Robovo ilegální enduro

robrace03-copy

Někdy v půlce března na mě na Facebooku bliká příchozí zpráva. S nadějí, že píše nějaká slečna na to klikám a jaký je moje zklamání, když to je jenom Robyn Trnka. Ale čtu a moje zklamání se rychle mění v úsměv. „Ahoj holomci, co děláte 25.4.? Nechcete se porochnit v blátě temnýho západu? Plánuju takovej ilegální trojpřevodníkovej závod pro zvaný. Přijeli byste?“. Kolo a Krušný hory to je kombinace, kterou můžu v jakymkoliv podání – dokopce skopce všechno beru. Takže obratem odpovídám, že se mnou může počítat. Pak už nastává jen měsíc těšení se, který Rob ješte zvyšuje tim, že neustále posílá maily co a jak chystá.

 

Střih jak v americkym filmu a jsme o měsíc dál, je sobota 25.4. ráno a já ženu Citrouše po rozbitejch silnicích do Kraslic. Jsem tu na minutu přesně v 10, na parkovišti u Matěje už podupáva asi dvacítka lidí na kolech, Rob nervózně svírá iPhona a furt něco zařizuje. Tak půlku lidí, možná víc, znám, zbytek ne. Rychle se oblíkám a všichni společně razíme omrknout trasu.

robrace01

Dupeme po áčku pod Monkey trail, do rytmu šlapání nám vrže testovanej Author Toma z Vela, sluníčko pálí, zatim je nám fajn.

robrace02

Tlačíme Monkey nahoru a je nám jasný, že tohle nebude zadarmo. Neskutečně dlouhý, spíš technickej trial s kopce po velkejch kamenech. A hlavně totálně nezapamatovatelný.

robrace03

Rob na nás zkouší, že teď máme čas si to tam najezdit, ale je to fakt hrozně tlačení, takže většina na to prdí, že to pojedou na voči. Pár nás jede s Robem si to projet aspoň jednou. Aspoň si projedeme i další neměřenej úsek.

Jeje ty vole, já nevysvětlil princip závodu. Takže jede se stylem enduro nebo rallye nebo jak chcete. Prostě je několik měřenejch úseků – RZ – a mezi nima se musíš přesunout v danym časovym limitu. Pokud nestihneš, čas přes je tvoje penalizace, která se ti připočte k součtů časů jednotlivejch RZ. Kapito?

Takže první přesun je táhlý stoupání, na který máš 21 minut. Dá se to celkem na pohodu. Jsme nahoře a s početnou skupinou rebelů, která si to zkrátila, jedem přes druhou RZ, což je XC palba po rovině s pár kopečkama, který maj za úkol zničit tvoje stehna na zbytek dne. Časovečka tak na 7 minut.

robrace04

Ta tě plivne nahoru na Lepo trail. Tady už jsem byl minulý léto, takže aspoň vim, co mě čeká. Kdyžtak starej report je TADY

Bandička je dole a následuje kratičkej přesun na čtvrtou RZ, kterou je peklo v podobě XC do dlouhýho táhlýho kopce.

robrace05

Peklo se v půlce láme na rychlou palbu s kopce po široký lesní cestě, která má za úkol tě rozmetat po tom, co jsi se vyšťavil do kopce a nemůžeš držet řidítka a bez mozku to pálíš dolu.

Na peklo navazuje očistec – další limitovanej přesun do hrozný stojky. Většina lidí šetří síly a tlačí. Mě to nebaví tak tam sázim nejlehčí a sunu se nahoru. Tady se Lepo a spol na sjezďácích pomějou.

Naštěstí je tu poslední RZ a to je improvizovanej trail (původní rozprášili lesáci), v jehož půlce je výběh na skálu, pak cestička po volný břidlici se skalní stěnou po pravý ruce, kousíček dokopec a pak už jen sranda se zatáčkama a dropama a cíl na motokrosový dráze.

robrace06

Takže prohlídku trati máme za sebou, docela příjemnej půldenní vejlet, jsem tak akorát unavenej, už bych ani nemusel závodit říkám si já a podle mě i většina dalších. Ale Rob je nekompromisní a po pauze na sváču ve měste nás rve do aut a dodávek a jedem na Monkey. S Martym jdeme do dodávky dopředu a to se ukázalo jako nejlepší rozhodnutí toho dne. Řidič je totiž MAGOR. Po lesní cestě to žene tak, že kluci zavřený vzadu s kolama bez jedinýho okýnka jen skučej a to řidiče ještě povzbuzuje a se šílenym smíchem podřazuje a řeže další prašnou zatáčku.

No takže Monkey Trail a start celý tý parády. Startujem po dvou minutách, jedu za Robem, za mnou Radek a za nim Lepo, kterej má jedinej cíl – zajet dneska Radka. Já mam tajnej cíl dojet Roba a deklasovat ho na jeho vlastnim písečku. Říkám si je to jen prdel-závod, jde o hovno, je tu jen 20 kluků a jedna holka, který znáš. Málo platný. Já nebyl nikdy typ závodníka a před každym závodem jsem vždycky hrozně nervózní. V menší míře to na mě dolýhá i tady, Slávek odpočítává, klucka řvou a rubu to po prvních šutrech Monkey Trailu.

