Běh okolo Panorámy

nahled75-panorama4

Jo, panečku, 54. ročník to už je nějaká tradice, to už přesvědčilo i mě, starýho cyklistu, jít si na podzim trošku zaběhat. Běhu, věru, moc nedám. Dokonce jsem si teď spočítal, že jsem byl letos běhat přesně osumadvacetkrát. Většinou jdu tak 7-8 kiláčků, to znamená, že letos mam naběháno asi 200 kiláků. Cha, směšnej tréninkovej objem. No, ale v létě jsem šel dva triatlony a tam ten muj běh nebyl až tak tragickej, jak jsem čekal. Takže jsem si řek, že na podzim zkusim nějakej kros.

Kolu už teď stejně moc nedám a aspoň si zas zkusim něco novýho. Byla to vlastně taková moje obnovená krosová premiéra. Vzpomněl jsem si, že jako malýmu capartovi na prvnim stupni základky mi vytrvalosti docela šly a dokonce jsem běžel jeden závod řečenej Ostrovský homokros (pro rejpaly homo=člověk), kterej jsem ve svý kategorii vyhrál. Když jsem se se svýma dosavadníma závodníma zkušenostma dneska chlubil Želimu, říkal, že forma se prej drží dlouho, ale jestli dvacet let, tak to neví. No bude to muset stačit.

panorama1

Želi tam byl dneska se mnou, abych tam nečuměl sám. Občas si něco prej zaběhne a dneska mě dokonce při rozcvičování naučil běžeckou abecedu, takže jsem zas o něco chytřejší. Já osobně jsem si rozcvičování ještě rozšířil o neustálý běhaní na záchod. Napřed jsem to přisuzoval předstartovní nervozitě (jo, jsem nervózní i před závodama, kde je nás pět v kategorii a kde jde fakt vo hovno – každej se prostě závodníkem nenarodí), ale po dotazu „ty vole cos to včera sežral?“ jsem si vzpomněl, že včera byla decentní oslavička, kde jsem spořádal několik kilo chlebíčků, čipsů, dortů a podobnejch dobrot. Večer jsem to pro jistotu ještě spláchnul dvěma pivkama a časovaná puma byla na světě.

panorama2

Co ve mě zbylo, jsem ucpal dvěma endiaronama a šel jsem na start. Děcka a ženský už maj svoje kratší tratě odběhaný a my jdeme na svejch 7,2 kiláčků. Stojim na hřišti v chumlu běžců, každej už je nakročenej u startovní čáry, prst připravenej na hodinkách. Sakra měl jsem si vzít taky nějaký hodinky, moh jsem je na startu zmáčknout a hned bych si připadal jako běžec. A né jak blbec jedinej bez hodinek. No asi je doma čeká máma se svíčkovou, přeci jenom je neděle a k nedělnímu obědu se chodí včas, proto maj asi všichni ty hodinky.

panorama3

Pic, rána z pistole a už se to žene kolem hřiště a hned do lesa, na ouzkou pěšinku, kde se to pěkně rovná za sebe, krátkej prďáček nahoru a už po vrstevnici obíháme hřiště. Vepředu se utrhla skupinka nějakejch chrtů a hned se začínaj pomalu vzdalovat, za nima kus ztrácí Želi, zas kus díra, pak já, vohlídnu se, jo dobrý, tak půlka chlapů je za mnou. Sbíháme vodržkovym krpálem ke starýmu bazénu, kus nahoru po asfaltu a pak dlouhá rovina k Bratrství. Zezačátku jsem to trochu napálil a už je mi jasný, že takhle 7 kiláků neodběhnu, tak maličko zvolňuju a po chvilce mě dotahuje nějakej starší chlapík. No paráda mam parťáka, pude to trošku líp. Želiho máme furt na dohled, s chlapíkem se přetahujeme, já mu dycky uteču když je nějakej hup do kopce, on mě hned zas na rovince nebo z kopce dotáhne.

panorama4

Jsme u Bratrství a čeká nás dlouhej asfalt dolu ke kulturáku. „Poď už je to z kopce“ houkne na mě parťák, „no jo mě to z kopce nejde“ zafunim. A taky že mi pěkně utíká a dotahuje Želiho a ztrácim je oba z dohledu. Za zatáčkou u kulturáku už se ale nabíhá do nejhoršího stoupání, vidim chlapíka, jak střídvě běží střídavě jde, tak za to beru a nahoře ho konečně předbíhám. Ještě se krátce hecneme a pak už ho nevidim. Nabíhá se konečně zas na lesní pěšinku, krásnej singletrack k Dívčímu skoku. Od Dívčáku je malej kopeček, kde nějaká pani fotí, tak se kousnu, vyskáču to jak laňka a v tom mi za zatáčkou hryzne, jako když utne. Najednou vůbec nemůžu zvedat nohy, tak tak je sunu přes kořeny. Ňaštěstí už se pěšinka rovná maličko z kopce a zas se nějak rozhejbávám. Už jenom seběhnout prudkej asfaltovej prďák dolu, hlavně se nerozsekat, nohy už si běží, jak chtěj, a oběhnout hřiště. Ještě natáhnout krok, abych se trochu předved a mam to za sebou.

panorama5

Ták, to byly čerstvý pozávodní pocity, ještě se ztuhlejma nohama a bolavou hlavou (jsem nějak podcenil pití asi) a teď se jdu koukat na basket a někdy to doklepnu…

panorama6

Tak jsem ještě čekal, až se na skijachymov.com objeví výsledky a nějaký fotky, aby to nebyly jenom suchý kecy. Dočkal jsem se, takže tady máte. Želi byl čtvrtej, já pátej ze sedmi. Příště už to bude bedna, chachá. Jsem rád, že jsem se mezi běžcema úplně neztratil a 7,2 km za 33:11 v těch kopcích? Světovej rekord to asi neni, ale já to beru.

2 thoughts on “Běh okolo Panorámy

Zanechat Odpověď

