Horolezcovi zápisky vol.2

zaluzi_roztoky_strasidla 086 - Copy

Moje druhá lezecká zkušenost slovem a obrazem – v sobotu jsme se Šwejkem a spol. vyrazili lézt na Strašidla u Horní Blatný…

Skočili jsme s Andy do Citrouše a mastili do Ostrova, kde byl sraz se Šwejkem, Míšou, Cipisem a Herbym. Dorážíme s cca ¾ hoďky zpožděním, ale to je Šwejkův standard, takže se nic neděje. Všichni nakupujou hromady rohlíků, salámů a podobně, my zelenáči dvoje sušenky, a už mastime do Blatný. Lehký rallye po lese a pak ještě kousek pěšky. Míjíme malinký cca 3 m stěny a já za nima smutně koukám. Pak dorážíme už k regulérní skále. To nebude nic pro moje závratě. No nic.

Cipis vyvádí první cestu. Skoby jsou tu tak po třech metrech, takže pád by byl asi hodně zajímavej. Nicméně za chvilku je nahoře a můžeme jít i my ostatní. Šwejk si to dává, sice pomaleji, ale taky až nahoru. Pak Andy, s trápenim na naástupu ale pak už taky OK. Ta holka mě sere – na to, že leze podruhý v životě – no nic. Pak mi Herby dělá radost, dává asi do půlky – hurá, nebudu jedinej. Pak lezu já, trápim se už na nástupu, kterej je nahovno. Nakonec s pomocí napnutýho lana dávám, kousek je OK, pak přelez doleva přes roh a za nim už to moc nejde. Párkrát padám a mastim dolu. Pak ještě Míša taky až nahoru. Druhou cestu na týhle stěně házíme lano seshora. Ta už je složitější a tak ve třech čtvrtinách mocnej převis. K převisu dává Šwejk, Andy, Herby. Převis dává jenom Cipis. Pohled zespoda, jak se houpe na převisu jen na rukou a ještě přehmatává, když nahoře hledá chyty, je fakt dost. Kdo viděl jako malej Cliffhangera, tak tak nějak to vypadalo :o)

Průběžně svačíme, moje sušenky jsou během chvilky fuč a somruju rohlíky od ostatních. Příště to chce větší svačinu. Pak se jde na další stěnu. Cipis zase vyvádí jednu cestu a já se Šwejkem jdeme zatím zeshora natáhnout druhou. Prej si to napřed slaníme dolu. Kouknu na stěnu a říkám si ani hovno, mam přece strach z vejšek. Nicméně sedák si nahoru beru, aby se neřeklo. Nahoře nejsou oka, takže hazíme smyci kolem nějakýho balvanu. Moc tomu nevěřim a říkám si, že na tohle se fakt nepověsim. Šwejk cvakne osmičku a jede dolu. Mezitim vylez Cipis a dodává mi nahoře odvahu, takže jdu taky. Kus nad zemí mi Šwejk napíná lano a nechce mě pustit dolu – no počkej hovne. Většina si tady dává levou cestu, já si dávám pravou. Když jsem asi ve třech metrech, zjišťuju, proč tu neni značená cesta, každej druhej chyt se kejve a jeden macíček mi zůstává v ruce. Takže musim doleva. Kus před vrcholem zas na jednom místě furt padám, tak jdu radši na zem. Když nakonec Šwejk slaňuje, aby sebral expresky, si ho všichni pěkně dáváme, jeden podruhym se střídáme u jeho lana a pěkně si ho pohoupeme – to máš za to vole.

Balíme, jdeme k autům. Cestou Herby vyšlápne hovno a pěkně voní. Naštěstí nejede v mym autě :o) Stavujem se ještě v Blatný na jídle. Čekáme na pekelně rychlou obsluhu a zatím se bavíme jukeboxem. Nakonec nás Cipis ničí neskutečnou věcí od Plastiků. Pak už podle aktuální výše hotovosti někdo smažák, někdo pstruha a někdo jen pivko :o) a frčíme domů. Ruce mě bolely ještě včera…

zaluzi_roztoky_strasidla 059

zaluzi_roztoky_strasidla 068

zaluzi_roztoky_strasidla 082

zaluzi_roztoky_strasidla 086

zaluzi_roztoky_strasidla 094

zaluzi_roztoky_strasidla 103

zaluzi_roztoky_strasidla 111

zaluzi_roztoky_strasidla 116

zaluzi_roztoky_strasidla 127

zaluzi_roztoky_strasidla 128

zaluzi_roztoky_strasidla 129

zaluzi_roztoky_strasidla 134

zaluzi_roztoky_strasidla 141

zaluzi_roztoky_strasidla 142

zaluzi_roztoky_strasidla 146

zaluzi_roztoky_strasidla 153

2 thoughts on “Horolezcovi zápisky vol.2

Zanechat Odpověď

