Ostrovská Xterra aneb podruhý na triatlonu

nahled81-2010-07-24_triatlonostrov022

Tak pozejtří se ve Varech pojede Kiwi muž, což je další triatlon, kterej mam za barákem, tak jsem si ho chtěl dát, ale místo toho sedim doma, nudli mam jak cigán šálu a chrchlám si na monitor. Asi jsem neměl v pondělí, když pršelo, chodit plavat, nějak jsem se s tim nepopral. No, aspoň mam čas napsat vám, jaká byla ostrovská Xterra, muj druhej triatlon v životě.

Na ten víkend jsme měli v plánu Alpy (jo už zase) a tak mě ani nenapadlo Xterru jít. Jenže jsme se ve čtvrtek koukli na předpověď a řekli si, že jet někam 500 kiláků, sedět tam 3 dny v campu a testovat nepromokavost stanu můžem i jindy. Jo, víkend v Alpách se zas vodkládá a znova je potřeba vymyslet náhradní program na víkend. „Hele je tady ta Xterra, Veseláč to prej jde“, říká mi v pátek Andy, když jsem se vrátil po tejdnu z montáže v Lounech, kde jsem se hecnul tak akorát jít si dvakrátr večer po práci zaběhat. No co, forma se má vyležet, říká pan Veselý.

Namazal jsem teda řetěz a letos podruhý jsem naházel tu zvláštní kombinaci běžecký boty – tretry na kolo – plavecký brejle do tašky a šel spát. Jako obvykle, když se něco děje, se budim dřív než budík začne vyhrávat a koukám z vokna do vytrvalýho mrholení. Nikam se mi nechce a nebejt toho, že Veseláč a Želi jdou taky, že mi Andy slíbila support a že jsem včera večer zburcoval celej Fejsbuk, aby mi všichni do mýho skororodnýho města přišli zafandit, skočil bych zpátky k Andy pod peřinu a předstíral, že jsme zaspali. No ale už žvejkám chleba s marmeládou a srkám čaj s mlíkem a Andy se budí taky a už teda musim.

Jedem do Ostrova na Starák, kde fasuju číslo na kolo i na dres, čip na nohu, triko a nějaký cetky, všude je samá reklama a zábradlí a stánek a vůbec už to vypadá jako závody a já jenom polknu a vzpomenu si na amatérskou až rodinnou atmosféru před měsícem v Chodově.

2010-07-24_triatlonostrov004

Furt prší a tak mě Andy veze autem na Velas do prvního depa, většina známejch si těch 6 kiláků dává na kole na rozhejbání. Já dorážim na Velas tak 20 minut před startem, dávám si na rozhejbání tak akorát po hrázi na kole tam a zpátky a už si rychtuju depo.

2010-07-24_triatlonostrov007

Poučenej z Chodova, kde jsem vlítl do vody až po odstartování (přece tam nebudu jen tak mrznout), přičemž se mi málem kousla pumpa a půlku plavání jsem se jenom snažil nadechnout, jdu tentokrát do vody dřív a dávám si pár temp.

2010-07-24_triatlonostrov022

Startuje se z vody mezi dvěma raftama a já, vědom si toho, jakej jsem plavec, se držim na startu úpně vzádu. Písknutí nás odstartuje, chvilku čekám, než se to nejhorší odplácá, zalehávám si do kraula a jedu si to svý. No asi jsem se zbytečně podcenil, přede mnou se plácaj lidi prsama a někdo dokonce znakem, furt někoho dojíždim, narážim na něj a musim pracně obplavávat.

2010-07-24_triatlonostrov032

Už lezu z vody, ani mi to nepřišlo jak 400 metrů, házim Andy brejle, seknu sebou na zem a obouvám ponožky a boty. Na oblečení jsem po Chodově taky zapracoval, odplaval jsem to v cykloelasťákách s laclem ovázanym kolem pasu, aby se neplet, takže teď na sebe hážu jenom dres, helmu a už sedám na kolo odhodlanej stáhnout, co jsem posral ve vodě a ještě poseru při běhu.

2010-07-24_triatlonostrov048

Spíkr hlásí, že půlka lidí je ještě ve vodě, což mě děsně hecuje, protože jsem žil v přesvědčení, že moc lidí nemůže plavat hůř než já.

2010-07-24_triatlonostrov052

Dost lidí předjíždim ještě v takový lesní motanici kolem Velasu. Trasa vede napřed po cestičkách kolem chat k oboře. Ani to tu neznám a hrozně se mi to tu líbí. Kdybych na sobě ve 13ti stupních neměl mokrý kraťáky a dres bez rukávů a neměl držku a voči plný bahna, byla by to pěkná vyjížďka.

