Šwejkův pekelnej skibike

nahled89-skibikemerk05

Začalo to snad už minulou zimu nebo začátkem týhle, už ani nevim, každopádně jsme se Šwejkem začali debatovat o takzvanym snowbike setu, kterej k nám začal kdosi dovážet. Nic moc na tom neni, shodíš z kola kola (hmm pěkná věta) a kliky, nasadíš trojnožky s lyžema a rovnej klacek s pedálama, vytáhneš to na sjezdovku a jdeš si rozbít hubu. Šwejk říká, to je na hovno, je to moc nízký, udělám si vlastní, aby to bylo vysoký jako normální kolo a nechám tam normální kliky. Šwejk je velkej tlučhuba, kterej toho spoustu nakecá a půlku udělá, takže jsem byl velice překvapenej, když jsem u něj na fejsu viděl fotky z prvního ježdění.

Tak mě na to začal taky lákat, ale nějak jsme se furt nemohli domluvit na tom správnym odpoledne, až se mi začal chechtat, že se bojim a to už to začla bejt otázka cti, takže jsem minulou středu po práci řek jedem a jeli jsme.

Do Merklína na sjezdovečku je to kousek, kola vyzvednout u Michala a rychle na to, než začne večerní, abysme z nějakýho lyžaře neudělali dva malý do školky. Sadičky má Šwejk vyrobený dvě a je tu nastrojenej jeho A-Gang a Bishopovo LeaderFox.

Napoprvý fasuju Leadera, že prej jede pomaleji, abych se hned neposral a tlačíme to nahoru. Šwejk se mě snaží vyvést z míry neustálejma otázkama, jestli se bojim hodně nebo málo, co si dneska zlomim a kam to narvu. Taky se trochu divim, že má na sobě motokrosovej krunýř a integrálu. Já jsem nalehko jen v SNB helmě. Nicméně musim říct, že ačkoliv jsem člověk od přírody posranej, nebojim se vůbec, i když je to něco novýho. Prostě tlačim nahoru kolo a ty lyže na tom nějak nevnímám. Jen se na kopci třikrát vydejchám a hned to pouštim dolu.

První obloučky se snažim krájet vopatrně, ale i tak to nabírá okamžitě rychlost a v půlce mam co dělat plochodrážnim stylem nějak zastavit. Projíždí kolem mě zkušeně Šwejk a docela to valí, tak i já to doklouzávám dolu.

Druhá jízda už je lepší, ke konci už to docela sviští, takže brzdíme tak, že to otáčíme na vedlejší sjezdovku a necháme se vynést zpátky do protisvahu. Musim říct, že nechat tam normální kliky je výbornej nápad a tu myšlenku originálního snow biku s rovnou tyčí moc nechápu. Připadáš si na tom jak na kole akorát s tim rozdílem, že to nebrzdí, takže to tomu musíš přizpůsobit.

Když to mám maličko vošahaný, začínám vymejšlet kraviny na různejch terénních nerovnostech a zkoušim to dostat aspoň pár centimetrů do vzduchu. Nahoře je ďolík mezi dvěma sjezdovkama, kterej se dá projet a na konci by se možná dalo trochu odrazit. Tak to zkoušim, ale spíš mam co dělat to prokopírovat, protože potřebuješ hroznej kalup se do toho rozjet, aby tě to aspoň maličko vyhodilo.

Šwejk sice remcá, že na tyhle kraviny to neni a že největší husťárna je mastit to po sjezdovce co nejrychlejš, ale jde to taky zkusit. Se slovy „Přece si nezničim svoje kolo, zničim to Bishopovo“ si bere druhý kolo a jak slibuje, tak činí. Tim svym trialovym štýlem to potahuje trochu na zadní, přední lyže se sklápí, zabodává se do sněhu a katapultuje Šwejka přes řidítka.

No smějeme se oba hrozně a kontrolujeme škody. Lyže je trochu rozklížená a odtržená od konstrukce, ale sjet se na tom ještě dá, tak to stahujeme k autům akorát včas, protože první večerní lyžaři se začínaj srocovat.

skibikemerk01

skibikemerk02

skibikemerk03

skibikemerk04

skibikemerk05

skibikemerk06

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA skibikemerk11

francouzský žihadlo versus česká plečka..
skibikemerk12

 

2 thoughts on “Šwejkův pekelnej skibike

Zanechat Odpověď

