Backcountry toulání s prknem a sněžnicema

nahled61-p2214413

Minulej víkend přijeli Čárys s Andym a že prej dáme v neděli nějaký backcountry toulání na sněžnicích s prknem na zádech a sklouznem si nějakej ten krušnohorskej svah. Jenže já si v sobotu na Karlovi otlačil nebo omrznul nebo co prst na pravý noze. Prostě nehet byl celej černej a mě bolelo jenom se obout natož někde celej den trajdat a tak i když jsem se těšil fakt moc, musel jsem to nakonec odříct a nechal jsem v tom kluky samotný. Jak to zvládli si můžete přečíst TADY.

Jenže už jsem se těšil moc na to, že zas zkusim něco novýho, abych to nechal jen tak plavat. A protože jsem nesehnal nikoho k sobě do party (lidi, co jezděj na prkně, jsou líný se plahočit na sněžnicích a lidi, co nejsou líný makat na sněžnicích, zas neuměj na prkně), vyrazil jsem včera sám. V sobotu jsem musel do práce, tak jsem si na oplátku udělal sobotu v úterý. Aspoň bude na horách míň lidí.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ráno jsem uvařil plnou termosku tuaregu, namazal chleba s paštikou, k tomu přihodil pár tyčinek, foťák, náhradní rukavice, ponožky a moiru, foťák, prkno a hůlky, naházel to všechno do auta, pustil Ghinzu na plný pecky a vyrazil na Božák za Dášou pučit sněžnice a posbírat nějaký rady. Prej byli kluci jezdit na starym slalomáku a nebylo to tam vůbec špatný. Dobrá, zkusim to tam.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Auto nechávám na neklidu, trochu válčim s tim, jak přidělat sněžnice a hůlky na baťoh a pak už hurá dolu. Trošku nerozumně jsem si hned na začátku vyplejtval drahocenný vejškový metry tim, že jsem sjel dolu po sjezdovce. Ale aspoň jsem omrknul park. Měl jsem nutkání si menší lajnu hned zaskočit, ale nemam helmu a z baťohu mi nad hlavu trčej hůlky (skládací nevlastním) a to mi nedodává zrovna pocitu bezpečí, takže radši neblbnu a jedu na spodní stanici vleku. Pak ještě kousek po cestě a jsem pod Slalomákem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Už jsem tu párkrát prosvištěl v létě kolem na kole, ale toho kopce jsem si v podstatě nikdy nevšim. Celkem krátkej, ale prudkej a hlavně bez stromů a s čerstvym sněhem. Teda relativně, protože pár oblouků už tu někdo zaříz a po straně jsou vyťapaný schody od sněžnic a lajna od skialpů. Poznatek číslo jedna: nahoru to jde fakt pomalu. I když si myslim, že nejsem úplný ořezávátko, celkem často se zastavuju a hlavně ze mě hrozně leje. Ze začátku chvilku dělám hrdinu a šlapu sněhem, ale od půlky kopce už se poslušně zařazuju do vyšlapaný stopy a jde to mnohem líp.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nahoře sundavám sněžnice, dělám krok stranou a v tu ránu mizim po ramena ve sněhu. Takže si radši sedám na prkno, dávám svačinku, popíjim čaj a kochám se. Když už jsem dostatečně vykochanej, obouvám se do vázka a svištim dolu. Kopec je prudkej skoro až dost, ale tim, že tu nejsou stromy si to můžeš dovolit trošku pustit a jenom si užívat surfingu. Prašanovej oblouček po frontsidový hraně je tou pravou odměnou za vynaloženou námahu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dvakrát to samý se mi nechce, takže vymejšlim, co dál. Vyhlíd jsem si kopec na druhý straně údolí, kterej se podle mapy jmenuje Černý vrch. Takže zase do sněžnic a hurá nahoru. Kopec je u úpatí prudkej jako prase a já už po chvilce zase hrozně funim, ale hlavně se mi sníh sype pod nohama a sjíždim zpátky, takže musim do kopce cik cak šikmo. Sněhu je fakt kotel a já si ťapu v úrovni špiček malejch smrčků. Občas si nedám pozor, šlápnu moc blízko stromku a i se sněžnicema se propadám do pasu do sněhu. Přemejšlim, jestli se může v těch našich kopečkách utrhnout lavina.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Když už si myslim, že jsem na kopci, tak se svah jenom trochu rovná a pozvolnějšim hřebenem pokračuje dál. Hřeben je nekonečnej a já si říkám, jestli se tam neplahočim už zbytečně, jestli to tu vůbec dolu pojede. Ale furt to pozvolna stoupá a mě je blbý si jen tak dřepnout uprostřed lesa, každej výstup by měl mít svuj cíl, jinak si člověk připadá tak trochu jako blbec. Najednou proti mně projíždí partička riderů na prknech a lyžích a docela jim to jede, takže si už trochu klidnější šlapu dál.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Křižuju pašeráckou, kde je k mýmu překvapení najetej manžestr a docházim až k silnici z Božáku na Klínovec. Tady opět převlíct, pofotit, napít, nasvačit, pokochat a dolu. Začátek, ze kterýho jsem měl strach, jestli to pojede, je nakonec super. Jede to tak akorát, máš čas si to namířit mezi stromky, kam potřebuješ, poskočíš si na závěji nebo přes potůček, je to fajn a navíc to dodává pocit, že jedeš fakt dlouho. Pak se svah láme dolu. Podle mapy tu měl bejt volnej průsek, ale ve skutečnosti je tu nálet malejch smrčků, takže volim radši les vysokejch stromů, který jsou přeci jenom dál od sebe. Už to neni takovej zážitek jako na slalomáku, už si to musíš přecijenom trochu hlídat, aby jses nikde nevotlouk vo strom, ale zase to tu nehyzdí starej zrezlej vlek – něco za něco. Navíc jsou tu nafoukaný pěkný závěje, který tvoří malý přírodní dropíky, takže zábava je.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Užívám si svah do posledních metrů a brzdim dole metr před potokem. Hážu tentokrát prkno i sněžnice na baťoh a s celou tou parádou si to vykračuju po cestě na sjezdovku. Nahoru už se mi pěšky fakt nechce. Když se člověk drápe do kopce s vidinou freeridovýho sjezdu jde to o něco líp, než když se tam drápe jenom proto, že tam má auto. Takže prosim pana vlekaře a ten mě grátis veze nahoru. Ještě jednou děkuju.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ták a další z věcí, co jsem chtěl letos vyzkoušet si odškrtávám ze seznamu. Musim říct, že se mi potvrdilo to, co už jsem dávno tušil. A sice, že ježdění timhle způsobem je za hrozně peněz celkem málo muziky. Naštěstí tahle muzika fakt stála za to a když jsem se vezl kotvou nahoru a sledoval ty hady plužících dětiček a poslouchal německý chrochtání, věděl jsem, že tohle byl skvělej den a že jsem něco takovýho rozhodně nepodnik naposledy.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

One thought on “Backcountry toulání s prknem a sněžnicema

  1. Pěkný…když jsem se teď o dovolený na Chopku vracel z backcountry s lyžema na batohu na sjezdovku abych se dopravil k lanu a na horu,přestával jsem chápat smysl sjezdoýho lyžování po přeplněnejch sjezdovkách 🙂

Zanechat Odpověď