2010-07-24_triatlonostrov053

Trasa je naštěstí i dál dost technická a já si libuju a prakticky furt někoho předjíždim. Vyjíždíme v Hájku a už se chytám nějaký skupinky, která je na tom tak nějak stejně a šineme si to spolu po loukách. Trošku se jim trhám v malym sjezdíku a následuje kus po silnici. Dojíždíme se s nějakym chlapíkem. „Jedeš štafetu?“, štěkne na mě. „Ne.“ „Pomůžem si?“ „Můžem.“ A už za to hrozně bere a já civim jen na jeho zadní kolo a snažim se nevnímat stehna, který mi asi vybouchnou. Ukázkově se točíme a zas někoho předjížíme a pak už trochu měknu, ale to už je tu naštěstí zas terén. Vybíháme na nějakou homoli nad Ostrovem a kloužeme se tobogánem bahna a trávy dolu. Týpek v triatlonovym dresíku nad pupík to přede mnou zahazuje. „Slušnej tobogán ne?“ chechtám se na něj, ale odpovědí mi je jen vážná němá tvář. Aha, tady se nevtipkuje, tady se závodí, tady se to bere smrtelně vážně.

Ženu si to nekonečnou cestou ke Starýmu koupáku, teď jedu sám, cesta vede tak nějak furt rovně, mam plný voči bahna a vůbec mě to nějak přestává bavit. To už mě to naštěstí vykopává na Staráku u druhýho depa. Když seskakuju z kola, zaslechnu z repráků něco o tom, že tady se bojuje o první desítku. To neni možný, říkám si. Zahazuju kolo a helmu, s pomocí lžíce, kterou jsem si ráno taktéž po zkušenostech z Chodova koupil u Vietnamců, přezouvám boty a vybíhám, ať už to mam za sebou.

2010-07-24_triatlonostrov067

Na začátku parku ještě předbíhám starýho Šípise. „Nazdár“ řvu na něj. Odpověď zas žádná, jen na mě neznatelně mávne. No možná do toho ty lidi prostě jenom šlapou na plno, prostě ani nemůžou mluvit, možná se jenom já moc šetřim, když mam ještě čas vtipkovat. Tak teda zrychluju, ale lejtka mam jak dva šutry a bojim se, abych si něco neudělal, tak zas radši trochu zvolňuju. Za městem na loukách, už dostávám lekci z toho, že jsou tu mnohem lepší běžci a sem tam mě někdo předbíhá. Po chvíli i známej rozmetanej klučina v krátkym dresíku mi nakládá rozdílem třídy.

2010-07-24_triatlonostrov068

Když už se to obrací zpátky k městu, přichází bombónek v podobě namotanejch stezek ve stráni nahoru dolu. No to už neni běh, to už je lezení nahoru a kutálení se dolu. Slyšim za sebou v jednom kuse nějaký divný pípání a nejde mi do hlavy, co to je. Když se zezadu přiblíží hrozný chroptění a každý zapípání je doprovázený zavytím „kůůůůrva“, dochází mi, že za mnou má někdo sporttester se signalizací maximálky a že ten dotyčnej tady někde v křoví možná zůstane ležet. Nestalo se tak a myslim, že ta běžící mrtvola mě ještě předběhla, ale to už nabíhám do města, kde už stojej nějaký lidi a dokonce fanděj (to je jiný kafe než ty holky pořadatelský v lese, který zvednou jedno voko vod mobilu, špitnou „hop hop“ a už zase datlujou další zprávu tomu svýmu jedinýmu nejlpešímu šampónkovi, kterej už po prázdninách dostane občanku). Tak teda natahuju krok, co to dá a dobíhám do cíle a mam to za sebou.

2010-07-24_triatlonostrov1005

Na krku se mi houpe medaile (kterou dostal každej, kdo dokončil), zasranej od hlavy k patě upíjim ionťák z kelímku, poplácáváme se s klukama v cíli a na chvilku si připadám jako opravdickej závodník, než mě vykopou pryč, abych si šel uklidit věci z depa, že se tam začnou chystat profíci.

2010-07-24_triatlonostrov1008

Už jenom osprchnout kolo a převlíknout se do čistýho, juknout do cíle na finiš eliťáků. Lukyna Bauer je pátej a rozdává intervijů, což mi přijde trošku blbý, protože po Kubíčkovi, kterej vyhrál, s trochou nadsázky neštěk pes. No holt neni taková celebrita.

Za nás hobbíky v kategorii do 39 let Veseláč luxusní třetí flek, Želi šestej, já devátej a patnáctej celkově ze všech hobby chlapů. Naštěstí i když člověk neumí plavat, stačí za to vzít na kole, úplně neodpadnout při běhu a slušnej výsledek je na světě. Ostrovská technická trať mi sedla o sto procent líp než šotolina kolem chodovskýho lomu. Na to, že jsem triatlon chtěl letos jen tak zkusit, jestli se to vůbec dá rozumně dokončit, mě to začíná fakt bavit, celkem mě to heclo a rozhodně to nebyl muj poslední triatlon.

2 thoughts on “Ostrovská Xterra aneb podruhý na triatlonu

  1. vejmluvy .. když jsem moh pobíhat venku v krátkejch, zvlád bys to v bundě pod deštníkem taky 😉

Zanechat Odpověď

