Shanghai vole!

p1010773 - Copy

..Škodovka mě vyslala na tejden do Číny. Chcete vidět, jak jsem se tam měl, co jsem jedl, jak se jezdí v Šanghaji…? Klikněte na celý článek…
Neděle

Vstávám v neděli v šest a přemejšlim, kdy jsem byl naposledy donucenej k něčemu takovýmu. Šéf mě vyzvedává u baráku, ve městě nabíráme kolegu Pavla z technologie, kterej bude na tejden moje jediný pouto z Čechama. Mluví ukázkově plzeňsky. Takže předpokládám, že po tejdnu budu mluvit buď plzeňsky nebo čínsky – ono je to podobný. Mastíme do Prahy na letiště. Šéf se loučí. Na letišti dávám koláč od Andymamky a Pavel první pivo. Odlet do Amstru – do vzduchu, najíst, přistát – za hodinu a čtvrt jsme tam. Takhle kdyby to bylo i dál.. V Amstru na letišti máme asi 4 hoďky. Pavel dává další piva a nadává, protože celý letiště je nekuřácký, začíná bejt nervózní. Já dávám toast. Odlet směrem daleký orient. Boeing 747 už je jinačí macík než ty drobečkové, co lítaj po Evropě. Mám luxusní sedadlo u okýnka v úplně poslední řadě. Paráda. Let trvá 11 hodin, většinu naštěstí prospim, Pavel pořádá další Heinekeny, první setkání s Asií, když nám k jídlu daj hůlky. Po tom co jsem najedenej a půlku jídla mam v klíně si všimnu, že je tam i příbor.

Pondělí

Posun času o 7 hodin dopředu a v 8 ráno přistání v Šanghaji. Tady nás nabírá řidič Pepa (ve skutečnosti se jmenuje myslim Xien) a malej Číňánek You a vezou nás na hotel. Rychlá sprcha a vezou nás na oběd. Docela dobrota (první poznatek: když ti jídlo vybírá Číňan, kterej tě trochu zná, tak si pochutnáš – ale nesmíš si vybírat sám – viz dál) Pak už hurá pracovat, vezou nás do fabriky. Tady teda nějaká práce, první den to nehrotíme a odpo nás vezou zpátky. Máme hlad, tak šviháme do hospody u hotelu. Anglicky tu umí jen šéfová a to ještě dost bídně. Naštěstí tu maj jídla psaný i anglicky. Dáváme si nějaký kuře a rejži (tam je to samá rejže). Nesou pánev, zapalujou pod ní voheň a my to do sebe házíme. A po prvnim soustu nám něco nesedí. Pálí to jako svině. A to jako fest. Snažíme se to zalejvat pivem a zajídat rejží, ale nedá se to. Něco sníme a pak vzdáváme. Sevírky se snaží chvilku ovládat, ale pak to vzdávaj a normálně se nám smějou. Aspoň dáváme piva. Já 4, Pavel asi 6.

p1010718

p1010719

p1010722

p1010745

p1010751

Úterý

Ráno zase do čínský fabriky a pracovat. Odpo máme volno. Vyrážíme do města. Taxík nás hází na nějaký trhy v JyJuan Garden, což je nějaký starý město, bejvalej klášter a tak. Kam se hneš, jsou u tebe rákosníci a cpou ti rolexky, tašky, boty. To jsem moh vyrazit na vitenamský tržiště a nemusel jsem lítat 9000 kiláků. Jsem z nich otrávenej a začínáme mít hlad. Po včerejší zkušenosti dáváme radši špagety v arabský pizzerii. Berem taxíka a mastíme do naší oblíbený hospody u hotelu. Číňanky se nám smějou už od dveří a smějou se ještě víc, když odmítáme jídlo a dáváme jen piva. Tak k nám k tomu daj aspoň voříšky.

p1010773

p1010776

p1010798

p1010803

p1010806

Středa

Po práci nás napadne, že se projdem. Vyrážíme z hotelu směr centrum. Co mě v Šanghaji fascinuje každej den, je doprava. Neskutečnej mumraj chodců, skůtrů. kol, trojkolek a aut. Na malym skutru tři dospělý neni nic zvláštního (ale tak oni jsou mrňavý – cedule ve výtahu max 1000 kg. max 15 osob mluví za vše). Všechno se to mezi sebou motá bez zdánlivejch pravidel. Auta, chodci nebo kola jdou do poslední chvíle do sebe a na poslední chvilku jeden vyměkne a uhne. Když ti svítí zelená, zdaleka to neznamená, že bezpečně přejdeš. Tady pučit Evropanovi auto, je za minutu mrtvej.. Po chvíli chůze máme hlad a žízeň, tak zapadnem do restaurace. Ale průser. Všechno je tu jen čínsky a všichni mluví jen čínsky. Tak dáváme dvě piva a pokračujem taxíkem do centra. Stavujem se zas na trhu. Statečně odrážíme otravy nabízející rolexky a já nakupuju nějaký suvenýry a dárky domů. Pavel už tu byl a má prej odsa´d krámů dost tak nic nekupuje. Je to materialista. Prej proč se s tim tahat domů, když se tu setjně vyrábí všechno a dováží se to k nám. Taky názor. Bereme taxíka k hotelu a hurá do naší hospody. Vítaj nás od dveří. už máme fakt hlad, tak risknem jídlo. Nechal jsem si ráno ve fabrice napsat lísteček v čínštinš „žádné pálivé jídlo“. Tak ho ukazuju a něco vybíráme. Má to bejt hovězí na pánvi, tak se těšíme, ale dostáváme kotel houbový polívky z nějakejch prašivek a v tom pár kousků toho hovězího. Házíme to do sebe, chutná to jak houbovka, aspoň to nepálí. Ale po chvilce je mi nějak divně.. Jako každej večer si tu všichni kuchaři a servirky posedaj k jednomu stolu a hromadně večeřej. Pavel nezklame, odloží lžíci s polívkou a jadrnou plzenštinou volá na celej lokál: „Kerejpá blbec to vařil?“ Číňani nechápou, odpovědi se mu samozřejmě nedostává.

