Jarní CAMP

nahled86-p1020046

Jestli jsem se minulej rok na podzim ještě rozhodoval, jestli jet po svejch nebo si nechat vozit prdel na kopec busem, letos už to byla poměrně jasná volba. Za prvý – nejdecký traily už za ty roky znám jak svý boty a radši si tam asi zajedu sám nebo s pár lidma než s bandou třiceti závodníků. Za druhý – ježdění na kopec vlastní silou je mi už letos nějak bližší. A hlavně – minulej podzim to bylo super svezení a já osobně poznal spoustu novejch cest. Takže už jedině AM.

Na páteční párty u vohně jsem si vzal schválně jenom tři piva a vnucovanej tvrdej nekompromisně odmítal, takže jsem byl v sobotu ráno poměrně fit. Před devátou se začínaj srocovat první hloučky nedočkavců do první skupiny a i naše AM grupa se o poznání pomaleji formuje. Asi polovina při pohledu na dvě devětadvácy a další čistě XC rakety měkne a tvoří svojí skupinu, která prej bude jezdit po trailech ale na kopec po svejch. Takže nás nakonec zůstává asi 11 kousků a střelci odpalujou hroznym kalupem podél Rolavy na Chaloupky.

Nějak funim vzádu a říkám si, jestli jsem neprohloupil. Před Přebuzí už jsme dost roztrhaný, tak si to trošku vyříkáváme a najednou se jede na pohodu. Buďto se fakt zvolnilo nebo už jsem se rozjel, nevim, prostě už to najednou nějak jde.

Za Přebuzí hned zas mizíme v lese a šlapeme na Čertovu horu pěknym singletrackem. „Ty jo to bylo boží“ říkám Králýkovi. „Ze jo! Ale tady to končí.“ Takže sjíždíme to samý zas zpátky a jedem na Špičák, kde dáváme sváču v altánu s luxusnim výhledem. To se to tráví. Pak to pálíme na Novou Ves, kde potkáváme Křížáka a krásnou zelenou jedem na Komáří vrch a furt po zelený z něj dolu. Parádní sjezdík ještě v hromadě listí od podzimu, akorát sem tam přeskočíš nějakou větev od lesáků nebo se vyhneš šutrům.

Přelezem potok a upalujeme rychlym šotolinovym traverzem na Šindelovou a kus po áčku na Krásnou Lípu na mý oblíbený louky. Tu mrtvou srnku už někdo uklidil nebo sežral. Pak stoupáme po modrý pod lesem, která je rozhodně zábavnější opačnym směrem a pár lidí už remcá, že to sice neni možný, ale jezdíme dneska jenom do kopce. No tak to nad Bernovem ještě vytahujem kousek vejš, abysme si užili Tomassovo prej „pure freeride“, což je napřed jízda lesem někam za občasnýho ošlehávání smrčkama, ale pak už se to polepší a jedeme trailem podél potoka a sjíždíme do Nejdku na Žábu.

Když jsme se předtim bavili, že zajedem na Žábu, nechápal jsem ty zděšený pohledy pár kluků odněkaď zdaleka. Až tady z nich vypadlo, že si mysleli, že je to nějakej další kopec. Jak si oddechli, když zjistili, že je to hospoda. Na Žábě se ale maluje, tak se jdeme nadlábnout k Číňanovi na náměstí, který okupujou místní čerti.

Pár lidí už toho má plný brejle a jedou po silnici do Hamrů. My zas máme plný břicha a máme co dělat, abysme ty čínský dobroty při stoupání na Křižák a pod Pajndl nevyhodili. Ve značně osekaný sestavě si už jenom dáváme Rosu a Vlčí trail do Hamrů a parkujeme ve Schwarzu, kde dáváme zasloužený pivko a já k posměchu všech čaj s mlíkem.

Musim říct, že letos to byla mnohem větší pohodička než na podzim, kdy jsme nakroutili 80 kiláků a já málem nedojel. Tentokrát asi 55, ale hlavně se nejelo nesmyslně na Velas a celý jsme to motali v horách po krásnejch cestách.

Pak už se jenom jedem s Andy a Terkou ke mě domů umejt, abysme byli voňavý na večerní párty. Já se opět hlídám s vidinou dalšího dne bajkování i když dvanáctečka mi moc chutnala.

Jenže už v noci dost pršelo a ráno tak nějak mrholí. Neni vyloženě hnusně a chápu, že ty co tu maj bus nebo přijeli zdaleka chtěj jezdit. Ale my se s Králýkem a Tomassem shodujeme, že zajezdit si můžem kdykoliv, až bude hezky a tim se AM skupina v podstatě rozpadá. Takže v poklidu dopíjim čaj a žvejkám buchtu a vafle a sleduju jak se lidi skládaj do busu..

Za fotky díky Želimu. Pár jsem jich pro ilustraci vytáh od něj z RAJČETE.

p1020012

p1020015

p1020023

p1020040

p1020041

p1020042

p1020046

 

Zanechat Odpověď

