Muj první triatlon …na chodovský Bílý Vodě

nahled84-img_8894

S myšlenkou zkusit nějakej menší triatlon už si pohrávám asi rok. Přeci jenom v zimě člověk něco naplave a občas i naběhá, tak proč nezkusit poměřit síly. Jenomže to moje plavání bylo dycky takový hrozný plácání. Letos v zimě jsem si ale řek, že triatlon v létě prostě bude a tak jsem se naučil kraula. Výsledek je zase hrozný plácání ale maličko rychlejší než ty prsa. Teď v květnu jsem toho i docela dost naběhal, protože furt chcalo a nebylo tudíž počasí na kolo. Teď už zbejvalo se jenom rozhodnout jestli ostrovskou Xterru nebo varskýho Kiwiho. Nakonec jsem nějakou náhodou narazil na netu na chodovskej triatlon a bylo rozhodnuto. Na poprvý ideální – 400 metrů plavání, což je tak maximum, čeho jsem schopnej, 12 kolo, 3 běh. Když jsem nalákal i Toma Kamaryťáka a Želiho a dozvěděl se, že Veseláč tam dělá pořadatele, těšil jsem se, že tam aspoň nebudu blbnout sám.

Ráno před závodem jsem nějak nemoh dospat, budil jsem se už asi od čtyř a když jsem se v sedum vykopal z postele, moje první kroky vedly na záchod a pěkně zasednout. Zase se ukázalo, že prostě nejsem rozenej závodník. Ať už jsem kdy závodil v čemkoliv, dycky jsem předtim nervózní jak panna o svatební noci. Nějaká snídaně, kolo a připravenou tašku hážu do auta a za deset minut jsem v Chodově na lomu Bílá Voda. Jsem tu skoro první, ale naštěstí doráží Veseláč, tak kecáme a nervozita je tatam. Odevzávám stovečku a za to mi děvče kreslí dvojku na rameno, ruku a lejtko. Doráží Tom se Želim, chystáme si věci do depa (naštěstí mi Veseláč a Želi radí co a jak) a v deset jdem na to.

img_8882

Dost jsem v tejdnu řešil jaký oblečení. Většinou mi lidi radili krátký elasťáky, že se v tom dá plavat, jet i běžet. No jo ale já mam jen samý cyklistický. Zkusil jsem se v tom doma cvičně osprchovat a sednout na kolo a sedět na tý mokrý houbě fakt nebylo vono. Takže nakonec jsem volil jen plavky s tim, že na kolo a běh natáhnu přes to volný cyklo kraťáky a dres. No voda nebyla zrovna teplá a bylo tu spousta lidí v neoprenech, takže když jsem si k vodě vykračoval v plavečkách a žabkách vzbudilo to spoustu smíchu a hlášek o francouzský riviéře.

img_8894

Hrneme se do vody ošplouchnout, start a už to mastíme. Prvních sto metrů je to hrozná mela a hlavně se v tý studený vodě nemůžu pořádně nadechnout, hrudníček mam pěkně sevřenej.

img_8896

Od bójky k druhý už se naštěstí trochu rozhejbávám a plavu si to svý, jen občas se s někym trošku mlátíme a kopeme. Od druhý bójky k břehu už mi začíná docela docházet a ruce zpomalujou, tak to začínám střídat s prsama, který už jsou teď rychlejší než kraul. Po očku kontroluju, kde je záchranná loďka, ale naštěstí neni třeba a už se motám z vody. Jsem bezpečně na konci pole, ale neni to zas tak hrozně roztrhaný, dost lidí je ještě v depu a pár dokonce za mnou.

img_8902

Soukám se do kraťáků, ale na mokrý tělo se jim nějak nechce. Motá se mi hlava, tak sebou švihnu před kolo a beru do ruky ponožky, bezmocně na ně kouknu, zas je zahazuju, nazouvám a trošku zapínám tretry, helmu na hlavu a už s kolem běžim ven z depa. Někdo na mě řve, že si musim zapnout helmu ještě v depu, tak jí zapínám a za depem skáču na kolo.

img_8921

img_8925

Hrozně se motám a ještě si při tom zapínám boty a mam strach že to pošlu někam do křoví. Voda z vlasů mi teče z pod přilby po ksichtě a vůbec jsem nějak mimo.

img_8955

Už jedeš na kole, vole, to už znáš, říkám si a zklidňuju se. Mažem to po široký písčitý cestě kolem vody, pak doleva po štěrku a pak technická pasáž lehce z kopce po vysekaný trávě. Tady už jsem ve svý kůži, začínám si s kolem trochu hrát a několik lidí tu každý kolo předjíždim. Pak táhlý stoupáníčko, ještě trochu motání a zas písčitá rubačka do depa.

img_8947

Okruh má 4 kiláky, takže to jedem třikrát. Ke konci za to trochu beru, že už to budu mít za sebou a pak si vzpomenu, že mě čeká ještě běh. Těsně před cílem kola potkávám Tomáše, kterej má už za sebou jednu rundu běhu.

img_8975

Druhý depo už je lepší, zahazuju kolo a helmu, beru si ponožky a boty a vyrážim. Tak teď to přijde, říkám si, to vo čem každej mluví, ten přechod z kola na běh, kterej je prej nejhorší a zezačátku nemůžeš vůbec běžet. A vono hovno, vyrážim rychleji, než když jdu jenom běhat, běží kolem mě týpek, co je druhej a už má kolečko běhu za sebou tak se ho chytám a dokonce mu utíkám. To je nějaký divný, ne?

img_9008

img_9006

A taky že jo. Vyběhnem kopeček a začínám sakra cejtit lejtka a taky se mi blbě dejchá. No tak to by dlouho nešlo. Trochu zvolňuju, abych nedostal křeče do lejtek a týpek mi trochu utíká. Za chvilku mě dobíhá Tomáš a samozřejmě mi utíká, ale nijak hrozně. To mě ještě hecuje a docela si běžim dobře. V druhym kole se snažim ještě natáhnout krok, protože vim, že v cíli už můžu třeba chcípnout, ale že už to budu mít za sebou. Už mam pěkně slano v hubě a říkám si, že snídaně asi dneska pujde ven, ale peru se s tim rozhodnutej, že jí donesu aspoň do cíle. Dva tři chlapíky ještě předbíhám a už je konec. Tomáš se Želim už se na mě jen smějou. Jen probíhám kolem nich a už si to šteluju ke křoví. Dvakrát ve mě solidně hrklo, ale nakonec jsem to nějak ukočíroval a moh jsem se teda se ctí už jít s ostatníma pozdravit.

img_9056

Už v klidu kecáme a furt dobíhá dost lidí, jsem pokojenej, že nejsem poslední, ale pak si uvědomuju, že to jsou většinou ženský a možná chlapíci ze starší kategorie. No uvidíme, třeba budou časem k dispozici nějaký výsledky. Každopáně respekt Tomovi za třetí flek, musel tomu na kole hrozně naložit a běh už si pohlídal, Želi asi taky dobře, každopádně někde přede mnou. No, že se daj aspoň tyhle dětský vzdálenosti zvládnout jsem si dokázal a kdo ví, třeba zas něco takovýho zkusim.

Fotky jsem si vypůjčil na Picase bikerů tečka cé zet. Díky.

2 thoughts on “Muj první triatlon …na chodovský Bílý Vodě

  1. Chtel jsem si to zkusit, i s brachou… bracha mozna jeste lip plave a beha, kazdopadne by to mohl bejt zazitek! A gratuluju Tomasovi.. i Zelimu a tobe taky kluku nas 😉

Zanechat Odpověď

