Jak jsem se stal horolezcem

Pátek třináctýho na cvičný skalce…

V pátek mě Šwejk ukecal, ať si jdeme na chvilku zalízt do Žďáru u Ostrova, že tam je nějaká cvičná stěna. Tenhle sport mě vždycky lákal. Problémem může bejt akorát muj strach z vejšek, ale rozhod jsem se dát mu pro jednou na prdel. Zavzpomínal jsem na svoje dětský léta, kdy už jsem někdy v patnácti nebo tak (je tomu přes deset let) na nějakou skálu lezl v Tisý a v Perštejně a šel do toho.

Takže jsme s Andy nabrali Šwejka v jeho holobytě v bejvalym klášteře a mastili do Žďáru. Vydrápali jsme se ke skalce. Stěna tak 8 metrů vysoká a o něco širší, takže asi jedenáct různejch krátkejch cestiček. Šwejk nám vybral tu nejjednodušší (šestka) a vytáh jí. Já ho jistil. Když si cvičně odskočil, mejch 70 kilo mělo s jeho devadesáti co dělat, ale udržel jsem ho. Pak lezu já. Místama se dost trápim a musim vyklepávat ruku, protože to v křeči tahám všechno přes ruce. I v těch osmi metrech se ozývaj moje závratě, no prdel. Nakonec jsem se nějak dostal nahoru a slanil zpátky na zem. Při slaňování mě akorát vyděsil sedák, kde povolil suchej zip. Neni to hezkej zvuk. Pak vzala sedák a lezačky Andy. A hned mě pěkně nasrala. Cestu vyběhla asi o polovinu rychleji než já. No počkej.

Protože už byl ale večer a druhej den ráno jsem jel do Kraslic, tak jsme to po jedný cestě zabalili. Ale s odhodláním, že příští víkend už vyrazíme na pořádnou skálu. Stačí překonat strach z vejšek a myslim, že by mě to mohlo dost chytnout. Fotky bohužel nejsou, páč jsme foťák nechali dole v autě a byli líný se vracet. Těšte se na další horolezcovi zápisky, příště snad i s fotkama.

Zanechat Odpověď

