil hlavně zůstat zdravej. Pravda, ve dvacetistupňovejch mrazech, který trvaly snad tři tejdny, to nebyl úkol úplně snadnej, ale podařilo se a jedenáctýho února ráno už jsem podupával na Božáku na celnici u prezentace. Zima je neskutečná a tak jdeme se Stokládou, Matesem a Pávisem na benzínku na kávu a čekuládu. Před startem se symbolicky sklouznout po startovní pláni a už hurá na vostrej start.

karel1201

Já mam ty začátky obecně ve všem pomalejší, takže se nikam nehrnu, snažim se trochu rozjet a rozhejbat, však vono bude ještě času ažaž prokousat se někam dopředu. Balík lidí sviští dolu po pláni, podjíždíme silnici a už se na druhý straně ženeme k lesu. Trošku si srovnávám tempo a styl a snažim se předjet pár lidí, než se schováme do lesa a stopa se zúží. Jenže kupodivu stopa je krásně široká i v místech, kde se lesem kroutí ke Špičáku. Tady jel minule hustej had lidí a letos může člověk pomaloučku polehoučku předjet prakticky kdekoliv. Pochvala rolbařovi.

karel1202

Takže se zvolna prokousávám kupředu, míjim Želiho, zdravíme se. Sakra, to mi to jede, až se divim. Tenhle kluk byl minulej rok kolem čtyřicátýho místa a já kolem stovky. Lyže mi Náva připravil perfektně, jedou jak po másle, snažim se dělat pěkný dlouhý skluzy 1-1, mrzne, ale sluníčko svítí, zatim je to nádhernej vejlet.

Zas na druhou stranu silnice, první lehkej dokopec, první občerstvovačka na Myslivnách. Ester mi podává kelímek s jonťákem, leju ho půl do sebe, půl na sebe a ptám se, jestli už tu byli kluci (Mates a Stokláda). Jo jo, prej jo. Sakra, to abych do toho šláp. Jenže spíš zpomaluju, předjíždí mě zpátky Želi a dva kucí cyklistický ve sparťanskejch dresech.

Jede se Mílovská silnice, takže dlouho po rovince nebo lehce z kopce, chroupu mussli tyčinku a snažim se, aby mi neujeli moc daleko. Konečně se uhejbá z Mílovský doleva, pár metrů do kopce a všichni nějak přestali jet, takže jdu před ně a dělám si náskok před sjezdem k silnici. Jenže za silnicí následuje asi nejhorší prďák dokopec, já cejtim šanci zase trochu ujet, takže se snažim to držet v tempu a ten kopec mi hrozně nakládá. Jsme zhruba v půlce a já jsem celkem vyždímanej.

karel1203

Naštěstí je tu druhá občerstvovačka, tady už je žrádlo, ale to nechávám bejt, polejvám si bradu dalšim ionťákem, Šárka mi cpe do pusy energetickou tabletku a komediant Jiskřič mi masíruje nohy. Trošku voraz z kopce do Perninku a pak ve stoupáníčku z Perninku dojíždim Stokládu plus nějakou menší skupinku a zdravim ho Veseláčovo oblíbenou hláškou „tak jsem tady“. Chvilku kecáme, ale je nějakej koženej, tak mu trochu vodjíždim.

V Abertamech další občerstvovačka, hlt jonťáku a ledovej banán, kterej mi okamžitě zmrazil krk a na chvilku jsem si myslel, že se udusim. Ponaučení pro příště, banány v mínus dvaceti nebrat. Trošku jsem Stokládovo skupince cuknul, asi si dopřávali víc dobrot než já. Naštěstí mam ještě svý zásoby, takže ve sjezdíku na pláň na Hřebečný chroupu čokoládu a zdravim kluky od Tukanů, který si to tréninkově jedou v protisměru.

karel1204

Kolem Mrtváku, zas nahoru ke Špičáku a pak motanice lehce nahoru dolu a k silnici. Tady už mi celkem dochází a i na rovinkách už občas přecházim z 2-1 nebo 1-1 do starýho dobrýho mrzáckýho pavouka. Energie je furtdost, ale nohy i ruce už bolej jako blázen a nějak nechtěj poslouchat. Trochu se tu honíme s jednim z kluků sparťanskejch, než zjišťuju, že to jede v rámci tréninku a nemá číslo. Nic nepotěší tak, jako když na krev někoho docvakneš s vidinou toho, že si o jedno místečko polepšíš a pak zjistíš, že na sobě nemá číslo.

Šup přes silnici a zas nahoru. Tenhle kousek jedem podruhý. To, co byl před dvěma hodinama první lehkej dokopec, je teď krpál jak hovado. Ale snažim se nevnímat bolest, čumim metr před sebe do sněhu a pomalu ukrajuju metr za metrem. Odměna v podobě dalších dvou předjetejch človíčků je sladká.

karel1205

Jenže po krátkym vorazu je tu to nejhorší, co si pan Karel nachystal. Nejprudší a nejdelší kopec na trati je kilák před cílem. Tady už melou z posledního snad úplně všichni. Tohle už nemá s lyžováním nic moc společnýho, to už je jenom o tom, nějak to přeflákat a praštit sebou za cílovou bránou. Jenže najednou před sebou na kopci zahlídnu Matese. Panečku to by bylo něco ho předjet. Matese, se kterym jít na lyže pro mě vždycky znamenalo vyplivnout duši a stejně se po chvilce bezradně koukat na jeho vzdalující se záda. Ale na to už je pozdě a v cíli na mě skoro minutu čeká.

karel1206

Stojim opřenej o hůlky, neschopnej pohybu nebo slova ze sebe nechávám sundat čip, zaslintám „díky“ a pak se teprve trochu vzpamatovávám a utíkám do auta. Strhat led z fousů, převlíknout do suchýho, zhltnout trochu horkýho čaje.

Já jsem letos spokojenej. Největší hec neni bejt čtyřicátej nebo šedesátej. Největší hec je zasoutěžit si s kámošema. Stokládu, kterej na mě tři zimy zpátky čekal každejch dvě stě metrů, jsem předjel. Želiho, kterej byl loni o šedesát míst přede mnou jakbysmet, Matese, kterej pro mě byl dycky úplně jinej level, jsem měl na dostřel. Ale furt je tu spousta dalších kluků jako Pávis nebo Děbi, který jsou furt ještě o obrovskej skok přede mnou. Dycky je s kym soutěžit. A abysme i statistikám učinili zadost tak celkově 47 kiláků za 3 hodiny 11 minut, k tomu 43. flek ze 104 chlapů a 14. ze 37 v kategorii 30-39.

Fotky Stopa pro život a KT Foto.

Zanechat Odpověď

