Tak trochu zvláštní zimní den

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ideální zimní víkendovej den si představuju asi takhle: Nekřesťansky brzo vstát, na devítku stát u pokladny na Neklidu, povozit se v půl metru prašanu, kterej přes noc nakydal, ve 12 prodat permici a dát si klobásu nebo ovocný knedlíky na Rumbáči, po obědě šlapačka v parku, ve 3 vysomrovat od Němců permici a ještě se svízt. No jo, jenomže letos mi to počasí zatim nějak nepřeje. A tak zbejvaj 2 možnosti. Čumět doma na bednu nebo do Facebooku a žrát cukroví – anebo vymyslet nějakou jinou venkovní zábavu. No, já zkusil tu druhou možnost.

Takže v neděli ráno se válíme u Andy a přemejšlíme, co dneska. Andy chce odpoledne zas někam na koně, takže nás napadaj na ráno běžky. Bočníma dvířkama rveme lyže do Citoruše (zámek od kufru zamrz) a frčíme na Jahodovku. Parkoviště plný, tak na to šlápnu a píchnu Citrouše do závěje a jdem na to. Louka plná dětiček z oddílu, dneska maj asi naordinovaný bruslení a lítaj kolem nás jak malý rakety. Já chci dneska taky zkusit bruslit, ale co čert nechtěl, poprvý v životě mam nějakym omylem dobře namazáno na klasiku. Takže ve stopě i do kopce to jede skvěle, ale sklouznout se po tom prostě nemůžu. Chvilku se teda plácáme na tréninkový louce a pak to mažeme přes pláně na Neklid. Je to furt dokopce a pláně jsou jeden led a já si začínám říkat, jak se dostaneme zpátky. Na Neklidu pozorujeme zoufalce, který se kloužou na směsi ledu a hlíny, ujišťujeme se s Andy, jak jsme chytrý, že za tohle platit nebudem a jedem zas zpátky.

Zas tak dobře jsem namazáno neměl, takže stoupací vosk se mi stačil cestou nahoru ošoupat a já tak můžu konečně potrénovat to bruslení. Po rovince to docela jde a pak nastává ta vtipná část sklouzat tu ledovku nějak dolu. Kolikrát jdu k zemi, už ani nepočítám, ale bavim se náramně.

Pak na louce trénujem ještě nějaký to bruslení, abysme si udělali pořádnou chuť na oběd a vracíme se k autu. Ale za Citroušem někdo parkuje. Je to nějaký autíčko ještě menší než moje ZetiXo, tak už vymejšlim, jestli s tim ve dvou hneme, jak zjistit kontakt na majitele atakdál. Andy přichází k autu a hlásí na celý Krušný hory „Docela kretén né?“. Vtom už je u ní ale paní „To je vaše auto? Já vám uhnu.“ Myslim, že Andy otázka pak v autě „Myslíš, že mě slyšela?“ byla spíš řečnická.

Ve Varech oběd a Andy jede někam do haly se koukat na hopsající kobyly a já vymejšlim, co s druhou půlkou dne. Včera jsme byli s Radkem na kole a byla to jedna velká klouzačka. Ale co, zkusim to i dneska.

Tak převlíknout a ven. Hrnu to po silnici ze Starý Role do Rosnic, prokládám to ledovou cyklostezkou, dál do Čankova a hurá do lesa směr Mezirolí. Zasněženej singletrack do kopce se se mnou nemazlí, pak už širší lesní cesta a ledový pole, kde fotim nějakej modelling. Z Mezirolí po silnici do Nový Role a pak po další ledový stezce do Starý Role. Babičky na výletě zděšeně uskakujou a mumlaj si něco o bláznech. Zpátky do Rosnic ke koňům, pozdravit Andy, vyfasovat čaj se slivovicí a hurá domů do tepla.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zanechat Odpověď

