Tiské skály

pict0038-copy

Už je to tejden a půl, tak se pokusim nějak vzpomenout a popsat svoje první zážitky s lezením na písku. Takže jsme vyrazili v sobotu ráno z Ostrova (já, Andy, Herby, Karin, Cipis, Šwejk, Míša) a přidali se k bandě starejch lezců (Číča, Špaček a Luďa se svejma panima). Kolona pěti aut vyrazila na cestu Ostrov (u KV) – Ostrov (u Tisý). Po lehkym bloudění mýho a Míši auta v Teplicích jsme na místě a jdem lízt.

My mlaďoši jdem s Číčou, ostatní jsi jdou někam lízt po svejch. Protože všichni lezou po dvojicích, tak taktika je taková, že Číča nám vždycky něco natáhne, pak to vyleze Dáša a pak protáhne naše lano a lezem si to my pěkně na laně shora. Na první seznámení lezeme skloněnou stěnku asi 8 metrů. Už tady poznávám o čem písek je. Chyty jsou minimální, takže na ruce skoro nic. Zato noha drží na všem. Žádný bejčení rukama, ale pěkně se učit stát a chytat rovnováhu.

pict0007

pict0010

Pak se šlo vedle na cestu asi 7 (ale tomu známkování na písku nerozumim). Vypráskali jsme to všichni i když třeba já měl v jednom místě fakt krizi. Nakonec jsem to ale nějak vydrápal a měl velkou radost ze svojí první cesty na písku.

pict0018

pict0040

Pak už jsme stihli jen dvě další cesty. Druhá byla taková docela těžká traverzovačka sem tam, kterou jsem nevylez.

pict0055

pict0050

pict0049

Poslední byla fakt pěkná a docela vysoká cesta. Asi ve třetině byl těžkej krok, kde jsme se všichni pěkně vyšťavili. Tady jsem si ale udělal největší radost z víkendu, kdy jsem se odhodlal a za dva malý chyty se přes to vytáh. Jeden krok, ale potěšil hodně. Od půlky to ale začlo bejt už dost vysoko a já ztratil jistotu a nedolez jsem. Cipis a Šwejk dali až nahoru.

pict0038

Pak už jsme se všichni přesunuli za Tisou na parkoviště, kde jsme rozbili camp. Vydali jsme se ještě do Tisý okoupat se do rybníka, kde probíhalo klasický Šwejkovo a Cipisovo papparazzi focení převlíkajích se holek a pak do hospody, kde jsme dvě hodiny čekali na sekanou bez příboru a topinku. Pak ještě pár pivek na kempovišti než nás komáři vyhnali na kutě.

Druhej den u snídaně rada starších několikrát mění plány a nakonec razíme na sněžník. Tady to ale ještě nikdo z přítomnejch nezná, takže je to spíš takovej průzkum. Chodíme podél skal a koukáme, kde by se co dalo. Nakonec dojdeme až nahoru a v hospodě u rozhledny dáváme pivo a párek a pokračujem.

pict0012

pict0013

pict0023

Jenže už chodíme skoro celej den a staroušové rozhodujou, že se pojede dom a že stejně bude chcát. Byl to fajn vejlet, ale nám se chce ještě něco zalézt, takže stavíme u skal u parkoviště v Tisý a zkoušíme vypráskat jednu krátkou cestu s převisem. Ten samej nápad tu má ale očividně spousta dalších, protže to je hned u silnice a celá skála se drolí a žádnym chytem si nemůžeš bejt jistej, že se ti nerozsype v ruce. Převis si nás pěkně podává a dává ho jenom Cipis a pak Andy a Šwejk přes kruh. Šwejk to prase se za něj drží oběma rukama a nahoře ještě bere kdejakou větev. Pak už se fakt frčí domů.

pict0037

pict0047

pict0046

Vtipná příhoda na závěr: Někde u Chomutova mě předjíždí nějaká votuněná kára se dvěma geloušema. Ukazuje na mě něco a pak na parkoviště u silnice. Přdetim jsem mu docela vjel do cesty při předjíždění, tak to se bude chtít asi prát, říkám si. Ještě přemejšlim, kdo z auta mi kdyžtak pomůže a říkám si, jestli ho jen nevyfuckovat jet dál, ale pak zastavuju. On vedle mě a „Máš na stěrači nějakou peněženku“. No jo ty vole, asi před třiceti kilákama jsem si položil na pumpě peněženku na zadní stěrač a jako zázrakem se tam udržela. „Díky moc ty vole paráda“ a už spokojeně domů…

3 thoughts on “Tiské skály

  1. malý spam1.8.08 Velký Rybník – dolní lom Birthday Party On The Beach …narozková party nejen pro všechny známý ..hrát budou RDC DJs křížem krážem všemi styly, svítit k tomu bude na special promítací konstrukci VJ Carlos a bar má na starosti mr.BarBar

Zanechat Odpověď