Jedu hrozně, poskakuje mi to, jsem nesvuj, každou chvilku někde zabloudim a dvakrát mi padá řetěz.

robrace07

robrace08

Naštěstí konec, Zuzka mi zapisuje čas a nasazuju tempíčko na první přesun. Kousek přede mnou se na cestě zvedá Rob, nasedá na kolo a jede nahoru. To jsem ho dostal brzo, říkám si 🙂 „Copa?“, ptám se (zapomněl jsem, že už nejsem v Plzni). Rob, tak jak ho znáte vykládá „všechno co se dalo jsem posral, poslal jsem to k zemi, narazil jsem si stehno, mam v něm křeč, nemůžu šlapat, všechno se posralo, chtěl jsem víc než můžu…“ Jako by se tim zbořil celej svět 🙂 Jedem spolu nahoru a za chvilku za sebou vidíme Radka a ten když nás spatří viditělně vyklidní a zpomaluje. Vidíš vole, měl jsis to najet a vzít si hodinky jako já.

Tak jsme nahoře, pouštim Roba, dvě minuty oddech a mastim na měřený XC. Nejtěžší a rvu jí, první kopeček mě načnej, druhej mě ničí a závěrečný táhlý stoupáníčko už asi umírám. Jen na půl oka registruju za jednim smrčkem fotografa. O deset metrů dál další. Nebo se mi to zdálo? Jsem na Lepo Trailem. Holčina se stopkama je tu hustá, prej z čeho jsme všichni tak vyflusaný a podobný narážky. Něco zamumlám mezi pokusama popadnout dech. Zatimco čekám na start trailu, doráží Lepo, Radek nikde. Kde je ten vůl, ptám se. Nevim. Ty vole von snad zabloudil.

robrace09

robrace10

robrace11

robrace12

Se smíchem se pouštim na Lepo Trail, prodírám se smrčkama, teď už dávno po stresu ani památky, spodní klopenky si hrozně užívám, asi nejedu žádnou kudlu, ale baví mě to.

robrace13

robrace14

robrace15

robrace16

Přesun na 4. RZ. Ten šílenej táhlej dokopec. Startuju hroznym stylem, rvu jí! A drží mi to asi 50 metrů. Zbytek kopce už jen hledám lehčí a lehčí převody. Konečně se přehoupnu přes horizont a jen to držim a vezu se. Tady zas nějakej fotograf a už jsem dole u kapličky.

robrace17

robrace18

Krpál poslední přesunovky zdolávám s převodem o 2 lehčím než dopoledne. Tady zas dojíždim Roba. „Zase ty?“ „No jo“. Noha asi fakt bolí, jedem spolu v klidu nahoru. Poslední RZ. Bože díky. Startér Hombo velice laxní. „Nooo“ „To jako že mam už jet?“ „No jooo, jeď.“

Tak jedu, vybíhám skálu, tady mocný povzbuzování, asi Slávek a ještě někdo, po šutrech dolu, dokopce a lesem dolu, veškerý skoky objíždim, chci jen přežít, vjíždim na motokros, padá mi řetěz, tak probíhám cílovou klopenku a mám to za sebou.

robrace19

robrace20

robrace21

robrace22

Postupně doráží další borci, každej je za mohutnýho smíchu a tleskotu hecovanej do průjezdu poslední klopenky. Saki a Stokláda toho maj ještě málo a jdou dirtovat.

robrace23

Jsme všichni a přesouváme se do Kraslic a pak do hospody nad městem, ketrá jsem zapomněl, jak se jmenuje.

Slabý dvě hoďky si počkáme na Roba, než to spočítá (je vidět, že úplatků bylo hodně a dlouho si láme hlavu nad tim, koho posadit na ten první flek), cpeme se párkama, pivem, colou a k veřejnýmu pohoršení i čajem s mlíkem a už je tu vyhlášení. K překvapení většiny vyhrál Stokláda před Andym a Petrem Há. Já asi devátej z 19ti, Lepo jen o místečko přede mnou a hlavně jsem zajel Radka (on tvrdí, že to bylo jen kvůli kufru na XC erzetě, ale všichni víme, že zabloudil schválně, aby si moh odpočinout), takže veliká spokojenost. Hlavně se skvěle strávenym dnem se skvělou partou na povedený akcičce. Díky Robe a doufám, že to byl jen první ročník dlouhý tradice kultovního závodu..

robrace24

robrace25

2 thoughts on “Robovo ilegální enduro

  1. ty vole měl jsem to v půl dvanáctý všechno hotový a najednou koukám že nemam titulku .. už jsem skoro spal a tahle mi přišla vtipná tak jsem tě tam švihnul

Zanechat Odpověď