p1010834

p1010837

p1010865

p1010902

p1010913

p1010916

p1010917

p1010934

p1010937

p1010938

p1010940

p1010942

p1010950

p1010954

Čtvrtek

Ráno na snídani je nám oběma nějak divně. Celý se klepem. Na těch houbách určitě něco bylo. Na lysohlávky to bylo trošku velký, ale něco na nich určitě bylo. Dneska se k nám připojuje náš ředitel a celej den je jednání. Pak nás za to berou na večeři . A to je jinčí žrádlo. Restaurace jak stadion. Ve vstupní hale takovej ten pultík, kterej znáš z americkejch filmů. Pohled skleněnou stěnou do kuchyně, kuchaři v rouškách, všude čisto. Jdeš dlouhou chodbou, v každym „pokoji“ kulatej stůl tak pro 15 lidí uprostřed točící skleněna kruhová deska. Choděj pinglíci a nosej to ke dveřím a tam už nás obsluhuje naše servírka. Šoupou na tu desku jeden chod za druhym a ty si přitočíš, ci chceš a baštíš. Specialita je třeba polívka ze žraločí ploutve, pak tam byla taková velká placatá ryba, různý masa, krevety no a ostatní jsem ani nevěděl, co to je, ale když to bylo dobrý tak jsem to sněd. Loučíme se se všema razíme naposledy na pivo do naší hospody.

Pátek

Dneska už žádnej byznys, řidič nás bere na hotelu a prodíráme se zácppou na letiště. Pavel už je po pěti dnech v Číně vynervovanej a těší se domů a hlavně na to svoje pivo U kohoutů a doufá, že už sem nikdy nepoletí. Já doufám, že se sem zas někdy mrknu. Cesta zpátky hnus. Nejhorší sedačky uprostřed prostření ředy. Když už si myslim, že vedle mě bude volno, sedá si vedle mě největší tlusťoch z letadla a sotva dosedne, začíná chrápat. Když už si říkám, že horší to nebude, při prvnim jídle to zabíjí tim, že na mě vylejvá celou kolu. Snažim se spát, ale jak se posouvá čas, tak je furt světlo a nejde to. Konečně jsme asi v 7 večer evropskýho času v Amstru. Tady jen hoďka, ale letadlo do Prahy má zpoždění, takže čekáme. Pavel už se těší na gambáč, protože letíme s ČSA. Paráda, letadlo prázdný, přesedám si k okýnku, jsem sám na trojsedačce, lebedim si a pozoruju noční Čechy, když kroužíme nad letištěm a jdeme na přistání až podruhý. Dost to s náma hází, Emma už pomalu klepe na dveře. Na letišti odvoz do Plzně, cestu už skoro ani nevnímám. Doma jsem v jedenáct večer evropskýho takže 6 ráno čínskýho času. Mrtvej padám do postele, Pavel jde hasit žízeň ke Kohoutům

p1010961

13 thoughts on “Shanghai vole!

  1. hustý!! hele ty seš někdy opravdu vtipnej Deštíku!! nechceš někdy psát na ETBikez?? 😉

  2. perry bodujekoukam dobrej pracovni vylet 🙂 sem si rikal ze tu nak dlouho nejsi aspon zmena prostredi taky parkrat do roka 😀

  3. manas: ty mi musíš vždycky zkazit radost .. se tu chlubim šanghají a von se vytasí s orlandem .. musíš mít taky něco extra co?hovado, tery: normálně jsem si to teď po sobě přečet .. jsem ani netušil že to bylo tak vtipnýradek: byli tam moc pěkný dělnice .. takový malinký :o) .. jinak dobrý magoři – číňan hodí kabely na svorky statoru, pustí do toho 11 kilovolt a opře se 30 čísel vedle – jsem čekal kdy to skočí a spálí ho to na troud …. jo a dík za linkfrankq: zatim jsem pracovně procestoval švédsko, francii, německo .. ale až ta čína stála za zmínku..

  4. 4 Perry: no tak co s tím uděláme??napíšeš nám na ETB nějaký vtipný článek? třeba něco o tom jak jsi balil hobití dělnice v Schoda Cina Industry na svojí velkou postavu?? 😉

Zanechat Odpověď

